Egy újabb szoftverhiba a Tesla ajtóinak kinyílását okozhatja egy ütközés során
A kódolási felügyelet azt jelenti, hogy a 2021-2023-as S és X modellek ajtói ütközéskor kinyílhatnak
A Tesla 120 423 Model S és X járművet kénytelen visszahívni kódjuk hibája miatt, amely az ajtók kinyitásához vezethet ütközéskor. Az Egyesült Államok előírásainak ez a megsértése az ajtók kinyílását eredményezheti ütközés után.
Valójában pontosan ez történt a hónap elején, egy rutin validációs mellékhatás-teszt során. A december 6-án történt balesetet követően a Tesla Engineering észrevette, hogy az autó egyik oldalán lévő ajtó, amely nem ütközött, kinyílik.
Ha egy ajtó kinyílik egy baleset során, az növeli a közelében tartózkodó utasok sérülésének kockázatát. Ez azt is jelenti, hogy a szóban forgó, 2021-2023-as S és X modellek nem felelnek meg az Egyesült Államok azon szabályozásának, amely előírja, hogy az ajtókat ütközéskor zárva kell tartani.
A Tesla, hogy kiderítse, mi a baj, elemezte a tesztjárművet, és felfedezte, hogy az zárolási funkció nélkül működik. Vizsgálata során végül azt találta, hogy a biztonsági funkciót véletlenül kizárták az S vagy X modellekből a 2021.36-os szoftverkiadás előtt.
Az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hatósággal egyeztetve a Tesla megállapította, hogy visszahívási kampányra van szükség. Szerencsére a Tesla nem tud a problémával kapcsolatos garanciális igényekről vagy sérülésekről.
A probléma orvoslására a Tesla új, 2023.44.30-as szoftverfrissítést írt, amely tartalmazza a zárolási funkciót, és 2023. december 12-én került bevezetésre. Ingyenes vezeték nélküli frissítésként érhető el, a tulajdonosoknak nem kötelező vigyék el a járműveiket egy szervizbe, csak el kell fogadniuk a frissítést.