A Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team bioüzemanyaggal hajtott kamiont tesztelt
- A csapat a szezon utolsó három európai versenyén kipróbálta a bioüzemanyag használatát.
- A HVO100 bioüzemanyagot 16 Mercedes versenykamionban használták a Spa-Zandvoort-Monza utazás során.
- Összesen 44 091 kg CO2-t sikerült megtakarítani, ezzel 89%-kal csökkentve az út teherszállítási kibocsátását.
- A próba betekintést és kihívásokat adott a bioüzemanyagok 2023-as szezonra történő teljes körű bevezetéséhez.
A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team a közelmúltban befejezte a bioüzemanyag-használati próbát 16 Mercedes Actros Gigaspace versenykamionban az európai szezon utolsó három futamára. A CO2-kibocsátásunk további csökkentésére és a 2030-ra igazolt nettó nulla elérésére irányuló törekvésünk részeként a kísérlet célja a bioüzemanyagok használatával elérhető szén-dioxid-megtakarítás és pozitív hatások, valamint a beszerzési kihívások megértése Európa-szerte. segítjük stratégiánk kidolgozását, hogy maximalizáljuk a fenntartható üzemanyagok felhasználását a 2023-as európai versenyeken.
A verseny a Spa-i Belga Nagydíj, a zandvoorti Holland Nagydíj és a monzai Olasz Nagydíj között zajlott, körülbelül 1400 km-es távon. A kísérletet követően végzett elemzés kimutatta, hogy a HVO 100 bioüzemanyag használatával 44 091 kg CO2-t takarítottak meg, és 89%-kal csökkentették a teherszállítási kibocsátást.
A csapat egyik teherautóját először tesztelték és sikeresen hajtották HVO100-as bioüzemanyaggal a Magyar Nagydíjról vissza a brit Brackley-i központunkba. Ezt az utat követően 13 versenykamion, amelyek a nyári leállást Belgiumban töltötték, és három teherautó az Egyesült Királyságból, helyi bioüzemanyagot használva 300 km-t utazott Spa-ból Zandvoortba, majd 1100 km-t Zandvoortból Monzába, és csak az utolsó 20 km-en volt szükség dízel használatára. üzemanyag ellátási nehézségek miatt.
A hidrogénnel kezelt növényi olaj (HVO 100) üzemanyag egy 100%-ban megújuló fosszilis tüzelőanyag-mentes termék, amely növényi olajokból, fáradt olajokból és zsírokból származik. A HVO100 használata jelentősen csökkentheti a CO2-kibocsátást, és csökkentheti a teherszállítás helyi levegőminőségre gyakorolt hatását azáltal, hogy csökkenti a NOx- és részecskekibocsátást.
A bioenergia jelenleg a világ teljes primerenergia-ellátásának nagyjából egytizedét teszi ki, a bioüzemanyagok iránti kereslet az előrejelzések szerint 2026-ra 28%-kal fog növekedni[1]. A bioüzemanyagokat már használják a motorsportokban, a Forma-1 idén pedig bevezeti az E10-es bioüzemanyagok használatát annak a törekvésnek a részeként, hogy 2026-tól áttérjenek az F1-es autók 100%-ban fenntartható üzemanyagára.
Az elmúlt néhány évben fáradhatatlanul dolgoztunk azon, hogy változtassunk, és jobban megértsük tevékenységeink hatását, küldetésünk pedig úgy fejlődött, hogy a fenntarthatóság elérésére törekszünk mind a pályán, mind az üzleti életben. Ez a bejelentés egy sor olyan kötelezettségvállalást követ, amely a fenntarthatóbb működésre irányul, beleértve azt, hogy az első olyan globális sportcsapat lesz, amely befektet a Fenntartható Repülési Üzemanyagba, és tovább erősíti a fenntarthatóság iránti elkötelezettségünket és a változást a Forma-1-en belül.
Toto Wolff, a Mercedes-AMG PETRONAS F1-es csapatának csapatfőnöke és vezérigazgatója elmondta: „Működésünk középpontjában a fenntarthatóság áll. A bioüzemanyagok szárazföldi árufuvarozási célú felhasználásának kipróbálása egy újabb példája annak, hogy elkötelezettségünk a fenntarthatóság minden döntésünkben és intézkedésünkben beágyazódik. Célunk, hogy a változás élvonalában legyünk, és reméljük, hogy lehetővé tudjuk tenni a fenntartható technológia elfogadását, mivel mindannyian versenyben vagyunk a fenntartható holnap felé.”
Alice Ashpitel, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team Fenntarthatósági és Környezetvédelmi Menedzsere így nyilatkozott: „Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy globális motorsport-platformunkat használjuk, hogy vezető szerepet töltsünk be a nem csak a fenntartható versenyzés, hanem a fenntarthatóbb jövő felé vezető úton. A 89%-os károsanyag-kibocsátás-csökkentést elérő kísérlet eredménye egy újabb példája annak a törekvésünknek, hogy a legfenntarthatóbb sportcsapattá váljunk, és a csapat egy időszakot követően elkötelezte magát, hogy az iparágban vezető fenntarthatósági stratégiákba fektessenek be.”