Az elektromos autózásé a jövő (2.)
Közeledik az év vége.
Visszapillantunk néhány korábban tesztelt autóra/motorra, hogy ezzel ihletet kapjunk a ránk váró feladatokra…
A Nissan Leaf után,a Nissan e-NV200 kapcsán is bátran jelentem ki, hogy az elektromos autózásé a jövő!
Az e-NV200-ast tavaly augusztusban, majd decemberben és januárban próbálhattam.
Hogy miért is „kellett” ennyiszer megnéznem ezt az elektromos járművet?
Hát, mert több verzióban is el lehetett érni a Nissan hazai tesztparkjában. 🙂
Az e-NV200-as létezik személyszállító és kisteherautó verzióban is.
A sor úgy teljes, hogy megemlítem,hogy a kisteherautó változatot már évekkel korábban is teszteltem.
Akkor nem üresen,hanem egy raklapra pakolt kőzúzalékos zsákokkal próbálhattuk a gépet.
Ezzel lehetett élesben demonstrálni, hogy mennyit jelent a hatótávolság szempontjából a többletsúly.
A 2016-os e-NV200 tesztsorozatot a személyszállító típussal kezdtem.
Bevallom, kívülről kicsit szűknek éreztem a gépet, de kellemesen kellett csalódnom, ugyanis a középső üléssorban maximálisan elegendő hely van három felnőtt számára és a hátsó ülések előtt is van elegendő lábtér.
Az e-NV200ast NAGYON LEEGYSZERŰSÍTVE(!) mondhatnánk a korábban már említett Nissan Leaf nagyobb változatának, elvégre a töltők kialakítása ugyanolyan, a műszerek visszajelzése a sebességről, a töltöttségi állapotról, a megtehető út távolságáról,vagy épp az aktuális fogyasztásról/visszatöltésről, szinte teljesen megegyezik a Leaf-ben tapasztaltakéval.
Ezek mellet az akkumulátor ebben a modellben is a padlólemezre helyezve kapott helyet, így nem veszett el szinte semmi a belső-, vagy épp a csomagtérből.
Tudom, hogy sokaknak furcsa, de én szeretem az ilyen modelleket, mert az nagyon előnyös, és számomra egyben kényelmes is, hogy az ember kicsit magasabban ül, mint egy „sima” személygépkocsiban. Így jobban előre lehet látni a forgalomban és a magasabb „fotelek” kényelmesebb üléspozíciót is biztosíthatnak – szerintem.
Nos ez az üléspozíció várja az e-NV200 Evaliaba behuppanó utasokat is.
Igen,ennél a modellnél is igaz, hogy a harmadik üléssor használatakor a csomagtérből csak néhány csomagnak elegendő tér marad.
De ugye csodák nincsenek.
Az e-NV200 furgonban a vezető mellett egy személynek van hely.
Ellenben, a számos tárolóhelynek köszönhetően igazi mobil irodává alakíthatjuk a furgont.
És itt jött el az ideje, hogy beszéljek a tesztelt e-NV200-asok felszereltségi eltéréseiről.
Nem kell sokat beszélni, ugyanis a decemberben egymás után tesztelt két Evalia modell között tényleg csak annyi volt a különbség, hogy az egyikben digitális klíma volt. 😀
Nem mehetünk el szó nélkül amellett a tény mellett, hogy két „euroraklapot” is el tud nyelni az e-NV200 kisteherautó!
A Nissan e-NV200 jelenleg még csak 130 kilométer körüli hatótávolsággal bír – saját tapasztalataim szerint, a korábbi Leaf tesztben említett mérési feltételekkel -, de ha minden igaz, hamarosan érkeznek az első, nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelt modellek is.
Ha ezek a gépek is elérhetővé válnak, akkor tuti, hogy megörzi piacvezető pozícióját a Nissan e-NV200!
http://tesztalelkemindennek.hu/2017/12/30/hopp-egy-lyuk-ba/
http://tesztalelkemindennek.hu/2017/12/28/segitsetek/