Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A jövő járműve Budapesten – elektromos buszt tesztelnek a fővárosban

Posted on 2023.05.11.2023.05.11. By Teszt Elek

Egy héten keresztül a Budapesten közlekedők is megismerhetik a világ egyik legmodernebb, kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett elektromos buszát: május 11-től május 18-ig a fővárosban közlekedik a Mercedes-Benz eCitaro legújabb generációs akkumulátoros hajtású járműve. A szinte zajtalanul, károsanyag kibocsátás nélkül közlekedő busz az e210-es vonalon, a Normafa és a Gyöngyösi utca között, a Lánchídon át jár, és mindenki ingyenesen próbálhatja ki azt az elkövetkezendő napokban.

A teljesen elektromos, alacsony padlós és klimatizált városi autóbusz május 11-től, csütörtöktől május 18-ig lesz forgalomban az e210-es autóbusz vonalán, a járat a Gyöngyösi utca M és a Normafa között, a Lánchídon át közlekedik. A jármű plusz szolgáltatásként, a 210-es busz menetrendi indulásain felül közlekedik, és ingyenesen lehet kipróbálni. A ma már szinte minden budapesti által ismert BudapestGO alkalmazásban percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre jár a tesztbusz, és a járat menetrendjéről is lehet tájékozódni.

Az elektromos buszt többek közt azért az e210-es vonalon tesztelik, hogy minél több, Budapestre jellemző körülmény között kipróbálhassák a járművet. Így az átlagos forgalmi viszonyoknak megfelelő angyalföldi szakasz mellett hegyvidéki területen, valamint sűrű beépítettségű belvárosi környezetben is lehet információkat szerezni a busz tulajdonságairól.

A Mercedes-Benz eCitaro típusú autóbuszt úgy tervezték meg a német szakemberek, hogy az a legeltérőbb üzemeltetési körülmények között is megbízhatóan működjön. Az összesen 250 kW csúcsteljesítményű motorokkal, valamint 590 kWh névleges teljesítményű akkumulátortelepekkel felszerelt járműtípust a világ különböző és eltérő hőmérsékleti adottságú pontjain, így a fagyos sarkköri területeken és a napsütéses spanyol forróságban is tesztelték a fejlesztés során.  A modern elektromos jármű egy teljes feltöltéssel legalább 250 kilométert tud megtenni, de optimális körülmények esetén jelentősen nagyobb is lehet a jármű hatótávolsága. Több európai nagyvárosban, például Berlinben és Hamburgban már jól szerepeltek a budapesti tesztjárműhöz hasonló elektromos buszok, ezekben a nagyvárosokban már vannak olyan vonalak, ahol kizárólag ilyen járművek közlekednek.

BKK: cél a fenntarthatóbb, zöldebb közlekedés

Budapesten fontos célkitűzés a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a zéró emissziós járművek, a villamosok mellett trolibuszok és elektromos buszok beszerzését preferálja. A fejlesztések finanszírozását – tekintettel a főváros gazdasági helyzetére – kizárólag az Európai Unió és Magyarország Kormányának társfinanszírozásával lehet biztosítani. Bíztató, hogy a mostani jármű tesztelése a Zöld Busz Program keretében, az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, az EU célkitűzésével összhangban valósul meg.

Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az szolgáltatóival, a BKV Zrt.-vel és az ArrivaBusszal közösen. A jelenlegi tesztüzem lehetőséget biztosít mind az utazóközönség, mind a fővárosi közösségi közlekedésben tevékenykedő szakértők tapasztalatainak gyarapítására az új generációs elektromos buszokkal kapcsolatban.

Bővebb információk az Mercedes-Benz eCitaro típusú buszról a Mercedes-Benz honlapján olvashatók.

Budapesti Közlekedési Központ

Jármű, Szolgáltatás Tags:BKK, BKK Zrt, BKK Zrt., BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT, BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI KÖZPONT ZRT, Budapesti Közlekedési Központ Zrt., eCitaro, ELEKTROMOS AUTÓBUSZ, elektromos busz, Mercedes-Benz, Mercedes-Benz eCitaro, Mercedes-Benz eCitaro tesztbusz

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Három és fél ezer mintavétel a súlyemelőknél, 65 doppinggyanús eset
Next Post: Fenntartható repülőgép-üzemanyagot tesztel a Mol, a Wizz Air és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Kapcsolódó anyagok

  • Egy kis Lada Granta 1,6 Sedan Jármű
  • Magyar raliversenyzőkkel teszteli legújabb abroncsait a Hankook Jármű
  • Határforgalom-ellenőrzést segítő rendszert tesztelt az NKE Kütyü
  • Letesztelték a Volvo új elektromos nehézgépjárművét Jármű
  • 2021. augusztus 11. és 2022. május 4. között 454 éttermet teszteltek Kaja
  • Az új Kuga az élmezőnyben végzett az Euro NCAP vezetéstámogatási tesztjén Jármű
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
2023. október
h K s c p s v
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Új Suzukik érkeznek, amiket nem ismerhetünk majd meg tesztelés során
  • Halálos baleset történt a 83-as főúton Győrszemerénél
  • A Lexus LM maga a méltóságteljes elegancia
  • Az #influencerlover Magyar Suzuki Zzrt. hajós üzletága idén is csatlakozott a Clean-Up the World kezdeményezéshez
  • Az elektromos járművek globális eladása 49 százalékkal nőtt az idei első fél évben
  • Margó Könyvek néven indít könyvsorozatot a Margó Irodalmi Fesztivál és a Helikon Kiadó
  • Virtuális vadőrökkel lép fel a Samsung az orvvadászat ellen
  • Taylor Swift és a The Eras Tour hazánkban is mozikba került
  • Kiemelkedő teljesítményt és adatvédelmet nyújtanak a Samsung T9 hordozható SSD modelljei
  • 800 millió forint jogdíjat fizet az EJI a színészeknek
  • Van képünk hozzá (23.10.04.) –   Subaru Crosstrek
  • Van képünk hozzá (23.10.03.) –   Nissan Concept 20-23
  • A McLaren Speedtail által inspirált gitár a tökéletes múzsa
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Veszteséggel zárt a Nestlé Hungária az idei első fél évben
  • Nem vicc! a gasztroenterológus figyelmeztet
  • Neves hazai borászat termékeit forgalmazza a PENNY
  • Nagy István: ‘Az idén jó almatermés várható”
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Sanyiék a Casio G-Shock DWE-5600HG-1ER “óracsaládra” is rácsodálkoztak
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • E-bike Test & Show az Utazás kiállításon Jármű
  • Környezetbarát bankkártyát tesztel az OTP Bank Szolgáltatás
  • Átfogó tesztidőszak után élesben is elindult a mesterséges intelligencia alapú bőrgyógyászat Magyarországon Egészség
  • Innovatív megoldást tesztel a Budapesti Közlekedési Vállalat Hasznos
  • Alaposan vizsgálták a “natúr”, “bio” vagy “vegán” megjelöléssel kínált termékeket Szolgáltatás
  • Elkezdődött az új típusú jegy- és bérletautomaták tesztelése Szolgáltatás
  • Tesztüzem indul 11 áruháznál a használt étolaj visszagyűjtésére Hasznos
  • Gyorsabb tesztelés és akkreditáció Hasznos

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.