Első teszten a 2023-as Kia EV6 GT-Line RWD
Mivel ESÉLYÜNK SINCS, hogy egyáltalán a közelébe kerüljünk a modellnek, a motortrend tesztjét osztjuk meg Veletek…
Nem gyakran várjuk a kevesebb egy jó sportos jármű hatékony változata, de szívesen megkaptuk a kezünket a Kia teljesen elektromos EV6. Azért teljeskerék-meghajtású EV6 GT-Line bebizonyította, hogy örömmel farok boldog, és az 576 lóerős AWD GT verzió önmagában egy csúszó szörnyeteg. De éppen így történik, hogy a kevésbé erős EV6 egyetlen motorja a megfelelő kerekekhez van rögzítve, a hátsó kerekekhez.
IDE IS JUTOTT MÉG NÉHÁNY KAPCSOLÓDÓ PODCAST >>>
Tehát hevedert az időmérő eszközön, és ne feledje, hogy az előttünk álló útról a legjobb kilátás nyílik az oldalsó ablakokon keresztül.
A számok előtt néhány szám: Kipróbáltuk az EV6 GT-Line-t, amelynek ára $ 52,995 volt. Kaphat egy olcsóbb RWD EV6 verziót is, melynek neve Wind (. Azt gondoljuk, hogy ez olyan kifejezett, mint a szellő, és nem az, amit az órájához csinálsz, ) 4200 kevesebbért. A GT-Line néhány snazzier bitje nélkül működik, de a mechanika ugyanaz: egyetlen 225 lóerős / 258 lb-ft motor, 77,4 kWh akkumulátor, és a 800 voltos architektúra, amely az EV6-at a piacon a leggyorsabb gyors töltésű EV-k közé sorolja. A Kia kevésbé nagy teljesítményű, rövidebb hatótávolságú verziót kínál 2022-re, az EV6 Light-ot, de a katalógusból kimaradt.
Az EV6 GT-Line AWD ellen is teszteltük, megjegyeztük, hogy a második motor törlése pontosan nagyon sok súlyt eltávolít — 300 font. Emellett eltávolítja a 95 lóerőt és a 188 lb-ft-t. De amint Kia elveszi, azt adja: Az EPA szerint a távolság 34 mérfölddel 310-ig terjed.
Nettó eredmény: 0-60 mph 6,5 másodperc alatt, míg a négykerék-meghajtású EV6 4,5-ben tette meg. Ez a különbség a “nagyon gyors” és a “szent varjú” között, ez a balek gyors!” ”A számok nem mondják el az egész történetet. Az EV6 indítása lágynak érezte magát, nincs kerékcsap, valószínűleg drága kullancsokat fizet. De amint elmozdult, valóban boogie-ként kezdett. A negyed mérföldes futás 15,0 másodpercet vett igénybe 95,0 mph-os csapdasebességgel, és elérte a négykerék-meghajtású EV6-ot és annak 13,3-át 101,2-es eredménynél.
Fékezési tesztjeink során a hátsó meghajtású EV6 123 láb alatt 60-ról megállt, kissé hosszabb, mint a teljeskerék-meghajtású GT-Line által megkövetelt 117 láb. Az egy hajtóműves autó 0,84 g tapadást generált a csúszdán, 0,05 g-ot adva a négykerék-meghajtású autónak, és 27 másodperc alatt laposan körözte a nyolc alakunkat, 1,1 a négykerék-meghajtású GT mögött.
Igen, de mi van egyensúly? Mint fentebb említettük, észrevettük a négykerék-meghajtású EV6-ok farok-boldogságát, különösen kikapcsolt vontatási vezérlés mellett, és a hátsó vezető viselkedése nem okozott csalódást.
“Határozottan, határozottan hátsó meghajtású jármű “- jegyezte meg Chris Walton közúti tesztszerkesztő a nyolcadik ábra során. “Nagyon könnyű megtalálni a határokat, bár a fékpedál kissé be van kapcsolva, és nehéz az ABS-től távol maradni. A kormányzás kiszámíthatatlanul zsibbadt, de pontos és elég gyors ahhoz, hogy a hátsó vég körülkerüljön. Nagyon hasonlít egy kis hátsó meghajtású forró nyíláshoz.” ( Még ha áh, Kia az alacsony lejtésű EV6-ot SUV-ként helyezi el. )
A számokon kívül itt van egy nagyobb kép. Az EV6 GT-Line RWD nagyszerű válasz azoknak, akik szerint az elektromos autók mind a szórakozást, mind a vezetés szabadságát szopják. Itt van egy nagyszerű kis jármű, amely képes a valódi nagy nyomatékú hátsókerék-hajtás izgalmára — csak akkor, ha kikapcsolja a dadakat, ne feledje: —, és mégis hosszú és hasznos tartományt biztosít. A közúti utazók számára ez a 800 voltos töltési architektúra azt jelenti, hogy közel üres és 80% -kal töltött ( körülbelül 250 mérföld ) kevesebb, mint 20 perc alatt elérhető, arról az időről, amíg egy gázkocsi-tulajdonos üzemanyagot tölt fel, és sétál a teherautó-megállóban snackek és fürdőszoba szünet miatt.
Más szavakkal, a 2022-es Kia EV6 RWD GT-Line rendelkezik a legtöbb, amit szeretünk a négykerék-meghajtású EV6-ban, de kevesebb energiával, nagyobb választékkal és alacsonyabb árral. Vártuk, hogy kipróbáljuk ezt az úgynevezett kisebb verziót, és ez nem okozott csalódást.
Előnyök:
- A kevésbé erős EV6 vigyorog a hátsó meghajtóval
- Stabil a dadakkal, farok elégedett velük
- Több hátsó meghajtású forró ferdehátra van szükségünk!
Hátrányok:
- Tepid gyorsulás EV szabványok szerint
- Inkább ferdehátú, mint SUV
- Kínos kombinált sztereo / HVAC vezérlők
motortrend.com/google fordító