Muzeális gőzmozdonyon teszteltük a Fieldmann FDB-2003-E sarokcsiszolót

Csomagolás és design:

Talán azzal kezdeném végre egy csiszológép, ami nem papírdobozban van, és nem csak egy műanyag kofferben, hanem egy olyan “táskában”. amely használható és strapabíró is egyben, és megvédi az amúgy sem törékeny típusú sarokcsiszolót szállítás közben. A koffer tartalmaz még egy vágókorongot is bár ennek a minősége meg sem közelíti a gépét tehát ajánlott egy korongot azonnal beszerezni a használat előtt hozzá.

Bár nem egy ipari gépről van szó az adatok önmagukért beszélnek:
– Teljesítmény: 900W
– Feszültség: 230V/50Hz
– Üresjárati fordulatszám: 3000 – 11000 rpm
– Fordulatszám szabályozás
– Tárcsaméret: 115/125 mm

De csapatunk úgy gondolta, ha teszt, akkor legyen teszt és bedobtuk a szerszámot a “mélyvízbe”.

A tesztelésben segítségünkre volt a Magyar Gőzmozdonyokért és Vasútért Egyesület mely a Gyálon lévő 6633 pályaszámú gőzös felújítását végezték.

Felkérésünkre a sarokcsiszolónkat használták vágáshoz, csiszoláshoz, polírozáshoz.

KATTINTS A FOTÓRA A KÉPGALÉRIÁNKÉRT!

Mivel a gőzmozdony nem konzervdoboz tehát van falvastagsága, kíváncsian vártuk mit reagál a gép.

Kellemes csalódás volt, hogy 3 napig reggeltől estig folyamatos működés mellett sem állt meg, sőt nem is melegedett túl az eszköz. A kialakítása és formája pedig lehetővé tette, hogy nemcsak kívülről, hanem a mozdony belsejében a nehezen hozzáférhető helyeken is könnyen használható legyen.

A tárcsák könnyen egy mozdulattal cserélhetőek, ami semmilyen szakértelmet nem követel.

Óriási előnye a gépnek hogy fordulatszám szabályzóval látta el a gyártó így csiszolásra, polírozásra is fel tudtuk használni illetve finom precíz vágások esetén is sokat segített ez a megoldás.

A 3 napos teszt alatt kb. 20 órán át üzemben volt a gép, ami ritkán fordul elő egy háztartásban, ennek ellenére az első és utolsó vágás között sem hangban sem kinézetben nem volt változás a csiszolónknál.

Bár háztartási gépnek készült úgy gondolom akár kisvállalkozók is bátran választhatják ezt a típust hisz garantáltan nem fognak a  FDB-2003-E sarokcsiszolóban csalódni.

A 6633-as pályaszámú gőzmozdony adatai:

  • A mozdony gyári típusa: 60
  • A mozdony képlete: C-n2t vagyis: három tengelyes, telített gőzzel működő két gőzhengeres szertartályos mozdony
  • A mozdony nyomtávja:1435mm
  • Gyártási éve:1883
  • Gyári száma:KrMu 1048
  • Gyártója: LF Krauss, München
  • Önsúllya: 24t, hossza: 6650mm, vonóereje:37670NÉletútja:
  • 1883.07.04: A Nagybecskerek-Nagykikinda HÉV Rt. „3”-as pályaszámú mozdonyaként áll először szolgálatba, StEG kezelésben.
  • 1891-ben került a Magyar Királyi Államvasutakhoz, XIIh osztályú mozdonyként és „5633”-as pályaszámon teljesített szolgálatot.
  • 1901.01.01: átszámozták MÁV XIIh 6633-as pályaszámra
  • 1902.01.01:Nagykikindára állomásítva
  • 1909.08.:Nagybecskerekre állomásítva
  • 1911 : az új pályaszámrendszer szerint átszámozva MÁV 381,001-es pályaszámra
  • 1912 : a MÁV eladja Cséry Lajosnak. Ekkor a Cséry-féle Szemétszállító Iparvasút „6”-os pályaszámú gőzmozdonya lesz.
  • 1913.01.01: A csődbement Cséry-telepet Budapest Székesföváros Köztisztasági Hivatala megvásárolja, így a mozdony is az övék, továbbra is „6”-os pályaszámon.
  • 1942 : Eladva a Dunai Repülőgépgyárnak, Szigetszentmiklósra. A gyár „6”-os pályaszámú mozdonyaként teljesít szolgálatot
  • 1943.03.17: A Weiss Manfréd Művek veszi át az üzemeltetését „10”-es pályaszámon a Horthy-liget Repülőgépgyárban Csepelen.
  • 1945.05.10: A Dunaharaszti-i híd helyreállításáig Szigetszentmiklós és Ráckeve között közlekedett, a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Rt. bérleményeként
  • 1945.12.08: „10”-es pályaszámon újra a Weiss Manfréd Művekben üzemel Csepelen – később Rákosi Mátyás Művek – később CsESzÜ
  • 1955.11 (más források szerint 1959) eladva a Hungária Műtrágya és Kénsavgyárnak, – később Budapesti Vegyiművek- itt is „10”-es pályaszámon üzemel.
  • 1961.10: Kénsavgyár, Miskolc
  • 1966.12.29: Selejtezve, megőrizve KM 381,001-es pályaszámon.
  • 1968 : KM 6633-as pályaszámon megőrizve és kiállítva a Magyar Közlekedési Múzeum mellett, Budapest – Városligetben
  • 2015.08.20: átszállítva és kiállítva, Gyál felső vasútállomáson.
  • 2016.04.23.- állagmegóvó felújítás.

http://tesztalelkemindennek.hu/2017/12/30/hopp-egy-lyuk-ba/

http://tesztalelkemindennek.hu/2017/12/28/segitsetek/