A BKK és #KariGeri szerint bizonyított a “tesztüzem” és a jelenlegi forgalmi rend fenntartását javasolják a Lánchídon

    A Lánchídon a jelenleg érvényben lévő “autómentes” forgalmi rend fenntartását javasolja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – közölte a társaság vezérigazgatója kedden, sajtótájékoztatón.

    Walter Katalin elmondta, a BKK az elemzésük alapján azt javasolja, hogy a Lánchídon a felújítás befejezését követően is maradjon fenn a tesztidőszak forgalmi rendje.


    A Lánchidat 2022. december 16-án helyezték ideiglenes forgalomba, azóta használhatják a BKK járatai, a taxik, valamint a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők. A személy- és egyéb gépjárművel közlekedők az ideiglenes forgalmi rend értelmében nem mehetnek a hídra, behajtani tilos tábla figyelmeztet erre. Gyalog a felújítás végleges szakaszának lezárta után lehet használni a hidat.


    Walter Katalin közölte azt is, hogy a Lánchíd felújítása ütemterv szerint és “költségkereten belül” halad.


    Balogh Samu – Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke – emlékeztetett, a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek majd az “első budapesti lakógyűlésen”.


    Az elmúlt féléves tesztidőszak gyorsabb buszközlekedést és több járatot eredményezett – fogalmazott.


    Az elemzés részleteit ismertetve Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója elmondta: a tesztidőszak alatt a buszok lényegesen gyorsabban közlekedtek a hídon, mint a felújítást megelőző forgalmi rend idején, így csökkent a menetidő.


    Ez Pestről Budára történő utazáskor – egy teljes nap esetében – 44 százalékos, csúcsidőben 54 százalékos csökkenést jelent. Az utasok számára tehát két percet is “meg tudunk takarítani” – közölte, hozzátéve, hogy – 2,2 perccel – sűrűbben követik egymást a buszok a Lánchídon.


    Május elsejétől már öt járat használja a hidat és óránként 21-ről 27-re emelkedett – irányonként – a buszok száma – jegyezte meg Bodor Ádám, közölve azt is, hogy ezzel 1080-ról 1600 növekedett a férőhelyek száma a buszokon.


    Rámutatott, a “közlekedési munkamegosztás” megváltozásával, alapvetően azért, mert többen választják a tömegközlekedést, naponta, városi szinten 29 tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a híd környezetében napi 1 tonna csökkenést jelent – mondta Bodor Ádám.


    Kiemelte, azzal, hogy “nem dugóban áll” a Lánchíd és annak térségei, lehetőség nyílik arra, hogy valóban olyan élhető városi tereket alakítsunk ki, ahol nem a közlekedésé a fő szerep. Továbbá lehetőség nyílik a Városligettől az Andrássy úton és a József Attila utcán keresztül egy “gyalogosbarát korridor megnyitására is” – mondta Bodor Ádám.


    Közölte, a jelenlegi forgalmi rend vonzóbbá tette a kerékpárosok számára is a Lánchidat: áprilisi adatok szerint 1958 biciklis haladt át a hídon egy nap, és ez kétszer több mint 2019-ben.
    Bodor Ádám elmondta azt is, hogy a hídon naponta már 16 ezren utaznak a közösségi közlekedés járataival, ez a szám 2019-ben 14 ezer volt.


    Közölte, a tesztidőszak alatt “lényegesen kevesebb lett a dugó”, átlagosan 14 százalékkal csökkent a torlódásban eltöltött idő Budapesten. Munkanapokon 40 ezer járművel csökkent a fővárosi hidak forgalma – tette hozzá.


    A BKK-jelentést a társaság honlapján – bkk.hu/fejlesztesek/lanchid/legyen-a-lanchid-a-haladas-szimboluma/ – közzétették.


    Kérdésre válaszolva Balogh Samu közölte, a felújítás végéig születik majd döntés arról, hogy kik használhatják a hidat. Azt érzékelik, hogy “a kormány ezt a döntést szeretné magához rántani azzal, hogy zsarolja a főváros vezetését a Lánchíddal kapcsolatban” – mondta.

https://egyszermarlattamautot.hu/a-magyar-autoklub-is-kiakadt-karigeri-elmebeteg-otletenek-megvalositasan/