Balesetmegelőző technológiát fejleszt és tesztel a Nissan

  • A Nissan bemutatta egyik technológiáját, amely képes arra, hogy automatikusan ütközéselkerülő manővert végezzen
  • A technológia alapja egy nagyteljesítményű lézer (LIDAR), amely a radar és a kamerák információit ötvözi
  • Az autó vezetés közben egyidejűleg több sávot is figyel, és veszély esetén képes arra, hogy sávot váltson, annak érekében, hogy elkerülje a balesetet
  • A fejlesztést két, az iparágban élvonalbeli szoftvergyártó céggel karöltve végzi a Nissan
  • A LIDAR (lézer) a 2020-as évek közepére néhány modellbe belekerül, 2030-ban pedig már mindegyik modellben benne lesz
  • A Nissan már most is jeleskedik biztonsági technológiák terén, a Qashqai például idén megkapta a kategória legbiztonságosabb autója díját az Euro NCAP-től

A Nissan a napokban bejelentett egy új, jelenleg fejlesztés alatt álló vezetőtámogató technológiát, amely lézer segítségével a jármű környezetére rendkívül pontos, valós idejű információkat használ fel az ütközések elkerülése céljával. A Nissan egyik itteni létesítményében egy tesztjármű segítségével bemutatták, hogy ez a technológia hogyan képes automatikusan ütközéselkerülő manővereket végrehajtani.

A Nissan “környezet érzékelés” technológiája a legújabb generációs nagy teljesítményű LIDAR (lézer), mely a radar és a kamerák információit ötvözi. A technológia képes a tárgyak alakját és távolságát, valamint a járművet körülvevő terület szerkezetét valós időben, nagy pontossággal érzékelni. Ezen információk felhasználásával a jármű azonnal elemezheti az aktuális helyzetet, és automatikusan elvégezheti a szükséges ütközéselkerülő műveleteket. Ez a technológia képes a lassuló forgalmat és a távolban lévő közúti akadályokat is észlelni, és ennek megfelelően sávváltást végrehajtani. Fontos, hogy a technológia fokozott támogatást nyújthat a járművezetőknek azokon a területeken is, ahol nem állnak rendelkezésre részletes térképes információk.

Takao Asami, a globális kutatást és fejlesztést vezető szenior alelnök szerint >>>