A Nürburgring szomszédságában tesztelhetőek a futóművek a BILSTEIN-nél

A BILSTEIN szisztematikusan kiterjeszti a szolgáltatást az autógyártók és a versenyző csapatok számára
Új hely 7-függőleges függőleges dinamikai próbapaddal közvetlenül a Nürburgringnél: holisztikus felfüggesztés fejlesztése a legmagasabb szinten

A BILSTEIN továbbra is szisztematikusan bővíti szolgáltatásait az autógyártók, versenyző csapatok és tuningcégek számára. Meuspath-ban, közvetlenül a Nürburgring mellett, a lengéscsillapító és a felfüggesztés szakembere új BILSTEIN telephelyet nyit, teljesen új függőleges dinamikai tesztállvánnyal. Nemcsak a saját prémium termékek fejlesztésének kell profitálnia ebből. Különösen az ügyfelek és a partnerek használhatják a BILSTEIN csúcstechnológiáját és tanácsát a felfüggesztés elemzéséhez és fejlesztéséhez: Az új BILSTEIN 7-utólagos felszerelés, az egyetlen közvetlenül a Nürburgringben, lehetővé teszi bármely versenypálya, amelyet egy helyen kell vezetni. A központi elhelyezkedés Nürburgringben verhetetlen költség- és időmegtakarítást jelent az ügyfelek és a partnerek számára.

Csak 7 állásos függőleges dinamikateszt áll a Nürburgringben

Az ipari park helyét nem véletlenül választották. Végül is itt verődik meg az autóipar teljesítmény-fejlesztésének szíve: Nemcsak az összes vezető autógyártó és tuningcég teszteli a Nürburgring Nordschleife-ját. Számos autógyártó saját tesztközpontot működtet az ipari parkban közvetlenül a Döttinger Höhe-nél, és itt számos nemzetközi versenyzőcsapat található. “A hitvallásunk mindig az volt, hogy támogassuk partnereinket. A tesztpad valahol a tartományokban soha nem volt lehetőség számunkra” – mondja Dr. Peter Klaus Kirner, a BILSTEIN vezérigazgatója. “Ezért korán világos volt számunkra, hogy a 7 oszlopos függőleges dinamikai tesztpadunknak csak egy helye lehet: az autósport szívében – közvetlenül a Nürburgringnél!”

Európában egyedülálló technológiai lehetőségek

Az Ennepetal-i székhelyű vállalat először hozza a Nürburgringbe a Formula-1 technológiáját a felfüggesztés fejlesztése terén. Az új BILSTEIN 7 oszlopos függőleges dinamikatesztelő berendezés az egyik legfejlettebb egész Európában. A “7-poszter” nagyon sokféle jármű karosszériájának viselkedésének vizsgálatára használható: Itt négy hidraulikus kocsi szimulálja az út gerjesztését függőleges irányban. Ezután az egyes kerekeken és az alvázon található gyorsulásérzékelők és rugóstávadók mérik a jármű és a kerék mozgását, amelyet a hidraulikus görgők gerjesztése generál. Ily módon meghatározható az optimális rugóstompító kialakítás. A három további hidraulikus bélyeg lehetővé teszi a jármű komplex dinamikájának még közelebbi megtekintését – és akár az aerodinamika hatásait is szimulálhatja a futóműre: Ezek nemcsak a leszorítóerőt, hanem a karosszéria mozgását és mozgását is szimulálják.

Az új BILSTEIN 7 oszlopos rig a teljes versenypályák szimulálására is használható, lehetővé téve a versenycsapatok számára a pálya-specifikus beállítások tesztelését. Még az egyes pályaszakaszok vezetési viselkedése is vizsgálható. Az előnyök nyilvánvalóak: a versenyző csapatok és gyártók a lehető legrövidebb idő alatt pontos és teljes megértést kapnak a felfüggesztésről, és együtt dolgozhatnak a paraméterek kezelésének kivizsgálásában és optimalizálásában, valamint az optimális beállítások kidolgozásában.

Önnek is óriási időmegtakarítás származik, a drága mechanika kevesebb kopása és alacsonyabb költségei mellett. Ráadásul a közvetlenül a Nürburgringnél található hely jelentősen alacsonyabb logisztikai költségeket és az ismétlési pontosság előnyét eredményezi, amely nem áll rendelkezésre a versenypályán.

A sokoldalú, gondtalan szolgáltatás magában foglalja a holisztikus, magas szakmai színvonalú támogatást és elemzést is. Martin Malinowski felel a BILSTEIN 7 oszlopos fúrótorony üzemeltetéséért. A mérnök körülbelül 15 éve foglalkozik intenzíven a függőleges dinamikai tesztekkel. “Kevés olyan mérnök van, akinek nagyobb tapasztalata van a 7 oszlopos fúrótornyokkal, mint Martin Malinowski” – lelkesedik Martin Flick, a BILSTEIN motorsport-vezetője. Többek között a 41 éves férfi sok éven át dolgozott különféle 7 posztos függőleges dinamikateszt-fúrógép-üzemeltetőknél, és a Forma-1-es csapat öt világbajnoki címéért volt felelős, hasonló szerepben, mint a Mercedes-ben a teszt- és fejlesztőmérnök. AMG-Petronas.

Új fejlesztési szint a holisztikus felfüggesztés hangolásához

“Különösen az OE-sorozat fejlesztésében a felfüggesztési követelmények egyre szigorúbbak és összetettebbek” – derül ki Carsten Obst, a BILSTEIN értékesítési igazgatóhelyettese alól. “Új helyünkkel, Nürburgringben, a legkorszerűbb berendezésekkel és a lengéscsillapítók és felfüggesztések fejlesztése terén szerzett több mint 60 éves tapasztalattal még célzottabb támogatást nyújthatunk partnereinknek és ügyfeleinknek.”

A tapasztalatok, a technológia és a közúti, versenypálya és tesztpad széles tesztelési lehetőségeinek tökéletes szimbiózisának köszönhetően a BILSTEIN új szintű fejlődést garantál a holisztikus felfüggesztés beállításához.

Még nagyobb teljesítmény a t-ben