A Polestar 2 elég jól teljesít a jávorszarvas teszten

Mint minden elektromos járműnek, a Polestar 2-nek is alacsony a súlypontja a padlóra szerelt akkumulátorcsomagnak köszönhetően, így ideális jelölt a jávorszarvas teszthez. De hogyan teljesít a tesztben a hasonló járművekkel szemben? Erre a kérdésre válaszolt a km77.com legújabb videójában, amelyben végigpörgetik az autót.

Az első nekifutás beindulási sebessége 81 km/h (50 mérföld/óra) volt, és beforduláskor az autó a külső kúpoknak ütközött, és olyan szélesre futott, hogy nem tudta teljesíteni a pályát. A következő teszten 74 km/h-ra (46 mph) csökkentve a belépési sebességet, a Polestar azonban nagyot tudott fejlődni, és minimális alulkormányzottsággal teljesen a pályán maradt.

Az autó tapadási határait tesztelve a km77 megpróbálta 76 km/h-ra (47 mph) emelni a belépési sebességet, de az autó ugyanúgy teljesített, mint az eredeti menet, és a külső kúpokat ütközött, bár nem olyan drámaian. Ugyanez mondható el, amikor a belépési sebességet ismét a jávorszarvas teszt 77 km/h (48 mph) referenciaértékére emelték, de ezúttal legalább elkerülték a pálya kijáratát.

Érdemes megjegyezni, hogy az, hogy a Polestar 2 nem tudta teljesíteni a 77 km/h-s sebességet, még nem jelenti azt, hogy rosszul teljesített. Referenciaként a 74 km/h-s maximális sikeres sebesség megegyezett a Mini Countryman SE-vel és a BMW iX-szel, és elég jó volt ahhoz, hogy legyőzze a Tesla Model X-et, a Jaguar I-Pace-et és a VW ID.4-et. Ráadásul az autó csak 1 km/h-val maradt el a sportos Audi E-Tron GT mögött, valamint 4 km/h-val a Porsche Taycan Turbo S mögött.

Az autó a szlalomteszten is jól teljesített, ahol 22,8 másodperces időt ért el. Ezzel tulajdonképpen az első helyre került a km77 által tesztelt hasonló elektromos autók listáján, többek között a Mini Countryman SE, a Cupra Born és a BMW i4 előtt végzett.

READ  Alonso ezúttal a Dakar győztes Hiluxot tesztelte