Az első gyors lépések a a jövőbe a Windy Valencia teszten

A MotoGP utolsó hivatalos összecsapása 2023-ban a valenciai Circuito Ricardo Tormóban ért véget, mivel az egynapos IRTA teszt lehetővé tette a csapatok és a versenyzők számára, hogy új alkatrészeket és ötleteket próbáljanak ki jóval a 2024-es szezon előtt. A Red Bull KTM Factory Racing végigszántott egy aerodinamikai és elektronikus tesztprogramot, és mindkét versenyzővel a leggyorsabb köridők közül az első kilenc között zárta az edzést.

Brad Binder megkerüli Valenciát 51 körön keresztül és a 2. leggyorsabb idővel, miközben a dél-afrikai negyedik versenyét zárja a MotoGP-ben és a KTM RC16-tal.
Jack Miller a 9. legjobb erőfeszítést teszi a kronóban, és további kísérletekkel finomítja a #43-as versenymotor teljesítményét.
A Red Bull KTM Factory Racing, a bajnokság 4. legjobb csapata és a második legjobb konstruktőr élcsapata mostantól a gyárba helyezi át munkafeladatait, és a Sepang International Circuit első szezon előtti tesztje céljából 2024. február 6-8 között.

Megérkezett a délutáni napsütés, hogy bevonja a valenciai teszt utolsó három óráját és a 2024-es MotoGP 22 fordulós szezonjának első szakaszát. Mindössze 70 nap telt el a spanyolországi körök között – kevesebb, mint két nappal a 2023-as kampány utolsó versenye után, amelyen a Red Bull KTM dobogós helyezést ért el – és a következő, malajziai tesztet követően rengeteg adatot kellett gyűjteni, a szükséges alkatrészeket Brad Binder és Jack Miller kipróbálása, és az ötletek értékelése.

Egyértelműen látható volt az RC16 aerodinamikai csomag következő fejlesztése, de a gyári személyzet számos belső kérdőjelet is elkattintott a motor beállításakor. Binder lökést kapott egy időbeli támadásnál, és a 2. helyen végzett, miután a nap nagy részében a legjobb tíz körül ült a teszt ötödik erőfeszítésével. Miller több kört halmozott fel, és a 9. pozícióba került a Spanyolországban dolgozó 23 versenyzőből.

Brad Binder, 2.: „Ma néhány különböző dolgot kipróbáltunk az aeroszal, néhány kipufogóval. Nem volt semmi nagy vagy radikális, de sokat tanultunk arról, amit használtunk, és ez a legfontosabb. Játszottunk némi elektronikával, hogy megpróbáljuk egy kicsit „a kezünkbe” tenni a motort, és ez klassz volt, de van még hely dolgozni. Nagyjából minden az első kiindulópont volt a következő malajziai teszthez.”

Jack Miller, 9.: „Fárasztó nap és az időjárási körülmények nem voltak ideálisak, de elég boldog vagyok. Rengeteget teszteltünk, és már világos az irány, hogy hol szeretnénk fejlődni. Keményen dolgozunk azon, hogy szélesebb teljesítménytartományt hozzunk létre, kipróbáltunk néhány aerobot, és ma tettünk egy lépést a tapadás terén, így elégedett vagyok vele. Örülök, hogy elértük a szezon végét. Mozgalmas év volt!”

Francesco Guidotti, a Red Bull KTM Factory Racing csapatának menedzsere: „Csak egy nap van itt Valenciában, szóval a kérdés, hogy a lehető legtöbbet túléljük. Fontos volt információkat gyűjteni a téli munkához a sepangi teszthez. Soha nem hagyjuk abba a motor fejlesztését, a versenyhétvégéken is sok volt, így nem keresünk nagy lépéseket. Apró részleteken kell dolgoznunk, és a versenyzőnek meg kell értenie, hogyan és hol használja ki a potenciált. Kisebb előnyöket keresünk az elektronikában, aerodinamikában, mindenhol. Tudjuk, hogy a motorunk erős, és a futómű az új technológia első specifikációja: rengeteg olyan terület van, ahol még dolgozhatunk.”

Sebastian Risse, a Red Bull KTM műszaki menedzsere, a MotoGP: „Néhány intenzív hét után volt még egy utolsó lehetőségünk a következő lépéseken dolgozni, és úgy gondolom, hogy mi – a csapat és a versenyzők – nagyszerű munkát végeztünk, amikor megvizsgáltunk néhány irányt az aerotannal kapcsolatban, mert ez a amit a következő évre homologizálni kell. Volt néhány más projektünk is, például a kipufogó, sok feltérképezéssel a háta mögött, némi motorkezelés a jövő évi üzemanyagra való tekintettel. Úgy gondolom, hogy ma valóban sokat tanultunk, és sok olyan véleményünk van, amely segíthet a következő évben. Nem hiszem, hogy bárminek is a végső változatánál tartunk, amit kipróbáltunk, de nagyon fontos volt, hogy megkapjuk ezt a visszajelzést. Nagyon nagy terhelés volt az elmúlt hetekben, és a csapat remekül teljesített. Büszke vagyok rá, és úgy gondolom, hogy jövőre nagyon jó szezonnak nézünk elébe.”

Valencia hivatalos tesztdöntőjének összesített ideje

  1. Maverick Viñales (ESP) Aprilia 1:29.253
  2. Brad Binder (RSA) Red Bull KTM Factory Racing +0,028
  3. Marco Bezzecchi (ITA) Ducati +0,093
  4. Jack Miller (AUS) Red Bull KTM Factory Racing +0,648