A Mercedes-Benz E-osztály és az EQE SUV értékelése az Euro NCAP-tól

Az asszisztens rendszerek különleges értékelése

  • A Mercedes-Benz E-osztály és az EQE SUV egyaránt „nagyon jó” minősítést kapott az Euro NCAP segédrendszerekre vonatkozó speciális értékelésében
  • Az értékelések a legkiterjedtebb segédrendszerekkel felszerelt felszereléseken alapultak
  • Az integrált biztonság – különösen a balesetbiztonság – elvei a hajtástechnikától függetlenül érvényesek a vállalatra


Az új E-osztállyal és az EQE SUV-val a független európai biztonsági szervezet, az Euro NCAP nem kevesebb, mint két Mercedes-Benz járművet ítélt oda asszisztensi rendszereik nagyon magas teljesítményéért. Mindkét Mercedes-Benz E 400 e 4MATIC Sedan (WLTP: üzemanyag-fogyasztás kombinált: 0,9-0,6 l/100 km; CO₂-kibocsátás együttesen: 20-14 g/km; villamosenergia-fogyasztás kombinált: 21,5-19,2 kWh/100 km)[1 ] és az EQE 500 4MATIC SUV (WLTP: kombinált villamosenergia-fogyasztás: 21,9–18,4 kWh/100 km; CO₂-kibocsátás együttesen: 0 g/km)1 általános „nagyon jó” minősítést kapott az asszisztens rendszerek speciális értékelésében. Az eddigi legmagasabb Euro NCAP-eredményeket a segítségnyújtási kompetencia és a biztonsági tartalék két részterületén az EQE Saloon érte el 2022-ben 85 és 100 százalékkal. 85, illetve 99 százalékos eredménnyel az E-osztály és az EQE SUV most zökkenőmentesen követi ezt a sikert.

„Nagyon örülünk ezeknek a rendkívüli eredményeknek. Ezek a díjak azt bizonyítják, hogy a valós baleseti forgatókönyvekre szabott segítségnyújtási és biztonsági koncepciónk a szabványosított értékelésekben is bevált. Ugyanakkor az E-osztály konnektorról tölthető hibridként és a teljesen elektromos EQE SUV-nak az Euro NCAP-ban nyújtott kiváló teljesítménye megerősíti, hogy a Mercedes-Benznél a rásegített vezetés minősége nem a hajtás koncepciójának kérdése.”
Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai vezérigazgató-helyettes

Az asszisztens rendszerek speciális értékelésében az Euro NCAP a legátfogóbb, asszisztens rendszerekkel rendelkező felszerelést használja, azaz az opcionális Driving Assistance Package Plus csomagot[2] az E-osztályhoz és az EQE SUV-hoz. Az alapfelszereltséggel kombinálva mindkét jármű választható rendszerei között szerepel az Active Distance Assist DISTRONIC, az aktív sebességkorlátozó asszisztens, az aktív forgalmi dugó asszisztens, az aktív kormányzási asszisztens, az aktív sávváltás-asszisztens, az aktív vészleállítás-asszisztens, az aktív fékasszisztens, az elkerülő kormányzás. Asszisztens, aktív sávtartó asszisztens, aktív holttér-asszisztens, ATTENTION ASSIST, csomóponti indítási funkció és parkolócsomag tolatókamerával, valamint PRE-SAFE® PLUS és PRE-SAFE® Impulse Side.

A Mercedes-Benz elvileg nem tesz különbséget a különböző hajtásrendszerek között, ha magas biztonsági előírásairól van szó. A vállalat ezt a közelmúltban demonstrálta a világ első nyilvános töréstesztjével, amelyben két teljesen elektromos járművet végzett a csoport saját járműbiztonsági technológiai központjában, Sindelfingenben. A többi Mercedes‑Benz járműhöz hasonlóan az EQE SUV is merev utascellával, speciális deformációs zónákkal és modern visszatartó rendszerekkel rendelkezik. Ezenkívül a Mercedes-Benz kifejlesztett egy többlépcsős nagyfeszültségű biztonsági koncepciót. A védelmi koncepció magas szintű biztonságot kínál vezetés közben, valamint ütközés közben és után.

[1] A feltüntetett értékek az (EU) 2017/1153 végrehajtási rendelet 2. cikkének 3. cikke értelmében meghatározott “WLTP-CO₂-értékek. Az üzemanyag-fogyasztási értékek ezen értékek alapján kerültek kiszámításra. Villamosenergia-fogyasztás és tartományt a 2017/1151/EU rendelet alapján határozták meg.

[2] A Mercedes-Benz vezetéstámogató és biztonsági rendszerei segédeszközök, és nem mentesítik a vezetőt felelőssége alól. A Kezelési Kézikönyv utasításait és az ott leírt rendszerkorlátokat be kell tartani.