Megérkezett az új Abarth 600e, minden idők legnagyobb teljesítményű Abarth modellje, amelyet versenypályán teszteltek, ám vezetésének élményét nap mint nap élvezhetjük

  • Az Abarth bemutatja az új Abarth 600e modellt, a márka történetének legerősebb típusát, amelynek 280 lóerős (207 kW) villanymotorja 200 km/óra végsebességet, valamint 5,85 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé
  • Vissza az alapokhoz: az új Abarth 600e közvetlenül és hígítatlanul viszi át az Abarth és a Stellantis Motorsport versenytapasztalatát a közutakra
  • Az Abarth család legújabb tagja a világ legtechnikásabb versenypályáin esett át tesztjein, amelyek során a legvégsőkig fokozták menetdinamikai teljesítményét, valamint megbízhatóságát
  • A Formula-E fékpadon tesztelt, exkluzív villanymotor, a JTEKT által szállított Torsen mechanikusan részlegesen önzáró differenciálmű, a sportos hangolású fékrendszer, a motorsportból származó abroncsok, valamint a teljesítményt fokozó akkumulátorhűtő rendszer mind egy célt szolgál: hogy az Abarth 600e a márka történetének legerősebb típusa legyen
  • Az erőtől duzzadó megjelenésű, motorsport-alkatrészekkel szerelt Abarth 600e kétféle kivitelben rendelhető: az egyik a sportos Abarth 600e Turismo (240 LE, 175 kW), a másik pedig a hiánytalanul felszerelt „Scorpionissima” limitált kiadás (280 LE, 207 kW), amely mindössze két színben és 1949 példányban lesz elérhető
  • Hogy minden utazás gondtalan és biztonságos lehessen, az Abarth 600e 2. szintű félautonóm vezetési képességet, valamint fejlett vezetőtámogató funkciók hiánytalan sorát kínálja
  • A skorpiós márka azzal a nem titkolt céllal alkotta meg az új Abarth 600e modellt, hogy az Abarth rajongói átélhessék a vezetés hamisítatlan izgalmát, amint a sportosság és a villamosítás egymással párhuzamosan jelentős fejlődésen megy át
  • Az Abarth új ékköve a holnapi naptól fogva rendelhető a legnagyobb európai országokban
  • A Temptation (Kísértés) címmel útnak induló bevezető kampány hitelesen ragadja meg az új Abarth 600e lényegét és természetét, amely a motorteljesítményben, a sportosságban és a menetdinamikában testesül meg – LINK

A Skorpió fennállásának egyik legnagyobb kihívást jelentő, ugyanakkor legizgalmasabb projektjével ünnepli születésnapját: ez az új Abarth 600e, minden idők legnagyobb motorteljesítményű Abarth modellje, amely 280 lóerős villanymotorjával 5,85 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Ez a forradalmian új modell annak a nagy kihívást jelentő projektnek az eredményeként jött létre, amelyben nem csupán az Abarth szakértői vettek rész, de a Stellantis Motorsport mérnökei is hozzátették szakértelmüket és tapasztalataikat. A két csapat együtt egy túlzás nélkül ultramodern elektromosjármű-platformot hozott létre. Ezen a Perfo eCMP padlólemezen valósul meg a technológia-átadás, amelyből megszületett az új Abarth 600e.

Egy ördögi jármű, amely a nem mindennapi vezetési élmény minden feltételével rendelkezik; impozáns menetteljesítményei és nyers motorteljesítménye mellett a márka legfőbb ismertetőjegye: a lefegyverző csibészség sem hiányzik belőle. A modell magával ragadó „gonoszsága” egyértelműen megnyilvánul az olyan részletekben, mint az erőt sugárzó külső, a nagy tengelytáv, a méretes kerekek, az áramvonalas hátsó légterelő, és persze az agresszív, ugyanakkor sportos belső tér. A motorsport elismert szakértőivel – a Michelin, Sabelt, JTEKT Torsen és Alcon márkákkal – szorosan együttműködve az Abarth a legváltozatosabb körülmények között tanulmányozta és tesztelte a legalkalmasabb megoldásokat, hogy azok tökéletes kombinációját megteremtve biztosíthassa a minden idők legerősebb Abarth modelljéhez méltó komponenseket.

A Stellantis Motorsporttal karöltve kifejlesztett új modell fontos fejezetet képvisel az Abarth történetében, amint a márka új mércét állít az elektromos hajtású sportos személyautók mezőnyében, valamint – a versenypályákon edződött szemléletének köszönhetően – a városi autók sportossága és villamosítása terén.

A skorpiós márka újonca minden időjárási és menetviszonyok mellett lélegzetelállító vezetési élményt kínál, ráadásul kétféle kivitelben: a sportos Abarth 600e Turismo alapmodell képében ugyanúgy, mint a mindössze 1949 példányban készülő Scorpionissima limitált szériában – a darabszám természetesen a márka alapításának évére utal.

Az Abarth történetének legerősebb típusa október 29-től kezdve megrendelhető a legnagyobb európai piacokon, méghozzá mindkét kivitelében: mint az új Abarth 600e Turismo, és a Scorpionissima limitált kiadás.

A legerősebb Abarthnak épült

Hogy az új modell a világtörténelem legerősebb Abarthja lehessen, a mérnökök jó néhány kulcsfontosságú megoldást alkalmaztak a lemezek alatt. Ilyen „rejtett kincs” a modell dobogó szíve: az Abarth saját fejlesztésű villanymotorja. Az új Skorpió messze meghaladja a piacon elérhető kompakt elektromos sportmodellek képességeit és jellemzőit, köszönhetően 207 kW (280 LE) csúcsteljesítményű villanymotorjának – ennél erősebbet még soha nem építettek be Abarth típusba. A mérnökök FORMULA-E fékpadon, valódi pályaszimulátor alkalmazásával tesztelték a villanymotort. Míg a Scorpionissima 5,85 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a Turismo verzió számára 6,24 másodpercig tart a 0-100 km/óra sprint – az Abarth 600e minden körülmények között gyors és robbanékony. A rendkívül erős modell legnagyobb forgatónyomatéka nem kevésbé impozáns 345 Nm, a végsebességet 200 km/órában korlátozták, míg az autó az akkumulátor egy feltöltésével akár 334 kilométert (WLTP norma szerinti érték) képes megtenni, a felszerelt abroncsoktól függően.

Az új Abarth 600e mindkét változata három üzemmódban használatható. A Turismo (túra) üzemmód zökkenőmentes gyorsítóképességet ígér, a legnagyobb motorteljesítmény 110 kW az Abarth 600e Turismo, és 140 kW a Scorpionissima modell esetében. Mindehhez 300 Nm maximális forgatónyomaték társul, ami élvezetes, mégis takarékos vezetési élményt ígér. A végsebességet 150 km/órában korlátozták. A gázpedál már ebben a konfigurációban is sportos hangolású, ahogy a kormánymű is; ugyanakkor az ESP konzervatív, hagyományos beállítást kap. A második üzemmód a Scorpion Street, amelyben a Turismo kivitel 150, a Scorpionissima 170 kW motorteljesítményt ad le, 345 Nm maximális forgatónyomaték mellett. A végsebességet 180 km/órában korlátozták. A harmadik üzemmód a Scorpion Track, amely agresszív gázpedál-reakció mellett még sportosabb kormányművet és élvezetes hangolású ESP-t biztosít. Az Abarth modell ebben a Scorpion Track konfigurációban nyújtja a legintenzívebb vezetési élményt.

Pályanapokon messzemenőkig kiaknázhatók a képességei: a 200 km/óra végsebesség, a 345 Nm maximális forgatónyomaték, valamint a megnövelt motorteljesítmény: 207 kW (280 LE) az Abarth 600e Scorpionissima és 175 Kw (240 HP) a Turismo változat esetében. 

Abarth 600e: az Abarth és a Stellantis Motorsport motorsport-tapasztalatai hívták életre

Az új Abarth 600e modell létrejöttét azoknak a motorsport-szakértőknek a versenytapasztalatai tették lehetővé, akikkel az Abarth együttműködött ebben a nagy kihívást jelentő projektben. Az Abarth és a Michelin közötti együttműködés már 2021-ben megkezdődött, amint véglegesítették a műszaki adatokat. A modelltől elvárható, természetes sportosság közvetítése mellett kiemelt figyelmet szenteltek az abroncs biztonságának, élettartamának, és energiatakarékosságának. A MICHELIN Pilot Sport EV abroncsokat optimalizált gumikeverékkel és egyedi szerkezettel hangolták az Abarth 600e 280 lóerős csúcsteljesítményéhez, miközben száraz és nedves aszfalton egyaránt kivételes tapadást kínál.

Az Alconnal közösen kifejlesztett fékek közvetlenül a motorsport világából származnak. Ennek köszönhetik nagyobb felületüket, míg a négydugattyús, monoblokk féknyereg kiküszöböli fáradási hajlamukat és biztosítja a hőelvezetést. Az Alcon szakértelmének is köszönhető, hogy az új Abarth 600e tökéletes választás azok számára, akik a versenyzéstől a közúti használatig terjedő, lenyűgöző vezetési élményt keresnek. Ami a fékhatást és a sebességet illeti, az Abarth immár szabályszerűen okoz meglepetést rajongótáborának, hiszen a Skorpió szakemberei úgy értek el nagyobb teljesítményt és stabilitást, hogy közben az Abarth 600e-hez optimalizált, 380 mm-es Alcon fékek és féknyergek gondoskodnak a lenyűgöző eredményekről.

Ezen túlmenően az új Abarth 600e a JTEKT Torsen mechanikus részlegesen önzáró differenciálművét alkalmazza, amely pontosabb ívtartást, jobb vezethetőséget, kanyarban is fokozott tapadást, valamint csúszós útfelületen is biztonságos haladást biztosít. Az Abarth és a JTEKT Torsen szakértelme együtt még különlegesebbé, még ütőképesebbé teszi az új Abarth modellt. A részlegesen önzáró differenciálmű extra hajtóerőt juttat a külső kerékre, a gyorsításnál 36, fékezésnél 34 százalékos mértékű zárás pedig kedvezőbb vezethetőséget eredményez. Az Abarth és a Stellantis Motorsport komoly versenytapasztalatokkal rendelkező szakértői további kulcsfontosságú komponensekre is kiemelt figyelmet fordítottak, hogy sikerre vigyék ezt az összetett elektromosjármű-projektet. Ennek szellemében feszesebbre hangolták a futóművet, valamint a nagyobb szerkezeti merevség érdekében áthangolták a hátsó kanyarstabilizátort, ezzel megváltoztatva a karosszériadőlés egyensúlyát.

Az Abarth 600e hűtőrendszerét nagy szállítású vízpumpával szerelték fel, így hatékonyan előzi meg az akkumulátor túlmelegedéséből fakadó kapacitásvesztést, ami korlátot szabna a modell teljesítmény-kifejtésének.  Mindezeken túlmenően egyedi hangolást alkalmazva gondoskodtak arról, hogy a sportos üzemmódokban is kiemelkedő legyen a hűtés hatásfoka.

Szintén a modell motorsport-szellemiségét tükrözi a Sabelt ülések stílusa, valamint műszaki jellemzői, amelyek kiemelkedő menettulajdonságokat, dinamikát és megtámasztást nyújtanak. A versenypályára optimalizált ergonómia alapja az a testet szorosan tartó kontúr, amely kanyarban is kellő megtámasztást biztosít. A Scorpionissima kivitel ezen felül még hangsúlyosabb oldaltartást biztosít, az ülés különböző elemei négy eltérő tulajdonságokkal bíró, nagy sűrűségű szivacstöltetből épülnek fel. Ugyancsak a korlátozott példányszámban készülő modell sajátosságai az üléseket tagoló, oldalsó áttörések, az erőteljes, hangsúlyos oldalsó párnázatok, valamint a biztonsági öv átvezetésére szolgáló nyílások díszítő kerete – ezek a részletek mind hozzájárulnak ahhoz a hiteles versenyhangulathoz, amely oly vonzóvá teszi az autót a vezetés élményét előnyben részesítő autóvezetők szemében.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ!