Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A jövő járműve Budapesten – elektromos buszt tesztelnek a fővárosban

Posted on 2023.05.11.2023.05.11. By Teszt Elek

Egy héten keresztül a Budapesten közlekedők is megismerhetik a világ egyik legmodernebb, kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett elektromos buszát: május 11-től május 18-ig a fővárosban közlekedik a Mercedes-Benz eCitaro legújabb generációs akkumulátoros hajtású járműve. A szinte zajtalanul, károsanyag kibocsátás nélkül közlekedő busz az e210-es vonalon, a Normafa és a Gyöngyösi utca között, a Lánchídon át jár, és mindenki ingyenesen próbálhatja ki azt az elkövetkezendő napokban.

A teljesen elektromos, alacsony padlós és klimatizált városi autóbusz május 11-től, csütörtöktől május 18-ig lesz forgalomban az e210-es autóbusz vonalán, a járat a Gyöngyösi utca M és a Normafa között, a Lánchídon át közlekedik. A jármű plusz szolgáltatásként, a 210-es busz menetrendi indulásain felül közlekedik, és ingyenesen lehet kipróbálni. A ma már szinte minden budapesti által ismert BudapestGO alkalmazásban percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre jár a tesztbusz, és a járat menetrendjéről is lehet tájékozódni.

Az elektromos buszt többek közt azért az e210-es vonalon tesztelik, hogy minél több, Budapestre jellemző körülmény között kipróbálhassák a járművet. Így az átlagos forgalmi viszonyoknak megfelelő angyalföldi szakasz mellett hegyvidéki területen, valamint sűrű beépítettségű belvárosi környezetben is lehet információkat szerezni a busz tulajdonságairól.

A Mercedes-Benz eCitaro típusú autóbuszt úgy tervezték meg a német szakemberek, hogy az a legeltérőbb üzemeltetési körülmények között is megbízhatóan működjön. Az összesen 250 kW csúcsteljesítményű motorokkal, valamint 590 kWh névleges teljesítményű akkumulátortelepekkel felszerelt járműtípust a világ különböző és eltérő hőmérsékleti adottságú pontjain, így a fagyos sarkköri területeken és a napsütéses spanyol forróságban is tesztelték a fejlesztés során.  A modern elektromos jármű egy teljes feltöltéssel legalább 250 kilométert tud megtenni, de optimális körülmények esetén jelentősen nagyobb is lehet a jármű hatótávolsága. Több európai nagyvárosban, például Berlinben és Hamburgban már jól szerepeltek a budapesti tesztjárműhöz hasonló elektromos buszok, ezekben a nagyvárosokban már vannak olyan vonalak, ahol kizárólag ilyen járművek közlekednek.

BKK: cél a fenntarthatóbb, zöldebb közlekedés

Budapesten fontos célkitűzés a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a zéró emissziós járművek, a villamosok mellett trolibuszok és elektromos buszok beszerzését preferálja. A fejlesztések finanszírozását – tekintettel a főváros gazdasági helyzetére – kizárólag az Európai Unió és Magyarország Kormányának társfinanszírozásával lehet biztosítani. Bíztató, hogy a mostani jármű tesztelése a Zöld Busz Program keretében, az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, az EU célkitűzésével összhangban valósul meg.

Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az szolgáltatóival, a BKV Zrt.-vel és az ArrivaBusszal közösen. A jelenlegi tesztüzem lehetőséget biztosít mind az utazóközönség, mind a fővárosi közösségi közlekedésben tevékenykedő szakértők tapasztalatainak gyarapítására az új generációs elektromos buszokkal kapcsolatban.

Bővebb információk az Mercedes-Benz eCitaro típusú buszról a Mercedes-Benz honlapján olvashatók.

Budapesti Közlekedési Központ

Jármű, Szolgáltatás Tags:BKK, BKK Zrt, BKK Zrt., BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT, BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT ZRT, Budapesti Közlekedési Központ Zrt., eCitaro, ELEKTROMOS AUTÓBUSZ, elektromos busz, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz eCitaro, Mercedes-Benz eCitaro tesztbusz

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Három és fél ezer mintavétel a súlyemelőknél, 65 doppinggyanús eset
Next Post: Fenntartható repülőgép-üzemanyagot tesztel a Mol, a Wizz Air és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Kapcsolódó anyagok

  • Az elektromos autózásé a jövő (2.) Jármű
  • Ötöst kapott az Audi A3 és a SEAT Leon az idei utolsó Euro NCAP teszten Jármű
  • NagyoN jó élméNyt Nyújt az i20 N Jármű
  • A Subaru Outback a legjobb eredményt érte el a 2021-es Euro NCAP biztonsági teszten Jármű
  • Bridgestone Blizzak LM005 tesztgyőzelem az AUTO BILD Sportautó 2022-es téli gumiabroncstesztjén Jármű
  • Tesztelik a közúti közlekedés digitalizációját Jármű
2023. május
h K s c p s v
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EX30 a valaha gyártott legkisebb szénlábnyomú Volvo
  • A WAE Technologies új szerkezeti akkumulátor bevezetése
  • A tej segít az Indi 500 diadalhoz?
  • Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak
  • Fotókon a MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás
  • Horváth Tamás és Kowa közös dallal jelentkezett
  • Péter Szabó Szilvia: „Kaptam az arcomba szívlapáttal egy maflást”
  • A Philips Ambilight TV nézői úgy fogják érezni, mintha maguk is ott lennének a stadionban, az első sorból élvezve a világhírű csapat játékát
  • A Nikon bemutatta az első tükör nélküli DX formátumú fix objektívet
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Van képünk hozzá (23.05.31.) –  C-HR-t vezet “Az álommeló” győztese
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • A tesztfázis befejeztével stratégiai együttműködést kötött moduláris épületek előállítására a Masterplast és a KÉSZ Csoport Szolgáltatás
  • Pulzuscsökkentő oxigénterápiás lazulás Egészség
  • A jótállási szabályok betartását tesztelte a fogyasztóvédelem Szolgáltatás
  • Szuper ötletek, szuper kaja, szuper kiszolgálás – szuper rendezvénytársaság! Kaja
  • Féléves tesztidőszak alatt akarja bebizonyítani #KariGeri, hogy f***a dolog, ha kitiltja az autókat a Lánchídról Jármű
  • A sikeres tesztek után innovatív ötleteket valósít meg a Magyar Közút Hasznos
  • Alaposan vizsgálták a “natúr”, “bio” vagy “vegán” megjelöléssel kínált termékeket Szolgáltatás
  • A győriek is tesztelhetik a Credobus Econell 18 Next autóbuszt Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.