Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Akio Toyoda tesztelte elsőként az ezer lőerős csodagépet

Posted on 2019.06.25.2019.06.25. By Teszt Elek

A Toyota új hipersportautójának utcai változata egyre közelebb kerül a gyártáshoz, a versenyváltozat pedig már biztosan rajthoz áll a 2020-2021-es WEC (Hosszútávú Világbajnokság) szezonban. A Toyota közzétette az első videót a tesztelés alatt álló GR Super Sport hipersportautóról, amelyet nem más vezet, mint a vállalat világszintű elnöke, a maga is mesterpilóta Akio Toyoda, akit motorsport körökben Morizóként ismernek. Morizo egyébiránt épp a múlt hétvégén a Nürburgring 24 óráson is beugrott versenyezni az utolsó pillanatban az egyik Toyota pilóra helyett. A készülő Toyota sportautóban az a hibrid elektromos hajtáslánc működik, amivel a TS050 LMP1-es versenygép éppen most győzött Le Mans-ban.

A Toyota bejelentette, hogy a GR Super Sport rajthoz áll a 2020-2021-es WEC szezonban, az új „hipersportautó” kategóriában A Toyota a tavalyi év elején mutatta be GR Super Sport tanulmányát; egy lenyűgöző hipersportautót, ami a Le Mans-győztes TS050 LMP1 prototípus ihletével született. Egy évvel és egy nappal később a Toyota bejelentette, hogy az autó gyártásba kerül, méghozzá annak a tervnek a részeként, amelynek jelmondata: „fejlesszünk sportkocsikat az aktív versenyautókból”. Most pedig itt az első beharangozó a sorozatérett GR Super Sport modellről, méghozzá mozgás közben, mivel a Toyota éppen a gép jelenleg is folyó tesztjéről készített videót:


A filmben egy álcázott GR Super Sport rója köreit Japánban, a Fuji Speedway pályán. Az autó mozgásából ugyan nem sok látható, és – mivel a videóban mindvégig zene szól – a motor hangját sem hallhatjuk, az viszont egyértelmű, hogy az új gép formavilága szinte teljesen megegyezik a tanulmányautó dizájnjával. A néhány lényeges különbség talán a méhsejt-mintázatú LED fényszóró, a módosított hátsó diffúzor, a megváltoztatott első légbeömlő, és az, hogy az első sárvédőkről eltűntek a nyílások. A videó bepillantást enged a kabinba is, és aligha meglepő, hogy a belső tér alapvetően egy versenyautóra emlékeztet: digitális sebességmérő, nagyon egyszerű kormánykerék, keskeny középkonzol egy másik kijelzővel és kezelőszervekkel. A konzol tetején elhelyezett kijelző az autó mögötti terület képét mutatja; ezek szerint a visszapillantó tükör helyett kamerát használnak. A műszerfal többi része szélesen elnyúlik, és karbonszálas burkolat borítja. Az üléseket nem láthatjuk, de alighanem mély kagylóülésekre számíthatunk.


A Toyota semmilyen új információt nem közöl az autó hajtásláncáról és egyéb mechanikus megoldásairól, de a korábban – a tanulmányautó első bemutatása alkalmával – már közzétettek erről néhány részletet. A 2,4 literes, V6-os biturbó motor és a hibrid rendszer egyenesen a TS050-ból származik, és a Toyota szerint összesen 986 lóerőre számíthatunk, ami megegyezik a pályaversenyautó teljesítményével; ez valószínűleg a sorozatgyártású kivitelben sem változik majd. A Toyota nem közölte, milyen váltó kerül a közúti autóba, de a versenygépbe egy hatfokozatú szekvenciális manuális sebességváltót építenek (a Le Mans futamon hétfokozatút).


A Toyota Gazoo Racing csapat (tőlük ered a hipersportautó nevében a GR rövidítés) azt is bejelentette, hogy a GR Super Sport rajthoz áll a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2020-2021-es szezonjában, ami addigra kibővül a „hipersportautó” kategóriával. A lehetséges ellenfelekről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy – legalábbis eddig – a Toyotán kívül egyetlen márka, az Aston Martin nyújtotta be a nevezését az új kategóriában. Ők a Valkyre modellel szállnak majd csatába. Szóval egyelőre keveset tudunk a GR Super Sport közúti változatáról és pályagép-testvéréről, de a Toyota elárulta, hogy a két változatot együtt fejlesztik, és a versenyautó tesztje jövőre kezdődik. A vállalat az is elmondta, hogy a versenygép nevét a következő szezon kezdete előtt jelentik be, a közúti változatról pedig a „megfelelő időben” közölnek majd további részleteket. Ha találgatásokba bocsátkozunk – és miért ne tennénk –, akkor fogadni mernénk, hogy a sorozatgyártású GR Super Sport októberben, a 2019-es Tokiói Autószalon jelenik majd meg.

Jármű Tags:Akio Toyoda

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Drónokat tesztelnek a balatoni vízimentésben
Next Post: Keserű likőröket teszteltek

Kapcsolódó anyagok

  • Hallgattad már a Hyundai Ioniq 5 és Synco mikrofonszett podcastunkat? Jármű
  • “Így teszteljük az elektromos hajtásainkat” Jármű
  • Önvezető mobilitási szolgáltatást tesztel a RUTER, a HOLO, és a Toyota Jármű
  • Első teszten a 2022 Hyundai Elantra N 6MT Jármű
  • A Volánbusz Győrben teszteli a legújabb magyar gyártmányú autóbuszt Jármű
  • Nagyon megnőtt a kerékpárosok száma, életeket menthet a Nagy Diák KRESZ-teszt Hasznos
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Waberer’s Csoport átvette a hatezredik Volvo FH típusú nyergesvontatóját
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Semmelweis
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • Frankl András: “A Hungaroring ugyanolyan tökéletes lesz, mint az atlétikai stadion”
  • Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler
    Jármű
  • Dovhjort suger på kuben Szolgáltatás
  • Magyarországon egyedülálló digitális megoldást tesztel a BKK a reptéri busz vonalán Jármű
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés Hasznos
  • Magyar fejlesztésű, kerékpárra építhető nyomkövetőt tesztelt a magyar bajnok Hasznos
  • Még tíz napig teszteli a bankkártyás fizetést a Volánbusz Jármű
  • Környezetbarát bankkártyát tesztel az OTP Bank Szolgáltatás
  • A tesztek alapján túl sok volt a penészgomba többféle hennafestékben is Egészség

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.