A Hyundai új technológiák tesztelésére használja a motorsportot

Így társítja a Hyundai Motorsport a nagy teljesítményt és a fenntarthatóságot az elektromos motorsporttal

  • Az új Veloster N ETCR és i20 N Rally2 versenyautók a Hyundai közúti modelljeire épülnek, látványosan hirdetve a digitális kor technológia-átvitelét
  • A Veloster N ETCR-hez hasonló, tisztán elektromos versenyautók építésével a Hyundai bebizonyítja, hogy igenis lehetséges nagyteljesítményű villanyautót építeni

A Hyundai Motorsport részt vesz a hamarosan, 2021 során útnak induló PURE ETCR tisztán elektromos túraautó-bajnokságban. A PURE ETCR világszerte új mércét állít az elektromos motorsportban, felgyorsítva az emissziómentes mobilitásra való átállást. A Hyundai részvétele az új bajnokságban megerősíti a vállalat azon szándékát, hogy tisztábbá tegye a motorsport világát.

A Hyundai Motorsport az új, tisztán elektromos, nagyteljesítményű Veloster N ETCR túraautóval vesz részt a PURE ETCR bajnokságban. Ennek megjelenésével izgalmas új korszak köszönt be a Hyundai életében, amelyben az elektromos autóversenyzés a vállalat tevékenységeinek egyik pillérévé válik.

A Hyundai villamosítási stratégiája mellett az üzemanyagcellás technológiák terén betöltött vezető szerepét kihasználva hidrogén üzemű áramfejlesztő rendszert épített. Ez a generátor környezetbarát módon előállított hidrogénből megtermelt elektromos energiával tölti a járműveket.

A Hyundai számára a motorsport nem csupán az új technológiákkal való kísérletezés, a sorozatgyártású modellfejlesztés előkészítésének terepe: a motorsport a vállalat úttörő szemléletét hirdeti, amelynek folyamatos innovációk mellett a jövőbeli mobilitás terén betöltött, vezető szerepét is köszönheti a vállalat. A Hyundai Motorsport és a Hyundai N sportmárka közötti ismeretátadás ez idáig igen gyümölcsözőnek bizonyult, egyfelől a WRC és TCR bajnokságokban elért sikerek, másrészt az olyan, nagy népszerűségnek örvendő közúti modellek révén, mint a vadonatúj i20 N.

„A Hyundai hatalmas erőfeszítésekkel igyekszik a fenntartható mobilitás révén jobb hellyé tenni a világot, és ez alól a motorsport sem kivétel. Ezért örülünk különösen a lehetőségnek, hogy a WRC és TCR bajnokságokban elért eredményeinket a hamarosan induló PURE ETCR szériában kamatoztathatjuk.” – mondta Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport Team csapatfőnöke. „Holisztikus szemléletünknek köszönhetően jelentős mértékben csökkenthetjük a motorsport-tevékenységek károsanyag-kibocsátását, anélkül hogy akár a rajongóknak, akár a pilótáknak kompromisszumot kellene kötni az autóversenyzés élménye terén.”

READ  Exkluzív rallycross teszt - hibrid, összkerekes Swifttel

WRC és TCR: a Hyundai motorsport hagyományai

A motorsport a Hyundai „Teljesítmény” pillérének a kiterjesztése. Noha a vállalat viszonylag új szereplő ezen a téren, máris komoly nevet szerzett magának. A 2012-ben létrehozott Hyundai Motorsport Team felügyelte a márka Alzenau-i létesítményének felépítését, és első rali versenyautójának, az i20 WRC-nek a fejlesztését. A Hyundai Motorsport először 2014-ben indult az FIA rali világbajnokságban. Miután öt évadon át lefektette a siker alapjait, a csapat 2019-ben megnyerte a rali világbajnokságot. Ezt a bravúrt a tavalyi évben is megismételte a Hyundai, megerősítve a márka hírnevét a globális motorsport színpadán.

Sikeres WRC bemutatkozását követően a Hyundai Motorsport 2018-ban az i30 N TCR-rel a pályaversenyzés asztalára is letette a névjegyét. Gabriele Tarquini a WTCR első, 2018-as szezonjában a mezőny élén végzett, majd a következő évben Michelisz Norbert révén az i30 N TCR második bajnoki címét is megszerezte.

Technológia átadás a Hyundai Motorsport és a Hyundai N között

A Hyundai Motorsport a közúti Hyundai i20 erősen módosított kivitelével, az i20 Coupe WRC-vel vesz részt a rali világbajnokságban, míg a WTCR bajnokságban az i30 N TCR-rel versenyez a csapat. Ez a kifejezetten túraversenyzésre fejlesztett autó a vállalat első sorozatgyártású sportmodelljén, a nagy teljesítményű i30 N modellen alapul. Mindkét autó tökéletesen példázza, hogy a Hyundai közúti autói hogyan biztosítanak optimális alapot a Hyundai Motorsport csapat ütőképes versenyautóinak fejlesztéséhez.

Az i20 Coupe WRC 1,6 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorjához hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó csatlakozik. Az összkerékhajtású modell legnagyobb teljesítménye 380 lóerő, maximális forgatónyomatéka 450 Nm. A vállalat nagy teljesítményű típusainál is elkötelezte magát a fenntarthatóság mellett; ennek bizonyítékaként a Hyundai Motorsport jelenleg mild hibrid hajtásláncot fejleszt az i20 WRC modellhez. Ez 2022-ben érkezik, és a várakozások szerint az első olyan rali versenyautó lesz a világon, amely ezt a hajtáslánc-technológiát alkalmazza.

Az i30 N TCR kétliteres, soros négyhengeres turbómotort kapott, amelyhez hatfokozatú szekvenciális sebességváltó csatlakozik. Az autó elsőkerék-hajtású, üzemanyag-tartálya 100 literes. A motor maximális teljesítménye 350 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka 450 Nm.

READ  Van képünk hozzá - Endre elektromos Ioniq-ot hajt

Amellett, hogy a WRC és TCR szériákban közúti modellekre épülő autókkal versenyez, a Hyundai új technológiák tesztlaboratóriumaként is tekint a motorsportra. Ez a filozófia a tudásátadás révén közvetlen hatással bír a vállalat leendő sorozatgyártású N sportmodelljeire. A Hyundai legújabb pályaképes, sportos kisautója, a vadonatúj i20 N például közvetlenül hasznosítja az i20 WRC versenyautóval szerzett tapasztalatokat. A vadonatúj i20 N tömege megegyezik a rali világbajnokságban előírt minimális menetkész tömeggel, míg a ralisport által ihletett tetőszárny kedvezőbb aerodinamikai adottságokkal ruházza fel a modellt.

A Hyundai Motorsport Customer Racing ügyfélverseny-programja a közelmúltban mutatta be a privát csapatok és magánversenyzők számára kifejlesztett, vadonatúj i20 N Rally2 versenyautót. Ez újfent kiváló példája annak, ahogy Hyundai Motorsport és a Hyundai N közötti együttműködés kölcsönösen erősíti mindkét fél portfolióját: az i20 N Rally2 versenyautó a vadonatúj i20 N kiváló adottságokkal rendelkező futóművére épül. Az i20 N Rally2 dinamikus megjelenése szintén az utcai modelltől ered – amely a Hyundai új ‘érzéki sportosság’ filozófiájának szellemében született meg –, és számos stíluselemét a motorsport világa ihlette.

Veloster N ETCR – a Hyundai első tisztán elektromos nagy teljesítményű járműve

A PURE ETCR bajnokságra készülve a Hyundai Motorsport Alzenau-i központjában dolgozó mérnökei megtervezték és megépítették a vállalat első tisztán elektromos, nagy teljesítményű típusát, a Veloster N ETCR-t. Akárcsak az i30 N TCR és az i20 N Rally2, ez is egy közúti Hyundai N modell – az észak-amerikai Veloster N – alaposan átdolgozott kiadása.

A Veloster N ETCR tesztelése 2019 szeptemberében, egy prototípussal vette kezdetét; ezt a csapat 2020 folyamán folyamatosan tökéletesítette. A zéró károsanyag-kibocsátású, hátsókerék-hajtású túraautó villanymotorjai a két tengely között helyezkednek el; a modellt kifejezetten az ETCR előírások szerint fejlesztették ki. A Williams Advanced Engineering által szállított, 798V üzemi feszültségű akkumulátorcsomag a padlóban kapott helyet, a hátsó felfüggesztés pedig kettős keresztlengőkaros: a vázszerkezet és a futómű nagymértékben eltér tehát a Hyundai Motorsport bármely korábbi projektjétől. A hajtáslánc csúcsteljesítménye 500 kW (680 LE), legnagyobb állandó teljesítménye 300 kW. A Veloster N ETCR összesen négy darab (kerekenként kettő) villanymotort alkalmaz; amelyek egy egyfokozatú erőátviteli egységhez csatlakoznak.

READ  A Caddy öt csillagos értkelést kapott (Exkluzív videókkal!)

„Az ECTR a Hyundai új mobilitási modelljeinek tesztlaboratóriuma. A Veloster N ETCR a bizonyíték arra, hogy az élvonalbeli technológia összeegyeztethető a környezetbarát mobilitással, és együtt tisztábbá tehetik a motorsportot.” – mondta Till Wartenberg, a Hyundai Motor Group N márkamenedzsmentért és motorsport részlegért felelős alelnöke. „Elektromos versenyautónk megalkotásával bebizonyítjuk, hogy lehetséges nagyteljesítményű villanyautót építeni. A versenypályákon szerzett tapasztalatokból összegyűjtött ismeretek és adatok kiváló alapot szolgáltatnak akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járműveink optimalizálására és tökéletesítésére.”

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Oldalak: 1 2