Hatalmas, mégis jól fogyaszt és mindent látsz – Hibrid Santa Fe menetpróba

A múlt héten igazi élménynapra invitálta a hazai újságírókat a Hyundai.

A program igazi sztárjai az i20 N és a Nexo voltak, mi azonban először a hibrid Santa Fe volánja mögé huppantam be.

FOTÓK >>>

A megújult Santa Fe-vel már találkoztam statikusan hónapokkal ezelőtt, amikor az első autók egyike megérkezett a Hyundai Hatvan márkakereskedésbe.
Azonnal szaladtam egy gyors üléspróbára.
https://tesztalelkemindennek.hu/2021/01/12/ulesproban-a-megujult-santa-fe-ben/

A hibriod modellbe huppanva azonnal azzal kezdtem, hogy beállítottam a fotelnek is beillő vezetőülést, a tükröket és a kormányt.

Mielőtt indultunk volna a tesztútra a felvezetőautóból azt az utasítást kaptuk, hogy a bal oldali irányjelzővel jelezzük, ha készen állunk a startra.
Nos, ekkor esett le igazán az állam – először a nap folyamán!

A bal oldali index bekapcsolásakor ugyanis a digitális műszerfalon a fordulatszámmérő helyén az oldalsó kamera (holttérfigyelő) képe jelent meg.
Természetesen, azonnal a jobb oldalra is “kellett jeleznem” és erre a sebességmérő helyén jelent meg a másik oldali tükör alatti kamera képe.

Hihetetlen, hogy ez a kb. 17 eurónyi költségbe kerülő fejlesztés milyen biztonságot adhat a sofőrnek és a többi közlekedőnek!

Gondoljunk csak bele!
A Santa Fe nem egy kis autó. Sem hosszban, sem magasságban…
Ezzel a megoldással azonban sem az indulásnál, sem a kanyarodásnál (A többiről majd később, a következő cikkben.) nem érhet bennünket váratlan meglepetés, mert tényleg mindent láthatunk.

Indulásnál nézi az ember a tükröket, de egy ekkora autónál azért lehet olyan, hogy egy (mondjuk az Andrássy útra f@sz módon felfestett bringaúton) érkező bringás simán holttérbe kerül.
A bal oldalra kivetytett kameraképnek köszönhetően biztosan láthatjuk.
Vagy vehetjük példának a jobbra kisívben kanyarodáskor érkező gyalogosokat, kerékpárosokat is. A jöbb oldali kamera képe szintén megelőzhet jónéhány kellemetlen szituációt a mindennapokban!

Azzal, hogy a kamerák képe a múszerfal azon oldalán jelenik meg, amerre indexelünk, egyértelművé teszi, hogy melyik képét láthatjuk.

READ  Bárki tesztelheti Nagy Danival a Hyundai i30 N Fastback modellt

Fontos kiemelni, hogy nagyon éles, pontos és jól látható képet kapunk!

Igen, említhettem volna, hogy tolatva parkolásnál is segÍt a járda mellé állni, de ehhez a több képet kombináló tolatókamera-rendszer nagyobb segítséget ad.

Elindultunk és arra figyeltem fel másodjára, hogy Herceghalom utcáján, majd a régi 1-es úton suhanva sem volt hangos a Santa Fe.
Hát persze, hisz’ hibrid és – a tesztút alapján – egy nagyon jó hibrid!
Amikor csak teheti, az elektromos motor hajtja – vagy segíti a hajtást.
Ez pedig azt eredményezi, hogy a többnapos esemény második napján tesztelt hibrid Hyundai Santa Fe fogyasztása alig volt 7 liter.
Ha megnézzük, hogy mekkora autóról van szó és figyelembe vesszük, hogy bizony többször is oda-oda léptünk a gyorsításra szolgáló pedálnak, ez a szám nagyon jónak mondható!

A belső kényelemről, a műszerek érdekes elhelyezéséről most nem beszélnék hosszabban, elvégre azt már elmondtam a podcastban…

Sokkal érdekesebb, fontosabb a futómű.
A Santa Fe-vel nem a legjobb minőségű utakon autóztunk.
A hatalmas “városi SUV” nagyon finoman tompította az út egyenletlenségét.
Nem himbálózott túl puhán és nem pattogott túl keményen. Egyszerűen, tökéletesen tette a dolgát!
Mindezek mellett a kormányzása annyira pontos “feszes”, hogy úgy haladtam a vassal, akár a villamos a sínen.
Tűpontosan arra ment, amerre kormányoztam.

Ne felejtsük el, hogy a Santa Fe egy igazi családi autó.
Mind az utastér, mind a csomagtár mérete bőven elegendő ahhoz, hogy a családdal akár a két hetes nyaralásra induljunk.

Igen, ennek megfelelően, nem egy versenyautó.
Pdig, de!
Ha odalépünk neki, nagyon jól gyorsul ás a megszámlálhatatlan vezetéstámogató rendszerrel mindezt hatalmas biztonsággal teszi.

Aki nem hiszi, járjon utána és szaladjon el a Hyundai márkakereskedésbe egy próbára!

Az élménynap számomra a “hidrogénes” Nexo vezetésével folytatódott.
De, az majd egy másik cikkben…

READ  Üléspróbán a megújult Santa Fe-ben

Fotók: www.fenymuvek.com