A VW Multivan kikerült a komfortzónájából a jávorszarvas teszten
A Volkswagen Multivan egy nagy, nehézkes furgon, magas súlyponttal, és mint ilyen, nem a legfürgébb dolog négy keréken. Ezt a KM77 legújabb videója tökéletesen mutatja.
Ehhez a teszthez a KM77 a Multivan eHybrid változatát hozta magával. Ez a modell 1,4 literes TSI-motorral, 85 kW-os villanymotorral és 13 kWh-s akkumulátorral van összekapcsolva. Mind a négy kanyarban Bridgestone Turanza T005 abroncsokkal szerelték fel.
A KM77 kezdetben ambiciózus 77 km/h-val (47,8 mph) próbálta lefutni a jávorszarvas tesztet, és nem meglepő módon a furgon csúnyán megbukott. Míg a sofőr a teszt egy részét meg tudta birkózni, a VW hátsó része gyorsan kiszállt, és nem tudta megtartani az uralmát.
Olvassa el még: A frissen felújított VW Microbus egy imádnivaló felfedező egy kis tankkal
Érdekes módon a kiadvány ezután sofőrt cserélt, és egy új sofőrrel a Multivan valamivel jobban teljesített. A KM77 szerint ennek az az oka, hogy az új sofőr élesebben forgatta el a kormányt, azonnal aktiválta a stabilitásszabályozó rendszert, és működésbe hozta a fékeket, hogy lassítsa a furgont.
Maroknyi más tesztet is elvégeztek a Multivannal, de az ismét megbukott 74 km/h (45,9 mph) és 73 km/h (45,3 mph) sebességnél. A legjobb áthaladást 69 km/h-val (42,8 mph) teljesítették, ami 1 km/órával gyorsabb, mint egy nemrégiben tesztelt Ford Tourneo Custom. Ennek ellenére a tesztelő megjegyzi, hogy a Ford kiszámíthatóbban kezelte.
Szlalom tesztet is végeztek. A VW meglehetősen jól teljesített, 26,5 másodperccel ért célba, valamivel gyorsabban, mint a SAIC Euniq 5 EV furgonja.