A Toyota RAV4 Plug-In Hibrid az EPA tesztje szerint kategóriája legtisztább üzemű képviselője
Minden versenytársánál hosszabb elektromos hatótávolsága extrém takarékossá teszi a Toyota hálózatról tölthető középkategóriás szabadidőjárművét, ezt állapított meg az Egyesült Államok környezetvédelmi hivatalának mindenre kiterjedő szigorú tesztje/vizsgálata.
Akkumulátorának egyetlen feltöltésével akár 67,6 – hétköznapi, nem laboratóriumi – kilométert tud megtenni a Toyota RAV4 plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt kivitele. Az Egyesült Államok környezetvédelmi hivatala, az EPA (Environmental Protection Agency) által elvégzett, hivatalos és mértékadó mérés, valamint az ebből készült elemzések szerint ez egyben azt is jelenti, hogy a hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelt tömegpiaci szabadidőjárművek körében a Toyota RAV4 Prime (Európában RAV4 Plug-in Hybrid) vezeti a hatótávolság-versenyt.
A modell európai forgalmazása már elkezdődött, a hálózatról tölthető hibrid szabadidőjármű hivatalos, WLTP norma szerinti adatai azonban még ennél is kedvezőbbek.
A mérések szerint a Toyota RAV4 Plug-In Hybrid európai kivitele „több mint 75 emissziómentes kilométert” képes megtenni lítium-ion akkumulátorának egyetlen feltöltésével. Ez pedig kényelmesen meghaladja a jelenleg kapható középkategóriás és alsó-középkategóriás szabadidőjárművek vonatkozó értékeit (ld. az alábbi táblázatban). Ezzel összefüggésben a Toyota plug-in hibrid hajtásláncának környezeti terhelése is a legalacsonyabb a kategóriában.
Teljesítmény (LE) | EV hatótávolság (km) WLTP | CO2-kibocsátás (g/km) | |
Audi Q5 TFSI e | 367 | >40 | 46-53 |
BMW X3 xDrive30e | 292 | 41-46 | 49-64 |
Citroën C5 Aircross Hybrid * | 225 | 55 | 32 |
DS 7 Crossback E-Tense * | 225 | 55 | 31-36 |
Ford Kuga Plug-In Hybrid * | 225 | >50 | 29 |
Hyundai Santa Fe | 265 | n.a. | n.a. |
Jeep Compass 4xe * | 240 | 50 | <50 |
Land Rover Discovery Sport PHEV | 309 | 62 | 36 |
Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC | 320 | 39-43 | 57-51 |
Mitsubishi Outlander PHEV | 203 | 45 | 46 |
Peugeot 3008 Hybrid4 * | 300 | 59 | 29 |
Toyota RAV4 PHEV | 306 | >65 | <29 |
Volvo XC60 TwinEngine T6 | 340 | 46-54 | 53-66 |
* alsó-középkategóriás modellek
A Toyota RAV4 Plug-in Hybrid a márka intelligens, elektromos összkerékhajtását (AWD-i ) alkalmazza, azaz a hátsó kerekeket kizárólag villanymotor hajtja – ez egyszerre teszi könnyebbé és energiatakarékosabbá a rendszert. A modell új, nagykapacitású lítium-ion akkumulátorokat és továbbfejlesztett teljesítményszabályozó egységet alkalmaz, ugyanúgy, mint a vadonatúj Toyota Yaris Hybrid negyedik generációs hibrid hajtáslánca.
A plug-in hibrid modell ugyanazt a 2.5 literes Hybrid Dynamic Force benzinmotort kapta meg, ami az öntöltő RAV4 Hybrid modellben is szolgál, értelemszerűen a PHEV technológia által szükségessé tett módosításokkal. A modell takarékosságához az olyan, előremutató megoldások is hozzájárulnak, mint a hőszivattyús klímaberendezés, amely eredetileg a jelenlegi, második generációs Prius Plug-in Hybridben debütált, és amelynek a hűtőközege egyben a lítium-ion akkumulátort is hűti.
Adatok: Environmental Protection Agency