Ez a srác megismétli a törésteszteket, rendkívül részletes modellekkel

Elpusztítanál egy kézzel készített modellt, amelynek megépítése több mint 52 órát vett igénybe a részletekre való alapos odafigyeléssel?

Sokan a méretarányos makettezés megszállottjai, de szívesen nézik a járművek töréstesztjeit is. Mi történik, ha a gondos alkotási folyamatot a pusztítással kombináljuk? Egy YouTube-csatorna, amely nemrégiben felkeltette a figyelmünket, különböző típusú törésteszteket reprodukál a való életben, agyagból készült autómodelleket használva, miután bemutatta, hogyan készültek.

A csatorna neve Clay_Cars_Creator, és 12 000 feliratkozója van, ami nem sok az egyes videókba fektetett időből és erőfeszítésből ítélve. A korábbi tartalom két éve jelent meg, ami azt bizonyítja, hogy az építő jelentős előrelépést tett abban, hogy a méretarányos modellek mennyire hasonlítanak az eredetihez.

Az agyagot széles körben használják a sorozatgyártású járművek fejlesztése során, mint kiváló eszközt a kiválasztott tervezési javaslatok értékelésére és finomítására. A közlekedéstervezési kurzusokon is használják, ahol a hallgatók méretarányos modelleket készítenek szakdolgozataik projektjeiről. Azonban mindenki, aki próbált játszani a gyurmával, tudja, milyen nehéz megismételni egy autó vonalait és íveit – különösen megfelelő képzés nélkül. A kihívások ellenére a csatorna létrehozója hosszú órákon át tartó gyakorlás után elsajátította ezt a képességet.

Munkásságának leglenyűgözőbb példái egy Toyota AE86, néhány különböző BMW modell, egy Tesla Cybertruck és egy GAZelle Next furgon. Utóbbi 7 nap alatt 52 órát vett igénybe tervrajzok és fényképek referenciaként való megépítése. Az így létrejött modell rendkívül részletgazdag a festett külső, a világítási egységek, az utastér, a motortér és az alváz tekintetében. Míg a legtöbb szobrász egy polcra tette, és folytatta a következő projektet, Clay_Cars_Creator úgy döntött, hogy látványos módon megsemmisíti, ahogy a legtöbb építményénél teszi.

Van valami varázslatos a természet erőiben, és abban, hogy hogyan tudják deformálni egy autó karosszériáját. Ez az oka annak, hogy az EuroNCAP és az IIHS törésteszt-videói több ezer vagy millió megtekintést gyűjtenek. Míg a fém vagy műanyag méretű autók túl kicsik, könnyűek és merevek ahhoz, hogy hasonló mértékű pusztulást mutassanak, az agyag egy másik történet, és egészen reális eredményeket produkál.

Egy speciális rögzítéssel ellátott R/C hangszedővel vagy hagyományos rúddal a Clay_Cars_Creator különböző szögekből üti a járműveket, megmutatva a sérülés mértékét. Bármilyen fájdalmas is nézni a részletes agyagmodelleket, ahogy összenyomják, a videók enyhén szólva is érdekesek. Remélhetőleg a csatorna tulajdonosa épségben megőrizte legjobb alkotását a roncskupac mellett. Az alábbiakban megtekintheti az előző generációs BMW X5 M részletes építési folyamatát, majd egy galéria képernyőképekkel a nem szokványos törésteszt utóhatásairól.