Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

A Catesby-alagútban tesztelték a Multimatic Mazda DPi versenyautót

Posted on 2022.09.04.2022.09.04. By Teszt Elek

A Catesby-alagút 1966-os bezárása óta először nyílik meg újra. Most azonban gőzvonatok helyett a világ legkifinomultabb versenyautói közlekednek benne.

A Multimatic bejelentette, hogy sikeresen hajtotta végre első teljes méretű tesztjét az alagútban, Andy Priaulx pilóta állandó, 193 km/h sebességgel futott. A futás azonban egy érvényesítési teszt volt, így a versenycsapat egy olyan autót küldött, amivel sok tapasztalata van, hogy megismerje az alagutat, nem pedig magát az autót.

A csapat Mazda DPi versenyautója versenypályákon és teljes méretű szélcsatornákban járt, modellje pedig sokszor méretarányos szélcsatornákban. Ez nem szól arról, hogy mennyi órányi számítógépes tesztelésnek vetették alá. A Multimatic tehát elég jól érzékeli aerodinamikai tulajdonságait.

A teszt azonban azt mutatta, hogy az alagút olyan eredményeket hozott, amelyek korrelációt mutattak a csapat által az autóról már összegyűjtött rengeteg információval, ami jó hír. Ez bizonyítja, hogy az 1,6 mérföld hosszú (2,7 km) alagút hatékony alternatívája (vagy kiegészítése) a hagyományos szélcsatornának.

„A hagyományos szélcsatornákhoz képest ez jobb, mert valódi” – mondta Larry Holt, a Multimatic motorsportért felelős vezetője. „A mozgó talajsíkú szélcsatornában az autó áll, és a szelet egy hatalmas ventilátor és áramlásszabályozó berendezés fújja át rajta, és egy öv van elrendezve, amely összehangolt sebességgel mozog az autó alatt. Ez egy nagyon kifinomult konfiguráció, de az autó még mindig áll, és ez a nem teljesen igazi darab.”

Catesbynél az autók nagy sebességgel haladhatnak át a nyílegyenes alagúton. Ez azt jelenti, hogy annak ellenére, hogy ellenőrzött környezet, inkább olyan, mint amilyennek egy autó ki lesz téve a való életben.

„Catesby biztosítja a való világot időjárás nélkül” – mondta Holt. „Van egy mozgó autó, egy valódi útfelület, egy ellenőrzött környezet, és a nap 24 órájában futhatunk, bármilyen évszak is legyen. Ez egy tökéletes 2,7 km-es szabályozott légkör. Ez az a fajta következetesség, amire szükséged van, ha egyre nagyobb nyereségre vágysz.”

Ha egy viszonylag keskeny alagúton 120 mérföld/órás sebességgel lefelé haladva kissé ijesztőnek tűnik, akkor nem vagy egyedül. De Priaulx szerint mindez nagyon kényelmes volt, és úgy véli, hogy a nagyobb sebesség könnyen elérhető.

„A rajtnál kicsit furcsa érzés volt beugrani egy versenyautóba, és egy 2,7 ​​km-es alagúton keresztül laposan kihajtani, de a csapat biztosított arról, hogy a vége nagyon jól látható!” ő mondta. „A Catesby Tunnel egy hihetetlen létesítmény, és egyáltalán nem lep meg, hogy tudom, hogy a Multimatic a létesítmény korai alkalmazója és elsődleges ügyfele lett.”

Jármű Tags:Catesby-alagút, DPi, Mazda, Mazda DPi, Multimatic, Multimatic Mazda DPi

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Újabb műszaki hiba miatt maradt el a holdrakéta tesztelése
Next Post: Szirénateszt lesz hétfőn az országban

Kapcsolódó anyagok

  • Már tesztelik a 2022-es BMW X1-et Jármű
  • Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját Jármű
  • Több mint kétezer benzinkutat teszteltek a fináncok Jármű
  • A Top Gear tesztjei alapján a Peugeot e-2008 az év legjobbja Jármű
  • Nyíregyházán tesztelhetnek az utasok a Zöld Busz Program keretein belül Jármű
  • A pápaiak április 1-ig tesztelhetik az elektromos Iveco E-way midi buszt Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Csupán tizenkét mulasztás “piszkít bele” a zöld teszt egyébként makulátlan eredményébe Szolgáltatás
  • Amikor úgy gondolod, szarabb már nem lehet, jön a vodafon Szolgáltatás
  • Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében Jármű
  • Az arckrémek után a hajápolók összetevőit tesztelik Egészség
  • Könnyen arcra illeszthető, egyedileg tervezett védekezés Egészség
  • E-bike Test & Show az Utazás kiállításon Jármű
  • Dovhjort suger på kuben Szolgáltatás
  • Virtuális fogadást tesztelt a Szerencsejáték Zrt. Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.