Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Csillagos ötösökre vizsgáztak a Nissan új modelljei

Posted on 2022.11.17.2022.11.17. By Teszt Elek

Ötcsillagos EURO NCAP minősítés a Nissan Ariya, X-Trail, Qashqai e-POWER és Juke Hybrid számára

  • A vadonatúj Ariya EV és az e-POWER X-Trail eredményei bizonyítják a Nissan biztonság iránti elkötelezettségét
  • Az Euro NCAP törésteszt eredménye is megerősítette a Juke Hybrid és a Qashqai e-POWER esetében is az elektromos hajtásláncok bevezetését
  • A Nissan elkötelezettsége a járműbiztonság mellett, a teljes elektromos hajtású crossoverek termékcsaládjában is bizonyítja a vállalat eltökéltségét a fenntarthatóság mellett egy tisztább, biztonságosabb és befogadóbb világgal.

Az Euro NCAP közzétette a Nissan elektromos autó termékpalettájára, az Ariya tisztán elektromos autóra és az e-POWER-rel felszerelt X-Trailre vonatkozó járműbiztonsági minősítések legújabb eredményét, melyből mindkettő ötcsillagos minősítést ért el.

A Juke és a Qashqai már meglévő ötcsillagos minősítéseit a hibrid és az e-POWER változatokra is kiterjesztették, így a Nissan elektromos járművek és elektromos hajtásláncú crossoverek teljes választéka ötcsillagos Euro NCAP minősítéssel rendelkezik.

Felnőtt utasvédelem minősítése

A felnőtt utasvédelem kategóriában mindkét jármű magas pontszámot ért el, az Ariya 86%-os, míg az X-Trail 88%-os eredményt. Bár a két jármű különböző padlólemezre épül, filozófiájuk megegyezik, mivel kulcsfontosságú elemei ultra-nagy szilárdságú acélból készültek a gépjárművek merevségének javítása érdekében, miközben lehetővé teszi, hogy az ütközés ereje csökkenjen, mielőtt az utasok biztonsági celláját elérné. A vezető-és az első utasülésen ülő utas fejének oldalütközését megakadályozó központi légzsák, mely mindkét autó biztonsági felszereltségének része, nagyban hozzájárul a kiváló oldalirányú ütközési pontszámhoz, amely az Ariya esetében 14,9, az új X-Trail esetében pedig 16.

Gyermek utasvédelem minősítése

A gyermek utasvédelmet illetően mindkét jármű közel azonos eredményt ért el, mely az Ariya esetében 89%-, míg az új X-Trail esetén pedig 90%-os értékelést jelent. A hat és tízéves gyermekutasok töréstesztjén alapuló értékelésben az X-Trail a lehetséges 24 pontból 23,3 pontot ért el, ami a fiatal utasok kiemelkedő védelmét tükrözi. Az Ariya szintén kiemelkedő eredménnyel zárt, a 24-ből 22,9 ponttal. Mindkét jármű a gyermekbiztonsági rendszerek (CRS) felszerelésére is a maximális 12 pontot kapott.

Gyalogosvédelem minősítése

Abban a tesztkategóriában, amely a jármű azon képességét értékeli, hogy felismerje és figyelmeztesse a járművezetőket a gyalogosokra vagy más veszélyeztetett úthasználókra, az új X-Trail összességében 70%-os eredményt ért el. Ugyanebben az értékelésben az Ariya 74%-ot ért el. Mindkét jármű számos aktív biztonsági segédeszközzel rendelkezik, köztük az intelligens vészfékkel, amely figyelmezteti a vezetőt és fékez, ha az autó előre észleli, hogy járművel, gyalogossal vagy kerékpárossal ütközhet. Ugyanígy a mozgó objektumot észlelő képessége is figyelmezteti a vezetőt a jármű közelében lévő, esetleg láthatatlan akadályokra.

Biztonsági asszisztens

Az Euro NCAP azonban elismeri, hogy mindig jobb, ha a baleseteket eleve megelőzzük, és pontokat ad az olyan technológiai megoldásokért, amelyek segítik a járművezetőket az ütközések elkerülésében.

Az új X-Trail és az Ariya ebben a kategóriában is kiemelkedően magas pontszámot ért el, 95%-os, illetve 93%-os értékeléssel, a Nissan Intelligens mobilitási technológiáinak köszönhetően. A fent említett modellek ezen intelligens technológiák átfogó csomagját kínálják, beleértve az autonóm vészfékezést (AEB), amely felismeri, ha az elöl haladó autó fékez és megkezdi a jármű fékezését.

Mindkét modell intelligens holttér-figyelés és beavatkozás rendszerrel is rendelkezik, mely érzékeli, ha a vezető személy nem lát egy másik járművet a szomszédos sávban, és aktívan visszairányítja a járművet sávjába, elkerülve a veszélyt.

Az, hogy az új X-Trail és az Ariya azonos pontszámot ért el a biztonsági asszisztens kategóriában, jól visszaadja a Nissan azon stratégiáját, hogy a legmodernebb biztonsági technológiát, a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé modelljeiben. A két tesztelt modell egyéb értékeléseinek hasonlósága pedig még inkább hangsúlyozza az előbbi tényt.

Az új X-Trail és az Ariya kiemelkedő teljesítménye megismétli a Qashqai eredményességét, amelyet a tavalyi teszt során ért el. A Qashqai és az X-Trail egyaránt az Alliance CMF-C szerkezetére épül.

Miután a Juke Hybrid is bekerült a modellpalettába, valamint a Qashqai is megkapta az e-POWER hajtásláncot, az Euro NCAP megerősítette, hogy ezeknek a járműveknek a minősítése nem változik, és ugyanolyan szintű vezetőtámogatást és védelmet nyújtanak, mint a hagyományos meghajtású változatok.

David Moss, a Nissan Technical Centre Europe regionális kutatási és fejlesztési részlegének vezető alelnöke elmondta: “Az új X-Trail és az Ariya kiemelkedő teljesítménye, amelyek nagyon különböző járművek, és különböző padlólemezre épülnek, jól mutatja a Nissan modelljeinek cross-car stratégiáját. Minden járművünk fejlesztése a kiváló karosszériatervezéssel kezdődik, a kiváló szerkezeti integritást biztosító fejlett anyagok és gyártási technikák alkalmazásával. Mindezt olyan fejlett technológiák egészítik ki, amelyek második szempárként működnek, felismerik a potenciális veszélyeket, és segítik a vezetőt a balesetek elkerülésében.”

Hozzátette: “Az Euro NCAP átfogó tesztelési és minősítési programja valóban lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy megértsék, mennyire elkötelezettek vagyunk a biztonság iránt, és mennyire komolyan vesszük ügyfeleink jólétét”.

Az Euro NCAP 1997 óta végez független vizsgálatokat az autókon, és a legtöbb újonnan forgalomba kerülő modellt a folyamatosan változó kritériumok alapján méri. A szervezet amellett, hogy különböző szimulált ütközések során vizsgálja az autók tényleges fizikai szilárdságát, a balesetmegelőző technológiákat is teszteli és pontozza.

Jármű Tags:Euro NCAP, Euro NCAP törésteszt, Euro NCAP töréstesztjei, EuroNCAP, European New Car Assessment Programme; Euro NCAP, Juke Hybrid, NCAP, NCAP protokoll, Nissan, Nissan Ariya, Nissan Juke Hybrid, Nissan Qashqai e-POWER, Qashqai e-POWER, X-Trail

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ezek a legjobb téliabroncsok
Next Post: Miért kapott öt Green NCAP csillagot az Audi Q4 e-tron?

Kapcsolódó anyagok

  • Karbantartás és oktatás céljaira tesztel VR szemüveget a Skoda Jármű
  • Megkezdődtek az új Toyota Corolla túra-versenyautó tesztjei Jármű
  • Györfi Alen tesztekkel készült a bajnoki címért folyó csatákra Jármű
  • A Golf könnyedén átment a Cybertruck-teszten Jármű
  • A BMW iX ötcsillagos minősítést szerzett a Euro NCAP töréstesztjein Jármű
  • A Tevva mérnökei sikeresen teljesítettek egy sor szigorú tesztelési kritériumot Jármű
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
2023. október
h K s c p s v
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Luxusautót faragtak a legnagyobb melós Toyotából
  • Elektromos Honda N-Van e: Japánban debütál 130 mérföldes hatótávval
  • Upsz! A mindent egy lapra feltévő Suzukinál másfélszer több autót eladva áll az élen a hazai újautópiacon a Toyota
  • Rendkívül rugalmas és digitalizált összeszerelő rendszer
  • A játszótéren is megjelennek a közösségi autók
  • Hasznos appok az Őszhöz
  • Egyre több magyar munkavállaló próbál szerencsét külföldön
  • Csütörtöktől mozikban A 999-es szoba
  • Újabb rekordot döntött a Budapest Park
  • Októberben újabb spanyol film a Pannónia felhozatalában
  • Van képünk hozzá (23.10.04.) –   Subaru Crosstrek
  • Van képünk hozzá (23.10.03.) –   Nissan Concept 20-23
  • A McLaren Speedtail által inspirált gitár a tökéletes múzsa
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Nem vicc! a gasztroenterológus figyelmeztet
  • Neves hazai borászat termékeit forgalmazza a PENNY
  • Nagy István: ‘Az idén jó almatermés várható”
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Sanyiék a Casio G-Shock DWE-5600HG-1ER “óracsaládra” is rácsodálkoztak
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A tesztek alapján a legolcsóbb a legjobb Szolgáltatás
  • Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat Hasznos
  • Környezetbarát bankkártyát tesztel az OTP Bank Szolgáltatás
  • Tesztelték a Lánchíd díszvilágítását Hasznos
  • Javában rója a budapesti tesztköröket az Isuzu Citibus Jármű
  • Több mint kétezer benzinkutat teszteltek a fináncok Jármű
  • Ütközéselkerülő rendszer segít megelőzni a villamosbaleseteket Budapesten – egyelőre még csak tesztüzemben Hasznos
  • QR-kóddal ellátott megállónévtáblákat tesztel a BKK Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.