Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A Hyundai IONIQ 5 az első helyen végzett a németországi összehasonlító teszten

Posted on 2022.03.07.2022.07.22. By Teszt Elek

  • Az IONIQ 5 megnyerte a német Auto Zeitung magazin összehasonlító tesztjét
  • A tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű négy versenytársát: a Kia, a Tesla, a Polestar és a Mercedes elektromos típusait győzte le
  • Ezzel a győzelemmel tovább bővítette szakmai elismeréseinek a sorát az egy évvel ezelőtt bevezetett, azóta hét különböző Év Autója díjjal kitüntetett IONIQ 5

Exkluzív Hyundai Ioniq 5 podcast >>>

Az Auto Zeitung német autóipari magazin legfrissebb lapszámában megjelent, 5000 pontos összehasonlító tesztben a Hyundai IONIQ 5 érte el a legmagasabb pontszámot. A tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű 3222 pontot szerzett, 44 ponttal megelőzve a második helyen befutó Kia EV6-ost. Az összehasonlító tesztben a Tesla Model Y, a Polestar 2, valamint a Mercedes EQB is szerepelt.

Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjében öt szempont szerint értékelték ezt az öt elektromos szabadidőjárművet: ezek a karosszéria, a komfort, a hajtáslánc, a menetdinamika, valamint a költségek/fenntarthatóság.

„A tisztességesen beárazott, tágas, biztonságos és kényelmes IONIQ 5 megérdemelten végzett az első helyen.” – írta az Auto Zeitung.

A mozgás legmagasabb szintű szabadsága

Az Auto Zeitung szerkesztői magasztalták az IONIQ 5 kiváló futóművét. A modell „egész egyszerűen a mozgás szabadságának a legmagasabb szintjét nyújtja.” Az IONIQ 5 az első olyan modell, amely a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett elektromos, globális moduláris platformjára (E-GMP) épül. Az E-GMP jóvoltából a IONIQ 5 teljesen sík padlót kapott, így a versenytárs modellekkel ellentétben nem rendelkezik olyan mozdíthatatlan konzolokkal vagy kardánalagúttal, amely korlátozná az utasok mozgását.

Ellenkezőleg: az IONIQ 5 utasainak kimagaslóan tágas férőhelyet biztosít a rendkívül széles utastér, valamint a hosszában elcsúsztatható „univerzális sziget” padlókonzol, amely 140 mm-es úton tologatható előre és hátra.

Kimagaslóan kényelmes rugózás

Az összehasonlító teszten szerzett tapasztalatok szerint az IONIQ 5 a legkomfortosabban rugózó modell, holtversenyben a Mercedes EQB-vel. Az IONIQ 5 minden irányban elektronikusan állítható első ülései „kényelmes kárpitozást és jó oldaltartást kínálnak.” Ezek az ülések ráadásul optimális szögben hátradöntve a súlytalanság érzését biztosítják, és a lábszárnak is tökéletesen megtámasztást nyújtanak. Ezen túlmenően a kontúrozott hátsó üléspad szintén számos irányban állítható.

Az Auto Zeitung az IONIQ 5 felfüggesztését is dicsérettel illette, mivel az a versenytársakénál hatékonyabban birkózott meg a bukkanókkal és útegyenetlenségekkel.

„Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjén elért győzelmével a Hyundai Motor ismét demonstrálta, hogy az IONIQ 5-öst ügyfeleink szükségleteihez és elvárásaihoz igazodva terveztük.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Tágas belső tér, kényelmes rugózás, fokozott menetbiztonság és ultragyors töltés – az IONIQ 5 megváltoztatja az emberekben a villanyautókról kialakult képet.”

Ultragyors töltés

Az Auto Zeitung szerkesztői kiemelték, hogy a 800V-os, 220 kW-os villámtöltő technológiának köszönhetően az IONIQ 5 akkumulátor-csomagja rendkívül gyorsan feltölthető. Külön kihangsúlyozták a téli üzemmódot, amely az ideális töltési teljesítmény érdekében optimalizálja az akkumulátor hőmérsékletét.

Az IONIQ 5 praktikus, ultramodern szolgáltatásai jóvoltából kiemelkedik a tömegből. A járműből-a-fogyasztóra (V2L) kétirányú töltési technológia jóvoltából az IONIQ 5 alkalmas külső elektromos gépek és fogyasztók (110V / 220V) működtetésére, illetve más elektromos járművek töltésére. Az IONIQ 5 akkumulátora mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Emellett nem egészen ötpercnyi töltés elegendő ahhoz, hogy a hatótávolság 100 kilométerrel nőjön.

Az Auto Zeitung összehasonlító tesztjén elért diadal nem az első alkalom, hogy az IONIQ 5 elismerésben részesült. Egy évvel ezelőtti premierje óta a modellt nem kevesebb mint hét európai országban választották meg az év autójának; az IONIQ 5 emellett döntős volt a 2022. Év Európai Autója szavazáson.

2022 második felétől az európai ügyfelek már a továbbfejlesztett, 2023-as specifikációjú IONIQ 5-ös modellt vásárolhatják meg. A megújult IONIQ 5 nagyobb, 77,4 kWh kapacitású akkumulátort, valamint egy sor új szolgáltatást kínál, a kamera alapú digitális visszapillantó tükröktől kezdve az akkumulátor-kondicionáló funkcióig.

Fenntarthatóbb jövőt építünk

Amellett, hogy zéró károsanyag-kibocsátású modelleket gyárt, a Hyundai azzal is megerősíti fenntarthatóság iránti elkötelezettségét, hogy az IONIQ 5 számos felületén környezetbarát anyagokat alkalmazott. Az üléskárpitok, valamint az ajtókon kialakított kartámaszok borítása újrahasznosított műanyag palackokból, gyapjúból vagy növényi olajjal cserzett bőrből készült. Cukornádból kinyert, fenntartható nyersanyagokból készült a műszerfal borítása, az ajtópanelek, a padlószőnyegek és a tetőkárpit. Az ajtóburkolatok, a kapcsolók és a moduláris műszerfali panelek emellett repcemag- és kukoricaolaj alapú, fenntartható anyagokat is tartalmaznak. Az ajtók díszítőpaneljei a papírra emlékeztető tapintású, újrahasznosítható „paperette” anyagból készültek.

A Hyundai a körkörös gazdaság előnyeit is felvonultatja A tengeri élővilág védelmére létrehozott Healthy Seas szervezettel együttműködve a Hyundai hozzájárul ahhoz, hogy megtisztítsák az óceánokat az elhagyott halászhálóktól, és azokat nyersanyagként újra hasznosítsák. A Healthy Seas egyik partnere, az Aquafil a hálókból és egyéb hulladékokból kinyert nejlonból készíti az ECONYL® újra-nejlont, amelyből olyan fenntartható termékek gyárthatók, mint az IONIQ 5-höz kínált padlószőnyegek.

Jogi nyilatkozat: CO2– és károsanyag-kibocsátási információk

  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 2WD: 16,7 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh, 4WD: 18,1 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 16,8 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 17,9 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 17,7 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 19,0 kWh/100 km. Vegyes üzemű CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • A 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt IONIQ 5 jelen pillanatban nem kapható Európában. A modell hivatalos energiafelhasználási és CO2-kibocsátási értékeit még nem határozták meg.
Jármű Tags:Auto Zeitung, Auto Zeitung magazin, http://tesztalelkemindennek.hu, Hyundai, Hyundai Hatvan, Hyundai Ioniq 5, Hyundai IONIQ 5, IONIQ 5, Ioniq 5, kütyü, magazin, podcast, Synco, teszt, tesztalelkemindennek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A tesztelt villamossági termékek több mint fele veszélyes
Next Post: Akár 50%-kal is csökkenthető a fejlesztés, tesztelés ideje, költsége

Kapcsolódó anyagok

  • Javában rója a budapesti tesztköröket az Isuzu Citibus Jármű
  • Troll aki István (is) beugrott Iveco Daily-t tesztelni Jármű
  • A Mercedes EQB 5 csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén Jármű
  • Podcast bevezetés a Lamax S9 Dual autós kamera rejtelmeibe Fotó-videó
  • Első teszten a 2023-as Kia EV6 GT-Line RWD Jármű
  • Többszörös sikert aratott a Scania 540 S az összehasonlító sajtóteszten Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • November 29-én kezdődik a tram-train vonatok “utasokkal élesített” tesztüzeme Jármű
  • A paprikamagtól a lángosozóig, megállás nélkül tesztelnek Hasznos
  • Hidrogén-üzemanyagcellás Toyota autóbuszt tesztelnek Pakson Jármű
  • Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében Jármű
  • Hidrogénüzemű FLIRT vonatot tesztel a Stadler
    Jármű
  • Tesztüzemben érkeznek a Google Térképre a Volánbusz helyi menetrendjei, a közlekedési vállalat várja az észrevételeket Jármű
  • “Csodát” ígérő honlapokat teszteltek Szolgáltatás
  • Csupán tizenkét mulasztás “piszkít bele” a zöld teszt egyébként makulátlan eredményébe Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.