A „banyatank” – Mild hybrid SX4 S-Cross teszt
A „banyatankot” cikinek tartjuk, lenézzük, de nagyon sok idős embernek megkönnyítik az életet. Praktikus, sok minden elfér benne, könnyű felmenni vele a padkára, nem romlik el, de ha igen, könnyen és olcsón javítható.
Lehet, hogy nem kapok több Suzuki tesztautót, hogy „lebanyatankoztam” az SX4 S-Cross-t, de ugyanazon érveket tudom felsorolni az autó mellett, mint fentebb olvasható. Akinek közlekedőedényre van szüksége, ami elviszi A-ból B-be, elfér benne a család a csomagokkal együtt, nem akar szervízbe járni csak olajcserekor, és még nem is szeretné a világ pénzét autóra költeni, nincs jobb választás, mint ez.
Külsejét tekintve nekem jobban bejön a facelift előtti, bárgyú SX4 karikatúraként megalkotott modelltől. Sokan kritizálják a hűtőmaszkot, de minél többet nézed, annál inkább megszokod, megkedveled. Ádám barátom biztos sokat nézegette, mert neki kifejezetten tetszik. Egyébként előre és hátra is befér az ember, mégha felnőtt is. A csomagtartó elnyeli a hétvégi pennys bevásárlást, az unokák kisbiciklijét, a telken összeszedett gyümölcsöket, stb.. Jó a kilátás az autóból, nagyok a tükrök, egyszerű, de jó az ergonómia, könnyű vele közlekedni. Hosszútávon derült ki, hogy az ülése nem nekem való, fájt tőle a derekam, akárhogy állítottam, akárhogy ültem benne.
Belül minden egyszerű. Az anyaghasználat, a formatervezés, de a használhatóság is. Bevallom, hogy nekem ez leggyengébb része az autónak. Kissé ósdi műszerfal, monokróm kijelzővel. Akár egy régi tévés-telefonos játék, olyan a grafika. Az ülések szövete is a múltat idézi inkább, mint a jövőt. Az viszont látszik, hogy a felhasznált anyagok az elpusztíthatatlanság érzetét keltik. Hacsak nem szándékosan teszik tönkre a belteret, sokszázezer kilométer múlva is kb. ugyanígy fog kinézni. Nagy valószínűséggel egyébként ezt az egész autóra kijelenthetjük.
Menetközben feltűnt, hogy milyen csendes a motor és, hogy milyen jól megy. Azt, hogy ő pont egy mild-hibrid autó, észre sem lehet venni. Mondjuk ez az ékszíjas hibrid kicsit olyan, mintha a raliban a 30 perces szervizben kellett volna megoldani. „Fúrd ki szöggel, kösd meg dróttal.” A célnak viszont megfelel, a környezetvédelmi szabvány kipiálva. A fogyasztásban nem éreztem ennek előnyét. Még szakközépiskolába jártam, a szüleim vettek egy 1.3-as, 5 sebességes Lada Samarát. Az is 7.5-öt evett, meg ezek a mostani hiper, szuper autók is. Vannak olyan tulajdonosok, akik különböző fórumokon leírják, hogy nekik 5.5 a fogyasztás, de ez akkor elképzelhető, ha kilencvennel megy kb egymillió kilométert. Normál vegyes használatban nem hiszem, hogy sokkal jobb értékeket produkál majd.
Ami még feltűnt, hogy a váltó kissé akadós, ragadós volt és a futómű pedig túl lágy. A váltó a használat során teljes bizonyossággal bejáratódik majd, a puha futómű meg a Penny-től hazáig senkit sem fog zavarni.
Összességében ennyi pénzért (kb. 5 millió forint) egy nagyon jó „banyatankot” kapunk., melynek előnye a megbízhatósága, tartóssága, méretei, szolgáltatása. A szüleim Samara helyet, ma biztosan ezt vennék és nem is mondanám nekik, hogy ne tegyék.