Figyelemre méltó hatótávot produkált a teszteken az iX

Az elektromos SUV sokkal jobb eredménnyel zárta a tesztet, mint az Audi e-tron 55.


A vadonatúj BMW iX xDrive50 szép eredményt ért el a norvég YouTuber, Bjørn Nyland legújabb hatótávtesztjén. A nettó 105,2 kilowattórás akkumulátorral szerelt SUV a bajor gyártó adatai alapján, optimális körülmények között 550-631 kilométert képes megtenni.  

A videóban látható, 21 colos kerekekkel szerelt BMW iX egyetlen feltöltéssel 489 kilométert teljesít 90 kilométer/órás tempó mellett, ami egy kiváló eredmény, főleg ha figyelembe vesszük az alacsony, 1-4 fokos hőmérsékletet. A teszt során az elektromos autó energiafogyasztása 217 wattóra/kilométer volt. Az energiatakarékos Turtle üzemmód körülbelül 2 százalékos töltöttségi szintnél kapcsolt be, az autó ekkor még 10 kilométerre elegendő energiával rendelkezett. 

Nyland elmondta, hogy a teszt során az autó 106,6 kilowattóra energiát fogyasztott, ami érdekes módon meghaladja a BMW akkumulátorának nettó 105,2 kilowattórás kapacitását. 

Az energiafogyasztás 120 kilométer/órás tempónál 292 wattórára emelkedett kilométerenként, bár az idő hűvösebb és nedvesebb volt. A hatótáv így 25 százalékkal volt alacsonyabb, mint a 90 kilométer/órás teszt során. A BMW összesen 365 kilométert tudott megtenni.

Mindkét eredmény kifejezetten jónak számít, és nem sokkal marad el a Tesla Model X Long Range teljesítménye mögött. A kaliforniai villanyautó 520 és 402 kilométert teljesített, ám 15-18 fokos hőmérséklet mellett. Messze túlszárnyalta az Audi e-tron 55 által mínusz 5 fokban produkált 330 és 257 kilométeres eredményt.

Forrás:

InsideEVs & mahzrt.hu