Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A BMW iX5 Hydrogen már az utolsó téli teszteket futja

Posted on 2022.03.13.2023.03.19. By Teszt Elek
  • A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia még extrém alacsony hőmérsékleti körülmények között is korlátlanul fenntartható mobilitást tesz lehetővé
  • A hajtáslánc, a futómű és a vezérlőelektronika integrált összhangja a BMW Group svédországi tesztközpontjában bizonyít

A BMW iX5 Hydrogen jelenleg extrém időjárási körülmények között, egy rendkívül alapos tesztprogram keretein belül ad számot felkészültségéről. A minden részletre kiterjedő megmérettetés a modell közutakon és a BMW Group svédországi tesztközpontjában végzett utolsó téli tesztjeinek szerves része. Arjeplog térségében az üzemanyagcella-technológia, a hidrogéntartályok, a csúcsteljesítményű akkumulátor és a központi járművezérlő egység integrált funkcionális tesztelése átfogóan igazolja, hogy az emisszió-mentes mobilitás ezen fajtája még fagypont alatti hőmérsékleten is képes kimagasló menetkomforttal és korlátlan teljesítménnyel járó, hosszútávon fenntartható vezetési élményt nyújtani.

EXKLUZÍV BMW PODCASTJAINKÉRT KATTINTS IDE >>>

Az Északi sarkkör közelében végzett téli tesztekkel a BMW Group mérnökei a BMW iX5 Hydrogen következő fejlesztési fázisához érkeznek. A bajor prémiumgyártó még idén elkészíti a modell kisszériáját, miközben a hidrogéntöltő állomások hálózatának bővítéséhez is hozzájárul. „A szélsőséges körülmények között végzett téli tesztek egyértelműen igazolják, hogy a BMW iX5 Hydrogen még -20°C-os hőmérsékleten is képes maximális teljesítményt nyújtani, és így a nagyfeszültségű akkumulátorral és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt modellek életképes alternatíváját jelenti” – fogalmazott Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja. „Ahhoz, hogy az üzemanyagcella-technológiára épülő hajtáslánc-technológiát vonzó, hosszútávon fenntartható mobilitási megoldásként kínálhassuk fel ügyfeleinknek, egy megfelelően kiterjedt hidrogén-infrastruktúrának is rendelkezésre kell állnia” – tette hozzá.

BMW iX5 Hydrogen: hamisítatlan menetdinamika, hatótávolság és használhatóság, minden időben

Arjeplog jeges, hóval borított útjain a BMW iX5 Hydrogen ellentmondást nem tűrően bizonyítja, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia milyen megbízhatóan, kényelmesen és erőteljesen képes kielégíteni a hétköznapok mobilitási igényeit. A több száz tesztpados megmérettetés és a mélyreható közúti tesztelések után ezzel a mérnökök a modell újabb fejlesztési fázisához érkeznek.

A bizonyíték mindenki számára egyértelmű: a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia még itt, Arjeplog szélsőséges időjárási körülményei közepette is ugyanolyan átfogó használhatóságról tesz tanúbizonyságot, mint a hagyományos, belsőégésű erőforrással szerelt modellek. A maximális teljesítmény eközben szinte azonnal felépül, a hajtáslánc-technológia pedig még ebben a fagyos környezetben is változatlan működési hatótávolságot garantál. A hidrogéntartályok utántöltése ráadásul csupán három-négy percet vesz igénybe. „A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia két kiváló hajtáslánc-technológia előnyeit egyesíti, függetlenül az évszaktól és a külső hőmérséklettől: a tisztán elektromos meghajtású modellek emisszió-mentes vezetési élményét és a belsőégésű erőforrással szerelt modellek korlátlan – és gyorsan utántölthető – használhatóságát” – mondta Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát és tanulmányautókat fejlesztő részlegének elnöke.

A BMW iX5 Hydrogen lemezei alatt az üzemanyagcella-technológia a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációs elektromos motorjával dolgozik együtt. Az energiaforrásként szolgáló hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten. Az üzemanyagcellák a járműben szállított hidrogén és a levegőből kinyert oxigén kémiai reakciójával 125 kW / 170 lóerő maximális teljesítményt állítanak elő, amelyet az elektromos motor a csúcsteljesítményű akkumulátorban tárolt energiával is képes megtámogatni. Utóbbit az energia-visszatáplálások és közvetlenül az üzemanyagcellák is képesek tölteni. A maximális rendszerteljesítmény így 275 kW / 374 lóerő, amely szükség esetén szinte azonnal a vezető rendelkezésére áll. A hajtáslánc-technológia működésének egyetlen mellékterméke a vízgőz, amelynek hőjét rendkívül hatékonyan az utastér fűtésére használják fel.

[envira-gallery id=’23539′]

Egyedülálló hajtáslánc-technológia, amely minden igényt kielégít

A hajtáslánc-technológia, az energiatároló megoldások és a járművezérlő rendszerek egytől egyig kiállják a lappföldi tél megpróbáltatásait. A speciálisan felkészített, jeges és hóval borított utak eközben arra is lehetőséget biztosítanak, hogy a mérnökök részletekbe menően finomhangolják a hajtáslánc, a futómű és a vezérlőelektronika integrált összhangját. Ennek része a kormánymű, a rugók és a lengéscsillapítók, a futómű vezérlőrendszerei, valamint a fékrendszer és az energia-visszatáplálás is. A BMW iX5 Hydrogen ez utóbbi esetben is kamatoztathatja erősségeit, hiszen saját tömege jelentősen alacsonyabb, mint egy hasonló méretű, nagyfeszültségű akkumulátorral és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt modellé.

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia és a csúcsteljesítményű akkumulátor kettőse egy globálisan egyedülálló hajtáslánc-technológiával vértezi fel a BMW iX5 Hydrogen modellt. A technológiában minden adott ahhoz, hogy újabb alappillérrel bővítse a BMW Group emisszió-mentes mobilitást kínáló hajtáslánc-technológiáinak portfólióját. A vezetés zéró emissziójú élményére összpontosító BMW i divízió a jövőben akár hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó modelleket is bemutathat, nagyfeszültségű akkumulátorral és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt modelljei mellett. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modellek főként a BMW azon ügyfeleinek mobilitási igényeit tudnák maradéktalanul kielégíteni, akiknek nincs hozzáférésük villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatott járműtöltési infrastruktúrához, gyakran tesznek meg egyszerre nagyobb távolságokat és a magas szintű rugalmasságot részesítik előnyben.

Jármű Tags:BMW, BMW Group, BMW iX5, BMW iX5 Hydrogen, hydrogen, iX5, iX5 Hydrogen, svédországi tesztközpont, tesztközpont

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Tízmillió eurós kutatás-fejlesztési és tesztelési programot valósít meg Zalaegerszegen a Bosch
Next Post: A legújabb tesztek alapján ezek a legjobb nyári gumik kiskocsikra

Kapcsolódó anyagok

  • A Rimac Nevera a végső téli tesztjeit futotta Jármű
  • Suzuki Vitara podcast movie Jármű
  • A megújult Opel Astra nyerte a német Auto Motor und Sport összehasonlító tesztjét Jármű
  • Már tesztelik az új Audi RS3-asokat Jármű
  • Azonnal reagált a Toyota a RAV4 Plug-in Hybrid jávorszarvastesztjének “csúfos” eredményére Jármű
  • Tesztelés extrém körülmények között Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
  • „Közlekedik a család” vetélkedő 2023-ban is
  • Huncut óda született az idősekhez cserihanna tollából!
  • Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság
  • Itt a legelszállósabb zene PRIBELSZKI érkező korongjáról
  • A World Photography Awards 2023 nyílt pályázatának döntősei
  • A múlt héten megérkezett Ed Sheeran vadonatúj felvétele, az „Eyes Closed”
  • Van képünk hozzá (23.03.27.) – Lexus ROV
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Magyar fejlesztésű, kerékpárra építhető nyomkövetőt tesztelt a magyar bajnok Hasznos
  • Az 5G hatósági mérése még csak tesztüzemben folyik Kütyü
  • Ismét elektromos buszokat tesztelnek Budapesten Jármű
  • Nagyon jól jártunk a gyömrői MOL kút tesztjén Szolgáltatás
  • Újra teszteltük a Volánt és a BKK-t – Csúnya bukta van! Egészség
  • Hunbug teszt Kütyü
  • Füstteszt lesz a Nyugati pályaudvar állomáson Hasznos
  • Valamilyen “kamutesztek” alapján a FOS Vodafone mobilhálózata a legmegbízhatóbb Kütyü

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.