Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Az éles teszt jól üzemelt – Sikerrel indult el a félórás üzem a vasútvillamos hálózaton

Posted on 2022.08.12.2022.08.12. By Teszt Elek

Az első hét tapasztalatai alapján, megbízható menetrendszerűséggel közlekedik a félórás üzemben a vasútvillamos rendszer. A nyári szabadságolások csúcsidőszaka ellenére naponta annyian utaztak, mint a tavasz óta tartó ingyenes utasforgalmi próbaüzem alatt, de az utasok száma folyamatosan emelkedik. Az utasok jól fogadták a félórás menetrendi ütemmel együtt bevezetett kedvezményes zónás tarifarendszert, így egy hét alatt a kilencezret is meghaladta a különböző zónákra összesen értékesített díjtermékek száma. A legnépszerűbbek a vasútvillamos teljes vonalára, Szeged-Algyő-Hódmezővásárhely viszonylatra érvényes A-B-C zónabérletek és menetjegyek, amelyeket augusztus 1-je óta több mint hétezer esetben választották a közlekedők.

A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamos innovatív megoldás a kötöttpályás közlekedésben, átszállásmentes kapcsolatokat létrehozva segít abban, hogy az utasok autó helyett a közösségi közlekedést válasszák, közelebb hozta Hódmezővásárhelyt Szegedhez. Egyre többen választják a TramTraint, a legkedveltebbek a hivatásforgalmi járatok munkanapokon. A pontos, menetrendszerű működés biztosítja a kiszámítható közösségi közlekedést.

A Technológiai és Ipari Minisztérium, a MÁV-START, a Szegedi Közlekedési Társaság és a Volánbusz egy Magyarországon eddig nem elterjedt, az utasok számára kedvező zónás tarifarendszert dolgozott ki. A zónarendszer figyelembe veszi az alkalmi és a rendszeres, a helyi és települések közötti, valamint a különböző közlekedési módok között váltó utasok igényeit is.

A már félóránként közlekedő, légkondicionált járatok töretlen népszerűségét igazolja az egy hét alatt megvásárolt több mint 7 700 menetjegy és mintegy 1 100 bérlet és diákbérlet, de több mint 300 alkalommal éltek az utasok a kerékpár, illetve kutya jegyek vételi lehetőségével is. Az utasok a menetjegyek és bérletek több mint felét jegyértékesítő automatából vették, de 1 800 fölött van a MÁV App-ból indított sikeres vásárlások száma is. Utazás előtt érdemes időt szánni a jegyvásárlásra mindazoknak, akik számára eddig ismeretlenek voltak ezek a megoldások. A jegyértékesítő automaták és a MÁV App biztosabb használatához segítséget nyújthat a következő film: 

Fontos hír a közlekedők számára, hogy a MÁV-START egyszerűsítette a jegykiadó automatáknál a bérletvásárlás lehetőségét. Bekerült a gyorsmenübe a bérlet is, így az könnyebben és egyszerűbben megtalálható, sőt az utazókat külön üzenetet segíti, mi a tennivaló a bérletvásárlás kapcsán.

A vasútvillamosra és a szegedi helyi közlekedésre is érvényes kombinált bérletek elszámolhatók munkába járás céljából. A kombinált bérleten és az arról kiállított számlán is külön feltüntetik a helyi és a helyközi közlekedésre eső díjrészt. A számla kiállításához fontos figyelembe venni, hogy a MÁV appból és az automatáknál vásárolt  bérletek esetében a számla kiállításához előzetes regisztráció szükséges a pénztárnál vagy az online felületen.

A vasútvillamosokon bankkártyás fizetési lehetőséget biztosító fedélzeti automaták felszerelése is folyamatban van, a gyártó Stadler tájékoztatása alapján azok beüzemelését az SZKT rövidesen megkezdheti.

A helyközi autóbuszokon a hódmezővásárhelyi „C” zónán belül érvényes minden vasútvillamos C, B-C és A-B-C zónás bérlet és jegy, a kutya- és kerékpárjegyeket kivéve. A vasútvillamoshoz Hódmezővásárhelyen csatlakozó helyközi autóbuszokra tehát egy TramTrain jeggyel át lehet szállni, nem kell külön menetjegyet váltani a városon belül. A Hódmezővásárhelyen túl (Szentes, Békéscsaba felé) utazók számára a TramTrainhez csatlakozó autóbuszokon kiegészítő helyközi menetjegy is kapható, amely a Hódmezővásárhelyi „C” zóna határáig érvényes. A kiegészítő bérlet a Volánbusz pénztáraiban megvásárolható. A csatlakozó autóbuszokon TramTrain zónajegyet is vásárolhatnak azon utasok, akik utazásukat Hódmezővásárhelytől a TramTrain-nel kívánják folytatni.

A TramTrain közlekedéssel és díjszabással kapcsolatosan minden információ a www.mavcsoport.hu/tramtrain vagy www.mavcsoport.hu/vasutvillamos  oldalon található meg.

HÁTTÉR:

Augusztus 1-jétől a TramTrain a korábbi, órás ütemű menetrendhez képest kora reggeltől késő estig jelentősen sűrítve, félórás követési idővel közlekedik. Fennmarad a csütörtökről péntekre, péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjszakákon a peremidőszaki órás követésű rendszer, így ezeken a napokon a TramTrain járatok üzemszünet nélkül, folyamatosan közlekednek.

A bővített menetrendben hétfőtől csütörtökig irányonként 40 vasútvillamos, pénteki napokon irányonként 44, hétvégi és ünnepnapokon pedig szintén irányonként 44 az igénybe vehető TramTrain járatok száma.

Szeged vasútállomás és Hódmezővásárhely vasútállomás között hétfőtől csütörtökig, az első járatok 4:16-kor és 4:45-kor indulnak, ettől kezdve 22:45-ig minden óra 16 perckor és 45 perckor indulnak a vasútvillamos szerelvények a szegedi vasútállomásról.

Hódmezővásárhely vasútállomás és Szeged vasútállomás között, az első járatok 3:30-kor, 4:01-kor és 4:30-kor indulnak a hódmezővásárhelyi vasútállomástól hétfőtől csütörtökig. Ettől fogva 22:30-ig minden óra 1 perckor és 30 perckor közlekednek a vasútvillamos szerelvények.

Éjszakai közlekedés pénteki, hétvégi és ünnepnapokon:

A csütörtök estétől vasárnapra virradó éjszakákon a korábbiakhoz hasonlóan biztosítja a MÁV-START az órás ütemes közlekedést:

Szeged vasútállomás és Hódmezővásárhely vasútállomás között, 23:16-tól 3:16-ig minden óra 16 perckor, Hódmezővásárhely vasútállomás és Szeged vasútállomás között 23:01-től 02:30-ig szintén minden órában folytatódik az éjszakai közlekedés, a járatok minden óra 1 perckor indulnak.

Az éjszakai járatok közlekedése és a kiszolgálás érdekében a fentieken felül a járműtelepre és járműtelepről közlekedéshez az alábbi járatokkal utazhatnak az utasok Szegeden belül:

Szeged, Rókus vasútállomás és Szeged vasútállomás között hétfőtől csütörtökig 03:50-es, és naponta 04:50-es indulással.

Szeged vasútállomás és Szeged, Rókus vasútállomás között naponta 23:45-ös, és vasárnaptól szerdáig 23:16-os indulással.

Augusztus 1-től új, integrált zónajegyek és zónabérletek

A próbaüzem végeztével, a félórás menetrendi sűrítéssel egyidőben, augusztus elsejétől fizetőssé vált a TramTrain járatok használata. A vasútvillamos díjszabása három zónából épül fel: Szeged (A), Algyő (B) illetve Hódmezővásárhely (C).

ABC zóna: a TramTrain teljes vonalán egyszeri utazásra érvényes teljesárú jegy 465 forintba kerül, a jegy 60 percig érvényes. A 30 napos bérlet ára 17 800 forint, melyből az ingázóknak a munkáltatójuk 86%-ot térít, így a bérlet költsége az utazók számára 2492 Ft. A kerékpáros és a kutyajegy is egyaránt 235 forint, amit a megtett utazástól függetlenül mindig a teljes vonalra kell megvásárolni.

A TramTrain jegyek és bérletek – a kerékpár- és kutyajegy kivételével – érvényesek a Szeged–Békéscsaba vasútvonal Hódmezővásárhely és Szeged közötti szakaszán közlekedő vonatokon is.

A TramTrain bérletek érvényesek továbbá a Volánbusz kijelölt járatain Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakaszon, a bérleten szereplő viszonylatban. Ugyanakkor autóbuszbérlet a TramTrain útvonalával párhuzamos szakaszra már nem vásárolható.

A Szeged és Algyő (AB), illetve Szeged és Hódmezővásárhely (ABC) között utazók vásárolhatnak olyan bérletet, amely egyaránt érvényes a TramTrain járatokra és a szegedi városi tömegközlekedésre is. Ezeknek a kombinált bérleteknek az ára kedvezőbb, mint külön-külön megvásárolva a szegedi és a vasútvillamosra érvényes bérleteket. A kombinált bérletek is érvényesek a Szeged–Békéscsaba vasútvonalon közlekedő vonatokon és a Volánbusz kijelölt járatain Szeged és Hódmezővásárhely közötti szakaszon, a bérleten szereplő viszonylatban. Az Algyő zónára (AB vagy BC) érvényes TramTrain bérletek Algyőn belül bármelyik autóbusz megállóhelyre vagy megállóhelyről felhasználhatók. Az Algyő és Hódmezővásárhely közötti utazásokra a BC zónás, míg Hódmezővásárhelyen belül a C zónás jegyek és bérletek vehetők igénybe (tarifatáblázatban feltüntetve).

Az egyszeri utazásra érvényes jegyek és 30 napos bérletek mellett vásárolható 24 és 72 órás, a TramTrain teljes vonalára és Szeged helyi közlekedésére is érvényes kombinált jegy is.

A vonatkozó jogszabályok közelmúltban történt illesztésével összhangban, teljesárú, csak a TramTrainre érvényes zónabérletek árának 86%-át, illetve a kombinált bérletek esetén a TramTrain-re jutó díjrész 86%-ának megtérítését a munkáltatónak a munkahelyükre ingázók számára biztosítania kell. A vasútvillamosra jutó díjrész mértéke minden díjterméken fel van tüntetve.

Azok az utasok, akik már rendelkeznek TramTrain menetjeggyel vagy bérlettel, illetve a kijelölt autóbuszjáratok fedélzetén az autóbuszjeggyel együtt TramTrain menetjegyet is vásárolnak, az autóbuszon TramTrain kiegészítő buszjegyet válthatnak. A Volánbusz területileg érintett pénztáraiban a már meglévő TramTrain bérlet mellé TramTrain kiegészítő autóbusz bérletet is vásárolhatnak az utasok Hódmezővásárhelyről autóbusszal történő tovább utazásukhoz. A kiegészítő jegyek és bérletek árát Hódmezővásárhely szakaszhatártól, illetve szakaszhatárig állapították meg, és azok díjszabása is ennek megfelelő.

A TramTrain járatok Szegeden belüli utazás (A zóna) esetén a szegedi városi jegyekkel, bérletekkel vehetők igénybe.

Díjzónák

Szegeden, a Széchenyi téren és a Rókusi templomnál lévő automaták átmenetileg nem üzemelnek.

Tarifatáblázat

Budapest, 2022. augusztus 12.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Jármű, Szolgáltatás Tags:#káderjancsi, #káderjános, BKV, BKV Zrt., Budapest, CityLink, fideSS, fidesz, fidesz mutyi, Hódmezővásárhely, hódmezővásárhelyi villamosvonal, Jancsi, kamugép, karambol, közlekedés, közlekedés.baleset, Lázár János, MÁV Zrt., MÁV-Start, MÁV-START Zrt., MÁV-Volán, MÁV-Volán csoport, mutyi, nagysebességű teszt, nevetséges, pártpropaganda, pótlóbusz, propaganda, ram-train szerelvény, Stadler Rail Valencia S.A.U., szánalmas, Szeged, szomorú, tram-train, tram-train beruházás, tram-train jármű, tram-train mutyi, tram-train mutyik, tram-train szerelvény, tram-train szerelvények, tram-train teszt, TramTrain, ütközés, vasút, vasút-villamos, vasútvillamos, Volán, Volán társaságok, Volánbusz, Volánbusz Zrt., Volánbusz-állomás, vonat, vonatközlekedés, vonatpótló

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Spanyolország az ukrán gabona vasúti szállításának hatékonyságát teszteli
Next Post: Öntesztelést javasolnak Szlovéniában az új tanévben

Kapcsolódó anyagok

  • Folyamatosan zajlik az új CAF Urbos villamosok tesztelése, menetpróbája Jármű
  • Izgalmas Ferrari tesztautót fotóztak Maranellóban – VIDEÓ Jármű
  • A DUE Médiaházózat Nagy Diák KRESZ-tesztje a biztonsági öv használatára is felhívja a figyelmet Hasznos
  • Nagyon jól haladnak az “éles” tesztek, másfél év, és búcsút inthetünk a kormánykeréknek Jármű
  • A Bridgestone Turanza T005 abroncsa szerepelt a legjobban a teszteken Jármű
  • Turbo rágó Jármű
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
2023. október
h K s c p s v
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Luxusautót faragtak a legnagyobb melós Toyotából
  • Elektromos Honda N-Van e: Japánban debütál 130 mérföldes hatótávval
  • Upsz! A mindent egy lapra feltévő Suzukinál másfélszer több autót eladva áll az élen a hazai újautópiacon a Toyota
  • Rendkívül rugalmas és digitalizált összeszerelő rendszer
  • A játszótéren is megjelennek a közösségi autók
  • Hasznos appok az Őszhöz
  • Egyre több magyar munkavállaló próbál szerencsét külföldön
  • Csütörtöktől mozikban A 999-es szoba
  • Újabb rekordot döntött a Budapest Park
  • Októberben újabb spanyol film a Pannónia felhozatalában
  • Van képünk hozzá (23.10.04.) –   Subaru Crosstrek
  • Van képünk hozzá (23.10.03.) –   Nissan Concept 20-23
  • A McLaren Speedtail által inspirált gitár a tökéletes múzsa
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Nem vicc! a gasztroenterológus figyelmeztet
  • Neves hazai borászat termékeit forgalmazza a PENNY
  • Nagy István: ‘Az idén jó almatermés várható”
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Sanyiék a Casio G-Shock DWE-5600HG-1ER “óracsaládra” is rácsodálkoztak
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A sikeres tesztek után a 75-ös, a 76-os, a 77-es, a 80-as és 82A vonalon Jármű
  • A három sikeres tesztszerelvény után a Rail Cargo Operator és a Rail Cargo Hungaria magyar exportvonatokat indít Kínába Szolgáltatás
  • A Balatonon teszteltek Élmény
  • Elkészült a zalaegerszegi járműipari tesztpálya irányítóközpontja Jármű
  • Így kell ezt! Továbbra is gyors, rugalmas, figyelmes alapos Kütyü
  • Így tesztelhetünk kockázatmentesen egy üzleti ötletet Szolgáltatás
  • Ingyenes tesztüzemmel indulnak az új buszjáratok Hódmezővásárhelyen Jármű
  • Környezetbarát bankkártyát tesztel az OTP Bank Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.