Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Drag futamon is tesztelték a GR Yaris gyorsulását

Posted on 2021.01.25.2023.03.19. By Teszt Elek

Jóval erősebb és drágább autókat is megver gyorsulási versenyben az új GR Yaris

Minimális módosításokkal is ütőképes technikának bizonyult a Toyota új hot hatch modellje, remek időket futott egy ausztráliai drag futamon. De kiket győzött le?

Az új GR Yarist azzal a céllal fejlesztette ki a Toyota a Tommi Mäkinen Racinggel együttműködésben, hogy a rali-világbajnokságban szereplő gyári csapat következő versenyutójának a homologizációs alapja legyen. Eredetileg 2020-ban mutatkozott volna be az új GR Yaris WRC a bajnokságban, de a koronavírus-járvány miatt a Toyota elhalasztotta a debütálását, és megtartotta a sokat bizonyított, két gyártói és egy egyéni világbajnoki címet szerzett régi Yaris WRC-t.

Ez a 2017-ben bemutatott versenyautó olyannyira versenyképes a mai napig, hogy a 2021-es szezon első versenyén, a január 21-24. között megrendezett Monte-Carlo-ralin rögtön kettős győzelmet szerzett vele Sébastien Ogier és Elfyn Evans.

A GR Yarisból készített vadonatúj WRC raliautó csak egy év múlva mutatkozik majd be a világbajnokságon, amikor a szabályváltozások miatt már közel 500 lóerős, tisztán elektromos hajtásra is képes plug-in hibrid versenyautók futnak majd a csúcskategóriában. De már hamarabb, idén márciusban is látható lesz a GR Yaris a ralipályákon, igaz nem a vb-n, hanem az ausztrál bajnokságban, ahol a helyi, AP4 szabályrendszernek megfelelő változatát fogja indítani a Toyota Gazoo Racing.

Hiába tervezték ugyanis ralizásra, a GR Yaris remek adottságainak köszönhetően más szakágakban is versenyképes lehet, amint az nemrég egy Knowsley-ben (Ausztrália, Victoria állam) rendezett gyorsulási versenyen is kiderült. A futamra vitt autóra a Maxx Performance tuningcég csak egy kis ellenállású, nyitott sportkipufogó-rendszert szerelt fel, emellett betettek egy K&N sportlégszűrőt, és a 225/40 18-as méretű utcai Michelin Pilot Sport 4 S gumikat nagyobb tapadású, lágyabb és szélesebb 255/35 18-as slick abroncsokra cserélték.

A 261 lóerős, 1,6 literes, háromhengeres turbómotorhoz nem nyúltak, de nem is volt szükség rá, mivel az 1280 kg tömegű GR Yaris már gyári állapotában is kevesebb mint 5,5 másodperc alatt gyorsul fel fel 0-100 km/h-ra, amivel sok erősebb és nagyobb konkurenseket is maga mögé utasít, ahogy azt a versenyen is bizonyította.

Már ezekkel a minimális módosításokkal is remek időket futott a kis Toyota a klasszikus negyed mérföldes (402,33 méteres) távon. Első próbálkozásra 13,38 másodperc alatt érte el a célvonalat, de ahogy a vezető ráérzett az helyes pedálkezelésre, és a gumik is melegebbek lettek, ebből még több mint fél másodpercet le tudott faragni, a legjobb ideje végül 12,84 másodperc lett.

Összehasonlításképp, az utcai autók gyorsulását rendszeresen mérő Carwow toplistáján az 510 lóerős Mercedes-AMG C 63 S kupé 12,8 másodperces idővel áll az összetett ranglista 120. helyén, de például a Yarishoz hasonló összkerekes hot hatch-nek, a 381 lóerős Mercedes-AMG A 45 AMG-nek is (2017-es modell) csak 12,9 másodperc alatt sikerült a negyed mérföldes távot teljesítenie. Érdekesség, hogy a 350 lóerős, szintén összkerékhajtású Ford Focus RS-t könnyedén verte a GR Yaris. A Ford legjobb ideje ugyanis 13,5 másodperc volt a mérések szerint. 

Fotók: Toyota
Videó: Fullboost

Jármű Tags:drag, drag futam, GR Yaris, Toyota, Toyota GR Yaris

Bejegyzés navigáció

Previous Post: “Alternatív COVID-tesztelés”?! Hollandiai fiatalok felgyújtottak egy tesztközpontot, tiltakozásul a kijárási tilalom ellen
Next Post: Röviden, videóban a Nissan Juke-ról

Kapcsolódó anyagok

  • Maximális Euro NCAP-minősítést kapott a Toyota mindkét új szabadidőjárműve Jármű
  • Zalaegerszegen folytatódik az elektromos csuklós autóbusz tesztelése Jármű
  • Videókon az e-Palette tesztelése (1.) Jármű
  • Ha bajban vagy az R-Rent (a sportbírók és a Rallye Rádió stábja) megment (1.) Jármű
  • Lucas di Grassi Formula-E pilóta teszteli a szériaközeli RS e-tron GT prototípust Jármű
  • Végső tesztek előtt a GR Corolla Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Újra teszteltük a Volánt és a BKK-t – Csúnya bukta van! Egészség
  • Hunbug teszt Kütyü
  • A tesztek alapján az arckrémek többségénél joggal szerepel a csomagoláson, hogy természetes Szolgáltatás
  • Elektromos Ikarus buszt tesztelnek Budapesten Jármű
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját Jármű
  • Virtuális fogadást tesztelt a Szerencsejáték Zrt. Szolgáltatás
  • QR-kóddal azonosítják a kukákat egy most indult tesztprogramban Szolgáltatás
  • Több mint 180 tesztvásárló tapasztalatai alapján értékelték a bankszektort Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.