Az i20 N győzött a Top Gear ‘Speed Week’ tesztsorozatán
A Hyundai i20 N a Top Gear ‘Speed Week 2021’ bajnoka!
- A Hyundai i20 N a világ legkiválóbb sportautóit legyőzve nyerte el a bajnoki címet a Top Gear ‘Speed Week’ tesztsorozatán
- A világ huszonhat leggyorsabb autója vett részt a 2021. évi ‘Speed Week’ teszten
- Az i20 N precíz, közvetlen irányíthatóságával és kiváló mindennapi használhatóságával érdemelte ki a Top Gear stábjának kiemelt figyelmét
A Hyundai i20 N nyerte el a Top Gear által szervezett ’Speed Week 2021’ bajnoki címét, miután a legkiválóbb teljesítményt nyújtotta a huszonhat résztvevő sportmodell közül. A ‘Speed Week’ a Top Gear dunsfoldi tesztpályáján zajlott; a több napon át tartó program során a modellek számos kíméletlen teszten vettek részt, amelyeken a sportos kisautó összességében maga mögé utasította versenytársait.
A ‘Speed Week 2021’ rendezvényen a világ legsportosabbnak tartott márkái által gyártott, kifejezetten dinamikus modellek versenyeztek egymással. A mezőnyben ultrakönnyű kétüléses sportkocsik, ezer lóerős hibridek és tisztán elektromos sportkupék egyaránt szerepeltek.
Azt az öt autót, amelyet az előzetes értékelések során a legélvezetesebben vezethetőnek találtak, az Egyesült Királyság-beli Exmoor Nemzeti Park útjain tették végső próbára. A zsűri – amelynek tagjai között ott voltak a Top Gear szakértő szerkesztői, Chris Harris brit autós újságíró, valamint a Top Gear versenyzője, Stig is – végül az i20 N-t választotta bajnoknak. Noha a Hyundai sportos kisautója volt a ’Speed Week 2021’ legolcsóbb résztvevője, az i20 N így is kimagaslott a mezőnyből, hála lenyűgöző vezethetőségének és kanyarvételi képességeinek.
„Évről évre egybetereljük mindazokat a gyors, nagyteljesítményű autókat, amelyeket az előző tizenkét hónap során vezettek be. A több napon át húzódó program valóságos logisztikai aknamező, ezért is kapta a ’Speed Week’ nevet.” – árulta el Jack Rix, a Top Gear magazin szerkesztője. „A ’Speed Week’ mindig tele van meglepetésekkel. Arra például mi sem számítottunk, hogy a leginkább megfizethető modell ilyen lehengerlő támadást indít, és végül – teljesen megérdemelten – győzni tud. Az i20 N azonban rendkívül lelkes, minden helyzetben magabiztos, és mindehhez még meglepően kifinomult is: így valóban kiemelkedett a mezőnyből, nem csak saját kategóriatársai körében, de a ’Speed Week’ összes résztvevőjéhez viszonyítva is.
i20 N: a legkisebb, mégis erőtől duzzadó N modell
A vadonatúj i20 N az i20 alapmodell sikerét a Hyundai N márka sportos, élvezetesen vezethető természetével kombinálja. A motorsportban gyökerező Hyundai N legújabb sportos kisautója nem csupán ihletet merített a többszörös raligyőztes i20 WRC versenyautóból, de műszakiságát is arra vezetheti vissza. Az i20 N nagyteljesítményű személyisége kivételes vezetési élményt kínál versenypályán és közúton egyaránt.
Noha az i20 N a Hyundai N család legkisebb tagja, dinamikus képességeire motorsport ihletésű formajegyek utalnak. A Hyundai második sportos ferdehátú modellje kategóriaelső teljesítmény/tömeg arányt (171 LE/tonna) kínál, ami dinamikusabb vezethetőséget és magával ragadó vezetési élményt szavatol. Az ötajtós ferdehátú ezen túlmenően ultramodern kapcsolódási és infotainment technológiákat, valamint fejlett biztonsági szolgáltatásokat kínál.
„Mint minden Hyundai N modellt, az i20 N ferdehátút is úgy fejlesztettük, hogy a versenypályán lélegzetelállító vezetési élményt, a közutakon megbízhatóságot, a mindennapokban pedig praktikus használhatóságot nyújtson. Mindez nagy kihívás volt, ám sikeresen valósítottuk meg célunkat: a nagyteljesítményű, mégis megfizethető kisautót.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Az i20 N az autóipar egyik legkeményebb próbatételén utasította maga mögé versenytársait, és nyerte el a Top Gear ‘Speed Week’ abszolút bajnokának járó címet. Rendkívüli büszkeséggel tölt el bennünket, hogy a Hyundai-t a világ vezető sportautó-márkái között jegyzi a szakma.”
Jogi nyilatkozat: CO2– és károsanyag-kibocsátási információk
- A hatfokozatú kézi sebességváltóval szerelt Hyundai i20 N 1.6 T-GDI (204 LE) vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztása 6,9 l/100 km; vegyes ciklus szerinti CO2-kibocsátása 158 g/km (WLTP értékek)