Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Elektromos urbanizáció – Avagy; vissza a városba

Egy esztendővel ezelőtt már beszámoltunk az elektromos Futurer Urban rollerről szerzett tapasztalatainkról.
Nos, azóta sikerült egy nagyon rövid tesztkörre elvinnem a Futurer Mustangot is, majd néhány hete visszaálltam az Urban modellre, hogy azzal közlekedve rójam a kilométereket a városban.

Az elmúlt két hét során napi rendszerességgel közlekedtem úgy a fővárosban, hogy az éppen aktuális tesztautó a Lágymányosi hídnál található ingyenes parkolókban hagytam és onnan tömegközlekedéssel, illetve a rollerrel mozogtam.
Mindezt tettem azért, mert egyrészt tesztelni kell a folyamatosan fejlődő közösségi közlekedést, másrészt a Futurer az első tesztek óta akkora szerelem, hogy minden pillanatot ki kell használni a rollerezésre, amit csak lehet.

Nem is gondoltam volna, hogy ennyi ember jár rollerrel Budapesten!
Az elmúlt időszakban ugyanis szinte nem volt olyan nap, hogy ne találkoztam volna legalább egy-egy „rollertárssal”. Igaz, őket nem az elektromos „agymotor” repítette előre…

Az Urban egyébként fejlődött az elmúlt esztendő során.
Egyrészt lengéscsillapítása lett komfortosabb, másrészt az akkumulátor üzemideje növekedett, harmadrészt a tempomatos megoldásnak köszönhetően tényleg az egyik legtökéletesebb közlekedési eszköz lett.
(A tempomat képes akár 3-4 km./órás sebességgel is „repíteni” a gépet, így a járdán, az esetleges csúcsforgalomban is tudunk kényelmesen araszolni.)

A rollerrel lehet haladni a járdán, a kerékpárúton, de a lakó-, pihenő övezetekben akár a közúton is – elvégre 25 kilométer/órás sebesség még az ilyen 100 pluszos súlyú figuráknak is, mint én, simán elérhető.
De ezek mellett az összecsukható, elektromos, alig 10 kilónyi rollerrel a buszra, villamosra, HÉV-re, metróra (Én ezekkel közlekedtem az elmúlt hetekben.) is könnyedén lehet fel/le szállni, illetve az autónk csomagtartójába is kényelmesen betehető, majd onnan szintén könnyedén kiemelhető. Érdekesség, hogy például a mozgólépcsőn össze sem kell csukni…
Az összecsukása egyébként két mozdulattal abszolválható és a kinyitáshoz sem kell agysebész diploma. Az összezáráskor a kormányrúd és a talp találkozásánál található vörös karra rálépve, a kormányt egy kicsit előre nyomva tudjuk kiakasztani a zárat, majd szépen lehajtva a kormányt a hátsó sárvédőbe (Ami egyben a lábfék is!) akasztva tudjuk a legkisebb helyen tárolni az eszközt. Kinyitásnál a hátsó sárvédőt a hátsó kerékhez nyomva kioldjuk a zárat és már állíthatjuk is egyenesbe a kormányrudat, hogy az első biztosítókar kattanását követően már induljunk is utunkra.

A roller természetesen kapott egy LED-es első fényszórót (Sötétben közlekedve tényleg nagy segítség, illetve bennünket is könnyebben észrevesznek.), amit ennél a modellnél is a kilométerórát is tartalmazó „fejegységbe” szereltek. A kilométeróra a sebesség mellett a hőmérsékletet, a megtett távot és az akkumulátor töltöttségét is mutatja.
A gáz- és fékkar is itt kapott helyet. Mindkét kallantyút a hüvelykujjunkkal tudjuk kezelni.

AZ Urban jelenleg három változatban érhető el.
A Boostert kizárólag felnőtteknek ajánlja a forgalmazó.
Az ECO változatot megnövelt hatótáv és megerősített váz jellemzi. (Jelenleg ezzel járok és nem akarom visszaadni, mert tényleg nagyon kényelmes! A térkövekből kirakott járdákon, kerékpárutakon haladva sem rázza szét az embert.)
A Master modellel pedig akár 40 kilométernyi távolságot is letudhatunk, egyetlen feltöltéssel.

Két fontos információt kell megosztanom még a nagyérdeművel.
Egyrészt szinte valamennyi Futurer modell elérhető próbára a kelenföldi bemutatóponton!
Másrészt a rollerek akár cégjárműként is beszerezhetőek/elszámolhatóak!

Előbbivel kapcsolatban még annyit, hogy a Camponában, december 12-13 között zajló macskakiállítás ideje alatt a helyszínen kipróbálhatóak/megrendelhetőek (Karácsonyig még meg is érkezhetnek!) lesznek a különböző Futurer elektromos rollerek is.

Utóbbi adalékhoz meg még annyit, hogy amennyiben egy cég/vállalkozás tevékenységi köréhez csatolható, úgy ténylegesen elszámolható egy-egy roller beszerzése.
A teljesség igénye nélkül lehet mondjuk egy raktárban/áruházban való közlekedéshez, vagy nagyobb ipar/mezőgazdasági terület bejárásához, esetleg a biztonsági szolgálat tagjainak mozgásához is használni egy-egy Futurer rollert.
A forgalmazó cég szakszerű tanácsadással is ellátja az érdeklődőket.

Ja!
És nem utolsósorban egy nagyon praktikus hordtáska is elérhető a Futurer rollerekhez!

És a cikk végére jöjjön egy videó – melynek képeit természetesen drónnal rögzítettük – de az egy (vagy sokkal több) másik teszt/történet.