Akio Toyoda tesztelte elsőként az ezer lőerős csodagépet

A Toyota új hipersportautójának utcai változata egyre közelebb kerül a gyártáshoz, a versenyváltozat pedig már biztosan rajthoz áll a 2020-2021-es WEC (Hosszútávú Világbajnokság) szezonban. A Toyota közzétette az első videót a tesztelés alatt álló GR Super Sport hipersportautóról, amelyet nem más vezet, mint a vállalat világszintű elnöke, a maga is mesterpilóta Akio Toyoda, akit motorsport körökben Morizóként ismernek. Morizo egyébiránt épp a múlt hétvégén a Nürburgring 24 óráson is beugrott versenyezni az utolsó pillanatban az egyik Toyota pilóra helyett. A készülő Toyota sportautóban az a hibrid elektromos hajtáslánc működik, amivel a TS050 LMP1-es versenygép éppen most győzött Le Mans-ban.

A Toyota bejelentette, hogy a GR Super Sport rajthoz áll a 2020-2021-es WEC szezonban, az új „hipersportautó” kategóriában A Toyota a tavalyi év elején mutatta be GR Super Sport tanulmányát; egy lenyűgöző hipersportautót, ami a Le Mans-győztes TS050 LMP1 prototípus ihletével született. Egy évvel és egy nappal később a Toyota bejelentette, hogy az autó gyártásba kerül, méghozzá annak a tervnek a részeként, amelynek jelmondata: „fejlesszünk sportkocsikat az aktív versenyautókból”. Most pedig itt az első beharangozó a sorozatérett GR Super Sport modellről, méghozzá mozgás közben, mivel a Toyota éppen a gép jelenleg is folyó tesztjéről készített videót:


A filmben egy álcázott GR Super Sport rója köreit Japánban, a Fuji Speedway pályán. Az autó mozgásából ugyan nem sok látható, és – mivel a videóban mindvégig zene szól – a motor hangját sem hallhatjuk, az viszont egyértelmű, hogy az új gép formavilága szinte teljesen megegyezik a tanulmányautó dizájnjával. A néhány lényeges különbség talán a méhsejt-mintázatú LED fényszóró, a módosított hátsó diffúzor, a megváltoztatott első légbeömlő, és az, hogy az első sárvédőkről eltűntek a nyílások. A videó bepillantást enged a kabinba is, és aligha meglepő, hogy a belső tér alapvetően egy versenyautóra emlékeztet: digitális sebességmérő, nagyon egyszerű kormánykerék, keskeny középkonzol egy másik kijelzővel és kezelőszervekkel. A konzol tetején elhelyezett kijelző az autó mögötti terület képét mutatja; ezek szerint a visszapillantó tükör helyett kamerát használnak. A műszerfal többi része szélesen elnyúlik, és karbonszálas burkolat borítja. Az üléseket nem láthatjuk, de alighanem mély kagylóülésekre számíthatunk.


A Toyota semmilyen új információt nem közöl az autó hajtásláncáról és egyéb mechanikus megoldásairól, de a korábban – a tanulmányautó első bemutatása alkalmával – már közzétettek erről néhány részletet. A 2,4 literes, V6-os biturbó motor és a hibrid rendszer egyenesen a TS050-ból származik, és a Toyota szerint összesen 986 lóerőre számíthatunk, ami megegyezik a pályaversenyautó teljesítményével; ez valószínűleg a sorozatgyártású kivitelben sem változik majd. A Toyota nem közölte, milyen váltó kerül a közúti autóba, de a versenygépbe egy hatfokozatú szekvenciális manuális sebességváltót építenek (a Le Mans futamon hétfokozatút).


A Toyota Gazoo Racing csapat (tőlük ered a hipersportautó nevében a GR rövidítés) azt is bejelentette, hogy a GR Super Sport rajthoz áll a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2020-2021-es szezonjában, ami addigra kibővül a „hipersportautó” kategóriával. A lehetséges ellenfelekről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy – legalábbis eddig – a Toyotán kívül egyetlen márka, az Aston Martin nyújtotta be a nevezését az új kategóriában. Ők a Valkyre modellel szállnak majd csatába. Szóval egyelőre keveset tudunk a GR Super Sport közúti változatáról és pályagép-testvéréről, de a Toyota elárulta, hogy a két változatot együtt fejlesztik, és a versenyautó tesztje jövőre kezdődik. A vállalat az is elmondta, hogy a versenygép nevét a következő szezon kezdete előtt jelentik be, a közúti változatról pedig a „megfelelő időben” közölnek majd további részleteket. Ha találgatásokba bocsátkozunk – és miért ne tennénk –, akkor fogadni mernénk, hogy a sorozatgyártású GR Super Sport októberben, a 2019-es Tokiói Autószalon jelenik majd meg.