A fékpadon elvégzett tesztek szerint még annál is erősebb az új Land Cruiser, mint amit a Toyota mond

Fékpadon mérték meg egy benzinmotoros, vadonatúj LC 300 teljesítményét. A tesztelők maguk is meglepődtek az eredmények láttán.

A szén-dioxid kibocsátás és a fogyasztáscsökkentés érdekében a downsizing a legendás terepjáró legújabb, júniusban debütált, 300-as sorozatát is elérte: a korábbi 5,7, illetve 4,6 literes V8-as benzines szívómotorok helyett immár egy 3,5 literes, V6-os, ikerturbós motorral lehet megvásárolni a modellt a világ legtöbb országában (bizonyos piacokon egy 3,3 literes, 309 lóerős ikerturbós V6-os dízellel is választható lesz).

Azonban az új erőforrás csak a lökettérfogatában és hengerszámában marad el elődeitől, 415 lóerős teljesítménye ugyanis 34, illetve 106 lóerővel múlja felül azokat. A 650 Nm-es nyomatéka is jelentős, 106, illetve 211 Nm-es növekedésnek számít, ráadásul a V6-os motor fogyasztása minimum 10 százalékkal jobb, mint a V8-asoknak.

Egy bahreini Toyota-kereskedés, az EKanoo gyorsulási versenyautók építésére, és utcai kocsik tuningolására specializálódott részlege, az EKanoo Racing nemrég a saját fékpadján vizsgálta meg, hogy pontosan milyen erős a vadonatúj fejlesztésű V6-os turbómotor egy, még bejáratós Land Cruiser 300-asban.

A kerekeknél 375 lóerőt mértek (5600-as fordulatszámnál), ami elsőre kevésnek tűnhet, de tudni kell, hogy a gyári adatok mindig a főtengelynél mért teljesítményt mutatják, aminél a hajtáslánc veszteségei miatt általában 10-15 százalékkal kisebb szokott lenni a keréknél mért érték. A Land Cruiser esetében a 40 lóerő mínusz viszont csak 9,5 százalékos hajtási veszteséget jelent, ami kimagaslóan jó érték egy állandó összkerék-meghajtású, automataváltós terepjáró esetében, egész pontosan jelenleg a legjobb érték a kategóriában.

KÉPEK >>>

A szakemberek az eredményt látva később megismételték a mérést, de ezúttal a tankba VP Octanium oktánszám-növelő adalékot is töltöttek, amely akár nyolccal is képes megemelni a benzin oktánszámát (Bahreinben a normál benzin csak 91-es). Így a Toyota motorja már 382 lóerőt adott le a kerekeknél, ami több mint amennyit a régi, 5,7 literes V8-as a főtengelynél tudott.

Az EKanoo Racing még ennyivel sem elégszik meg, úgy fel akarják húzni a Land Cruiser motorját, hogy a kerekeknél is több mint 500 lóerő legyen a teljesítménye. Ehhez azonban már komolyabb beavatkozásra lesz szükség.

Fotók: Toyota, EKanoo Racing