Az Alfa Romeo az ikonikus Nardò versenypályán végzi a 33 Stradale dinamikus tesztelését
- Az Alfa Romeo mérnökei felkeresték a Nardò technikai központot, a világ leggyorsabb autós körpályáját, hogy intenzív dinamikus teszteket végezzenek a 33 Stradale 00 sorszámú prototípusán
- Az Alfa Romeo tesztpilótái úgy építették fel a tesztprogramot a legendás Nardò körpályán, hogy lehetőségük nyíljon igazolni a projekt teljesítménycéljait, beleértve a 333 km/óra végsebességet.
- Ezzel folytatódott a 33 Stradale néhány hónappal ezelőtt útjára indított fejlesztési és tesztfázisa, amelynek keretében a közelmúltban közepes sebességeknél végrehajtott vezethetőségi teszteket végeztek az ikonikus Balocco tesztpályán.
- Mindkét dinamikus teszt megerősítette, hogy a pilóta és az autó között rendkívül könnyen alakul ki szimbiózis, így a vezető jóformán azonnal élvezheti a kupé teljesítményét, dinamizmusát, és az Alfa Romeóra jellemző, karakteres hangzását.
- A 33 Stradale legelső sorozatgyártású példányát decemberben veheti át tulajdonosa – egyike annak a harminchárom szerencsés ügyfélnek, akik részesülhetnek a modell élményében.
- Tekintse meg a Nardò műszaki központban elvégzett dinamikus tesztekről készített, izgalmas videót! Link
Az Alfa Romeo mérnökei intenzív teszteket végeztek az új 33 Stradale 00 sorszámú prototípusával a Nardò körpályán, ahol szélsőséges körülmények között, kiemelkedően nagy sebességek mellett tették próbára a modell menetdinamikai képességeit és menetteljesítményét. A tesztet végző csapat olyan dinamikus paramétereket ellenőrzött és igazolt, mint az aerodinamika, a végsebesség, a hőmérsékleti maximumok, a hajtáslánc hűtőrendszere, valamint az utastér hangszigetelése. Ezek a tesztek megelőzik a típus legelső ügyfélpéldányának decemberre ütemezett átadását, amelyre Olaszországban kerül sor.
A fejlesztési programban előírt tesztek jellege egyértelművé tette, hogy azokat kizárólag a Nardò műszaki központban (NTC) végezheti el az Alfa Romeo. A Salentóban (Puglia régió) található NTC a világ egyik legfejlettebb kísérleti és tesztközpontja, amelyet a legnevesebb autógyártók vesznek igénybe tesztjeik elvégzésére.
A FIAT által, 1975-ben épített tesztlétesítmény 700 hektáron terül el. Az erdőkkel és mediterrán bozótosokkal tagolt területen nem kevesebb mint 20 pálya található, ahol a legváltozatosabb körülmények között végezhetnek teszteket és folytathatnak kísérleteket a mérnökök.
Ezek közül a pályák közül is a leghíresebb a Nardò Ring: egy speciális kialakítású körpálya, amely 4 kilométeres átmérőjével és 12,6 kilométeres teljes hosszával tökéletes az autók és motorkerékpárok nagy sebességű tesztelésére. A világ leggyorsabb körpályájaként számon tartott Nardò Ring mind a négy sávja eltérő mértékben döntött, és így eltérő kompenzációs sebességet kínál. Amennyiben bármely sávban az arra meghatározott kompenzációs sebességgel haladunk, a pálya lapos parabola-profilja ellensúlyozza a centrifugális erőt, ezért a pilóta úgy érezheti, hogy végtelen egyenesben halad.
Az Alfa Romeo csapata ezen a körpályán végezte a fejlesztés alatt álló 33 Stradale nagy sebességű tesztelését, a gyakorlatban igazolva a modell 333 km/óra elméleti végsebességét, illetve gyorsulását: a modell álló helyzetből kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Mindezt az az aprólékos és pontos munka tette lehetővé, amivel az Alfa Romeo műszaki szakemberei kialakították a 33 Stradale aerodinamikai jellemzőit. A karosszéria minden részlete szervesen hozzájárul ahhoz, hogy a kupé a lehető legkedvezőbb áramlástani jellemzőkkel rendelkezzen, és maximálisan kiaknázhassa a háromliteres, V6-os ikerturbó motor 620 lóerőt meghaladó csúcsteljesítményét, amely nyolcfokozatú duplakuplungos DTC sebességváltón és elektronikus részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a hátsó kerekekre. Az olasz márka legsportosabb típusaiból már ismert, hathengeres erőforrás továbbfejlesztett változatát hosszában, középre építették be; a motor kivételes teljesítményét immár a Nardò körpályán is igazolta az Alfa Romeo csapata.
A Nardò műszaki központban végrehajtott dinamikus teszteket megelőzően, pár héttel korábban a Balocco tesztközpontban (Vercelli megye) is vizsgálatokat végzett a stáb. Az Alfa Romeo 1962-ben megnyitott, ikonikus versenypályája évtizedeken át szolgált a márka motorsport-részlege, az Autodelta tesztbázisaként: itt fejlesztették és állították be a Forma-1, DTM és Super Turismo bajnokságokban versenyző autókat.
A 33 Stradale program mérnökei közepes és nagy sebesség-tartományokban végeztek teszteket ezen a történelmi helyszínen, amelyek során kifejezetten a típus kiegyensúlyozottságát, fékrendszerét és vezethetőségét tesztelték. Ami a projekt dinamikus célkitűzéseit illeti, azok mindig is rendkívül ambiciózusak voltak: a mérnökök nem kevesebbet vártak el az autótól, mint hogy kategóriája legkiválóbb vezetési élményét nyújtsa.
Baloccóban az első tesztet közepes sebességnél végezték, hogy ellenőrizzék a kormánymű precizitását, a fékrendszer reakcióit, valamint azt a jellegzetes vezethetőséget, amelyet egyrészt az alumínium segédvázzal szerelt szénszálas monocoque vázszerkezet, másrészt az igényes futóműkonfiguráció szavatol. A mérnökök minden alrendszer tervezésekor az elképzelhető legmagasabb szintű kapcsolatra törekedtek a vezető és az autó között. A 33 Stradale középkonzolján elhelyezett kapcsolókkal két üzemmód aktiválható: a Strada (közút), illetve a Pista (versenypálya.)
Az autó beindításakor az előbbi aktiválódik alapértelmezett üzemmódként: ez kényelmes, élvezetes utazást ígér, köszönhetően a gyengéd teljesítmény-leadásnak, a megszokott pedálreakcióknak, a lágy rugózásnak, a finoman kapcsoló sebességváltónak, valamint azoknak az aktív kipufogószelepeknek, amelyek csak 4000/perc fordulatszám felett nyitnak. Pista üzemmódban ezzel szemben adrenalinban gazdag vezetési élmény vár a pilótára: csúcsteljesítményre hangolt motor, kiemelkedően érzékeny gázreakciók, feszes futómű segíti a dinamikus vezetést. A sebességváltó gyors kapcsolásokat biztosít, az aktív kipufogószelepek folyamatosan nyitva vannak. Ebben a konfigurációban különösen izgalmas vezetési élményt nyújt a „Partenza Veloce” (szó szerint ‘gyors indulás’) rajtautomatika funkció, amely a középkonzolon található „Quadrifoglio” gomb megnyomásával hívható elő. Ilyenkor a rendszer úgy módosítja a sebességváltó és a kipörgésgátló beállításait, valamint a motor teljesítmény-leadását, hogy a lehető legnagyobb mértékű gyorsítást tegye lehetővé, anélkül, hogy a kerekek elveszítenék tapadásukat.
A pálya bizonyos szakaszain az Alfa Romeo tesztpilótái kikapcsolták a kipörgésgátlót (ESC OFF), és így gyorsítottak a végsebesség közelébe. Ezzel igazolták, hogy a 33 Stradale a szupersportkocsikra jellemző menetteljesítményei mellett is könnyen vezethető, méghozzá nem csak hivatásos autóversenyzők számára. Mindezt az élményt a V6-os ikerturbó motor hangjátéka kíséri.
Valóságos mechanikus szimfóniát élvezhetnek az utasok, akiket minden gyorsítás alkalmából különleges érzelmek kerítenek hatalmukba. A tesztek során kulcsszerephez jutott az aktív felfüggesztés is, amely a kényelem és a dinamikus vezethetőség tökéletes egyensúlyát biztosítja. Az új egyedi építésű autó 100 százalékban az Alfa Romeo által fejlesztett, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaz aktív lengéscsillapítókkal, valamint mindkét tengelyen félig virtuális kormányzással. Ez a konfiguráció optimális kormányozhatóságot és rendkívül pontos irányíthatóságot tesz lehetővé, továbbá nagyfokú oldalirányú gyorsulást engedélyez, így minden helyzetben a lehető legkiválóbb vezetési élményt biztosítja.
Végezetül a baloccói tesztprogram során a fékek pontos adagolhatóságát, valamint az egyes üzemmódokhoz való alkalmazkodási képességét is ellenőrizték. A rendszer kivételes kezelhetőséget biztosít, az új 33 Stradale nem egészen 33 méteren képes teljesen megállni 100 km/óra sebességről. Mindezt az az Alfa Romeo integrált elektronikus (Brake-By-Wire) fékrendszer teszi lehetővé, amely jól adagolható féknyomást, valamint tartós és kiszámítható pedálérzetet biztosít. A Brembótól származó karbon-kerámia fékek maximális fékhatást biztosítanak, közvetlen fékérzettel, és magas hőmérsékleten sem csökkenő fékhatással. A féktárcsák elöl és hátul egyaránt belső hűtésű, lyuggatott darabok; elöl hatdugattyús alumínium monoblokk féknyereggel, hátul négydugattyús konfigurációval.