Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Muzeális gőzmozdonyon teszteltük a Fieldmann FDB-2003-E sarokcsiszolót

Posted on 2017.12.31.2020.11.18. By Csehszlovák Vendégmunkás

Csomagolás és design:

Talán azzal kezdeném végre egy csiszológép, ami nem papírdobozban van, és nem csak egy műanyag kofferben, hanem egy olyan “táskában”. amely használható és strapabíró is egyben, és megvédi az amúgy sem törékeny típusú sarokcsiszolót szállítás közben. A koffer tartalmaz még egy vágókorongot is bár ennek a minősége meg sem közelíti a gépét tehát ajánlott egy korongot azonnal beszerezni a használat előtt hozzá.

Bár nem egy ipari gépről van szó az adatok önmagukért beszélnek:
– Teljesítmény: 900W
– Feszültség: 230V/50Hz
– Üresjárati fordulatszám: 3000 – 11000 rpm
– Fordulatszám szabályozás
– Tárcsaméret: 115/125 mm

De csapatunk úgy gondolta, ha teszt, akkor legyen teszt és bedobtuk a szerszámot a “mélyvízbe”.

A tesztelésben segítségünkre volt a Magyar Gőzmozdonyokért és Vasútért Egyesület mely a Gyálon lévő 6633 pályaszámú gőzös felújítását végezték.

Felkérésünkre a sarokcsiszolónkat használták vágáshoz, csiszoláshoz, polírozáshoz.

KATTINTS A FOTÓRA A KÉPGALÉRIÁNKÉRT!

Mivel a gőzmozdony nem konzervdoboz tehát van falvastagsága, kíváncsian vártuk mit reagál a gép.

Kellemes csalódás volt, hogy 3 napig reggeltől estig folyamatos működés mellett sem állt meg, sőt nem is melegedett túl az eszköz. A kialakítása és formája pedig lehetővé tette, hogy nemcsak kívülről, hanem a mozdony belsejében a nehezen hozzáférhető helyeken is könnyen használható legyen.

A tárcsák könnyen egy mozdulattal cserélhetőek, ami semmilyen szakértelmet nem követel.

Óriási előnye a gépnek hogy fordulatszám szabályzóval látta el a gyártó így csiszolásra, polírozásra is fel tudtuk használni illetve finom precíz vágások esetén is sokat segített ez a megoldás.

A 3 napos teszt alatt kb. 20 órán át üzemben volt a gép, ami ritkán fordul elő egy háztartásban, ennek ellenére az első és utolsó vágás között sem hangban sem kinézetben nem volt változás a csiszolónknál.

Bár háztartási gépnek készült úgy gondolom akár kisvállalkozók is bátran választhatják ezt a típust hisz garantáltan nem fognak a  FDB-2003-E sarokcsiszolóban csalódni.

A 6633-as pályaszámú gőzmozdony adatai:

  • A mozdony gyári típusa: 60
  • A mozdony képlete: C-n2t vagyis: három tengelyes, telített gőzzel működő két gőzhengeres szertartályos mozdony
  • A mozdony nyomtávja:1435mm
  • Gyártási éve:1883
  • Gyári száma:KrMu 1048
  • Gyártója: LF Krauss, München
  • Önsúllya: 24t, hossza: 6650mm, vonóereje:37670NÉletútja:
  • 1883.07.04: A Nagybecskerek-Nagykikinda HÉV Rt. „3”-as pályaszámú mozdonyaként áll először szolgálatba, StEG kezelésben.
  • 1891-ben került a Magyar Királyi Államvasutakhoz, XIIh osztályú mozdonyként és „5633”-as pályaszámon teljesített szolgálatot.
  • 1901.01.01: átszámozták MÁV XIIh 6633-as pályaszámra
  • 1902.01.01:Nagykikindára állomásítva
  • 1909.08.:Nagybecskerekre állomásítva
  • 1911 : az új pályaszámrendszer szerint átszámozva MÁV 381,001-es pályaszámra
  • 1912 : a MÁV eladja Cséry Lajosnak. Ekkor a Cséry-féle Szemétszállító Iparvasút „6”-os pályaszámú gőzmozdonya lesz.
  • 1913.01.01: A csődbement Cséry-telepet Budapest Székesföváros Köztisztasági Hivatala megvásárolja, így a mozdony is az övék, továbbra is „6”-os pályaszámon.
  • 1942 : Eladva a Dunai Repülőgépgyárnak, Szigetszentmiklósra. A gyár „6”-os pályaszámú mozdonyaként teljesít szolgálatot
  • 1943.03.17: A Weiss Manfréd Művek veszi át az üzemeltetését „10”-es pályaszámon a Horthy-liget Repülőgépgyárban Csepelen.
  • 1945.05.10: A Dunaharaszti-i híd helyreállításáig Szigetszentmiklós és Ráckeve között közlekedett, a Budapesti Helyi Érdekű Vasutak Rt. bérleményeként
  • 1945.12.08: „10”-es pályaszámon újra a Weiss Manfréd Művekben üzemel Csepelen – később Rákosi Mátyás Művek – később CsESzÜ
  • 1955.11 (más források szerint 1959) eladva a Hungária Műtrágya és Kénsavgyárnak, – később Budapesti Vegyiművek- itt is „10”-es pályaszámon üzemel.
  • 1961.10: Kénsavgyár, Miskolc
  • 1966.12.29: Selejtezve, megőrizve KM 381,001-es pályaszámon.
  • 1968 : KM 6633-as pályaszámon megőrizve és kiállítva a Magyar Közlekedési Múzeum mellett, Budapest – Városligetben
  • 2015.08.20: átszállítva és kiállítva, Gyál felső vasútállomáson.
  • 2016.04.23.- állagmegóvó felújítás.

http://tesztalelkemindennek.hu/2017/12/30/hopp-egy-lyuk-ba/

http://tesztalelkemindennek.hu/2017/12/28/segitsetek/

Hasznos, Hobbi Tags:FDB-2003-E, Fieldmann, Fieldmann FDB-2003-E, gép, sarokcsiszoló, szerszám

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az elektromos autózásé a jövő (2.)
Next Post: Merci baromságok, színvonaltalan autóátadás, wunderbaum légfrissítő

Kapcsolódó anyagok

  • Amikor gyerekjáték a fűnyírás Hasznos
  • Újra tesztelhetik pénzügyi tudásukat a fiatalok Hasznos
  • See you Seetroen Hasznos
  • Hétfőtől tesztelik a romániai mobiltelefonos riasztórendszert Hasznos
  • Könnyen arcra illeszthető, egyedileg tervezett védekezés Egészség
  • Cél  a biológiai kor meghatározására alkalmas laboratóriumi teszt létrehozása Egészség
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EQE szedán és az EQE SUV már különleges kiadású modellként is elérhető, kiterjedt felszereltséggel és vonzó árelőnnyel
  • Több utcát aszfaltoznak uniós támogatásból Mezőhegyesen
  • Forgalomkorlátozás lesz október közepéig az M0-s autóút és az M5-ös autópálya csomópontjában
  • A mesterséges intelligencia a jövőben tehermentesíti a mindennapi folyamatokat
  • Javíthat 2024-es várakozásain az AutoWallis
  • Elképesztő, de mindössze öt év 6 hónap fogházra ítélték a Viking Sygin tömeggyilkos kaptányát
  • Novák Katalin: “Elon Musk személyében egy új szövetségesünk lett a családok szabadságharcában és a békemisszióban”
  • A játékidő veszélyben
  • Okos ötletek konyhai ráncfelvarráshoz
  • Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Az 5G hatósági mérése még csak tesztüzemben folyik Kütyü
  • Energiatárolókat tesztel az MVM csoport Szolgáltatás
  • A tesztek alapján a bankkártyás fizetés növeli az új buszok szolgáltatási színvonalát Jármű
  • Valamilyen “kamutesztek” alapján a FOS Vodafone mobilhálózata a legmegbízhatóbb Kütyü
  • A tesztek, vizsgálatok alapján egyre több veszélyes hamisítványt értékesítenek online Szolgáltatás
  • Szkeptikusak voltunk, de nagyon jól működik – Online ártérkép teszt Hasznos
  • A GVH a Covid-19 antitest gyorstesztek hazai piacát is vizsgálja Egészség
  • Elégedetten zárult az új MAN Lion’s Intercity LE tesztelése a Volánbusznál Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.