A sikeres teszteket követően korszerűsített villamos motorvonatok álltak forgalomba

    Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-Start Zrt. által üzemletetett Flirt típusú villamos motorvonatok korszerűsítését, a már forgalomba állt szerelvényeket a legkorszerűbb fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerrel szerelték fel – közölte az MTI-vel csütörtökön a vállalat.

    A közlemény szerint az Alstom szakemberei 59 darab Flirt típusú villamos motorvonatot szereltek fel ETCS L2 rendszerrel, az európai szabványoknak megfelelő, digitális vonatvezérlési megoldás biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a szerelvényeket.


     Mosóczi László, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója közölte: az ETCS berendezések felszerelésével már 123 Flirt és 40 darab Kiss motorvonat is a legkorszerűbb biztonsági rendszerrel rendelkezik.


    Kiemelték: az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja az üzemi-, a figyelmeztető- és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is. Teljes felügyeleti üzemmódban a rendszer megakadályozza, hogy a mozdonyvezető tévedésből figyelmen kívül hagyjon egy vörös “Megállj!” jelzést, vagy az adott pályaszakaszra előírt sebességet túllépje – ismerteti a közlemény.


    A technológia lehetővé teszi, hogy a korszerűsített vonatok nagyobb sebességgel – óránként 120 kilométeres sebességhez képest 160 kilométeres sebességgel – közlekedjenek azokon a vonalakon, ahol a pályakörülmények ezt lehetővé teszik.


    A teljes projekt – amely uniós és hazai finanszírozás segítségével valósult meg – a részletes teszteléssel és ellenőrzésekkel járó tanúsítási eljárást követően, 2023. decemberének végén fejeződött be.


     Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát.

Egységes a MÁV-START elővárosi FLIRT motorvonatflottája