Igazi szerelem! Lehet, hogy van ilyen? – CB1000RA
Amikor megpillantottam a Honda CB1000R tesztmotort, azonnal szerelembe estem.
Szerelembe estem és a Republic zenekar slágere jutott eszembe. 🙂
„Igazi szerelem. Lehet, hogy van ilyen?
Igazi szerelem. Olyan, mint a filmeken. A filmeken.
Igazi szerelem. Rúzsfoltok a kezemen.”
Na, nem, azért az utolsó mondat nem!
De, a többi az bizonyosan. 😀
Na, de a „poptarisznya” után 😀 vissza a CB1000RA modellre, amit a bejáratást követően én hozhattam el elsőként a Honda Szallarbeck márkakereskedésből.
Ilyen megtiszteltetés nem ért még korábban és minden bizonnyal nem is lesz gyakori jelenség…
Szóval, megláttam ott a kereskedés udvarán, szerelembe estem és izgatottan kezdtem öltözködni (térdvédő, motoroskabát, motoroskesztyű, bukó), mert nagyon vártam már a pillanatot, hogy beröffentsem és indulhassak.
Pontosítanom kell!
Mert ugye azt szoktam csinálni, hogy az aktuális tesztmotort már a papírok kitöltése és a forgalmi, plusz a kulcs átvátele után azonnal beindítom, hogy addig is melegedjen egy kicsit az erőforrás, mialatt én beöltözöm.
Tehát, így történt ez, ezúttal is, és a duruzsolást meghallva tényleg egyre fokozottab izgalommal vártam az indulást.
Bevett szokásom, hogy a Szallerbecktől jobbra kikanyarodva a belváros irányába indulok és a kertvárosi környezetben a kis utcákba bekanyarodva ismerkedem egy picit az adott vassal, mielőtt elindulnék bátrabban…
Bátrabban, de nem száguldozva!
Bevett szokás ez, de a CB1000RA modellnél (is) elmaradt ez a kis szösszenet, mivel egy igazi hős vagyok 😉
…Vagy, sokkal inkább azért, mert már az első méterek megtétele után azonnal elkezdtem érezni – élvezni – a vasat. 🙂
A masina ugyan a Café Racer kategóriába tartozik, de nekem eszem ágában sem volt egy pillanatra sem megállni vele – nemhogy kávézni. 😉
A Honda hivatalos honlapán természetesen erről a gépről is elolvashattok minden fontosabb jellemzőt, így most ezzel nem is húznám az időt.
Beszéljünk inkább arról, hogy számomra mik voltak azok, amik igazi szerelemmé tették még a CB1000RA-t a megjelenésén kívül!
Nagyon tetszett, hogy annak ellenére sem kell görcsösen kapaszkodni a kormányba, és nem kell idegfájdítóan szorítani sem a tankot, hogy a gép nem kapott semmi szélvédőt.
Azt nem állíthatom, hogy autópáylán nem tapasztalható a menetszél, de valahogy mégsem akkora, mint arra számítanánk ennél a csupasz masinánál.
Baromira tetszik az, az erő, amivel bír a motor.
Nem! Továbbra sem a száguldozás számomra a motorozás lényege.
Ennél a tesztmotornál sem a sebesség volt a fő érték számomra, az azonban hatalmas magabiztosságot és biztonságot ad az embernek, amikor ilyen erőtartalékokkal rendelkezik egy-egy tesztgép.
Mert bizony akár autóról, akár motorról beszélünk, akadhatnak olyan helyzetek, hogy épp’ az erő az ami kihúz egy-egy veszélyesebb szituációból…
„Az elektronikus gázmarkolattal (TBW) minden szituációban precízen adagolhatja a motorerőt, és a végsőkig kiaknázhatja a rendkívüli teljesítményt” – olvasható a bemutatkozó anyagban.
Természetesen nagyon tetszik az üléspozíció!
Kényelmesen, egyenes háttal lehet meglovagolni a CB1000RA modellt, ráadásul a lábunkat sem kell a nyakunkba hajtogatni – még így 180 pluszos magasságnál sem.
Imádtam a kezelhetőségét, a stabilitását, a sebességváltóját, és a fékeit is!
A fékeit is, mert sajnos amikor vittem vissza a vasat, egy majdnem kedves autós úgy gondolta, nem kell neki foglalkoznia az elsöbbségadás kötelező táblával és „bátran” (vagy inkább tirpák gyökér) módon kanyarodott ki elém a fos audi nyolcvanasával…
Szerencsére volt időm lassítani és a CB1000RA fékei akkor is kisegítettek volna, ha esetleg még közelebb lettem volna a fszklphoz.
Csak egy valami hiányzott!
Nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a motornak semmi csomagtere nincs.
Ez hiányzott.
Még akkor is, hogy ha a Café Racerek egyike sem bír ezzel. 🙂
Igazából csak azért emléítettem meg, mert hallottam, hogy unalmas, hogy mindig megpróbálom a pozitív dolgokat kiemelni és nem fikázom az aktuális tesztgépeket.
Tessék, most „fikáztam”. 😀 😀 😀
Szóval, igazi szerelem.
Tuti, hogy van ilyen!
Természetesen, fájó szívvel váltunk el egymásról.
Még akkor is, ha a vasat visszaadva vártam a következőt. 😀
Műszaki adatok
Motor
Furat × löket (mm) |
75 x 56,5 |
Keverékképzés |
PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező |
Kompresszióviszony |
11,6:1 |
CO2-kibocsátás |
140 |
Összlökettérfogat (cm3) |
998 |
Motortípus |
Folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, soros, négyhengeres |
Teljesítmény |
107 kW (145,52 LE)/10 500 f./perc |
Forgatónyomaték |
104 Nm/ 8250 f./perc |
Indítás |
Önindító |
Váz és futómű
ABS rendszer |
Kétcsatornás |
Első fék |
Két 310 mm átmérőjű tárcsa |
Hátsó fék |
256 mm átmérőjű tárcsa |
Első felfüggesztés |
Showa SFF-BP fordított villa |
Hátsó felfüggesztés |
Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion) központi hátsó rugóstag |
Első abroncs |
120/70 ZR17 |
Hátsó abroncs |
190/55 ZR17 |
Felni elöl |
Öntött, alumínium |
Felni hátul |
Öntött, alumínium |
Méretek és tömeg
Akkumulátor típusa és kapacitása (VAh) |
12V/8,6 Ah |
Villaszög |
25° |
Méretek (HxSzxM) (mm) |
2120 x 789 x 1095 |
Alváztípus |
Acél gerincváz szimpla gerincnyúlvánnyal |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) |
16.2 |
Üzemanyag fogyasztás (liter) |
5,81 l/100 km |
Szabad hasmagasság (mm) |
135 |
Fényszóró |
LED |
Menetkész tömeg (kg) |
212 kg |
Ülésmagasság (mm) |
830 |
Utánfutás (mm) |
100 |
Tengelytáv (mm) |
1455 |
Erőátvitel
Tengelykapcsoló felépítése |
Olajfürdős, többtárcsás |
Végáttétel |
Lánc |
Sebességváltó |
Hatfokozatú |
Műszerek és elektronika
12V csatlakozó |
Opcionális |
Műszerek |
Folyadékkristályos kijelző |
Hátsó lámpa |
LED |
http://tesztalelkemindennek.hu/2018/05/30/o-oo-o-afrika/