#TUlaCSucsON
Túl a csúcson!
Be kell vallanom, számomra eddig az i30 N jelentette a csúcsot a kipróbált Hyundai modellek közül.
Pontosabban a Fastback karosszériaváltozatos i30 N.
Az is be kell vallanom, hogy több olyan modell is szerepel a márka palettáján, amely nagyon közel áll a szívemhez.
Az i30 N azért lett mégis a kedvenc, mert egy gombnyomásra lehet egy igazi fenevad egy családi autóból.
A családi autók az elmúlt években már inkább az SUV kategóriába tartoznak, ugyanis szinte valamennyi gyártó előállt a kisebb, közepesebb, vagy épp’ nagyobb „városi terepjárókkal”
A Hyundainál megtalálható például a Kona, vagy a SantaFe „között” az idén megújult Tucson is.
Az újdonságból november második felében érkeztek az első darabok az országba és a márkakereskedésekbe.
Amint láttam, hogy a Hyundai Hatvanhoz is begurultak az első darabok, meg is látogattam Képe Tibort, a márkakaereskedés ügyvezetőjét, hogy gyorsan élőben is megnézzem a teljesen megújult masinát.
Akkor még csak üléspróbán vehettem rész, mivel még nem volt arra sem idejük, hogy forgalomba helyezzenek legalább egy darabot a frissen érkezett újdonságokból.
A héten azonban végre eljött az ideje, hogy vezessem is a vadonatúj Hyundai Tucsont!
Arról már a korábbi videóban beszéltem/beszéltünk, hogy szinte első között tűnt fel a hatalmas tér és a nagyon kényelmes ülések, valamint a vezető előtti digitális műszerfal, illetve a nagyméretű középső kijelző.
Ezeket az egységeket természetesen saját magunk szabhatjuk személyre.
Mi adhatjuk meg, mi látszódjék épp a kormányon áttekintve, vagy a középső képernyőre nézve.
Amikor Tibi kezembe adta a kulcsot és behuppantam a hibrid hajtással rendelkező tesztautóba, nem is ezekkel foglalkoztam, hanem gyorsan magamra állítottam az ülést, a kormányt, valamint a tükröket és már indulhattunk is.
Mivel tolatással kezdtük a tesztutat, azonnal kiderült, hogy középső kijelzőn nagyon jól látható az igen széleset néző tolatókamera képe.
És, itt kell megjegyezni/kiemelni, hogy a kamera akkor sem lesz annyira koszos, hogy ne lehessen hátra tekinteni, ha olyan esős időben autózik az ember, mint azt mi tettük az első tesztút során!
Igen, lesznek a kamerán apróbb vízcseppek, szennyeződések, de nem lesz – hamar – olyan dzsuvás, hogy használhatatlan legyen a kapott kép.
Továbbá azt is meg kell jegyezni – hamár az esőben autózást említettem -, hogy a „fentről törlő” hátsó ablaktörlő egyáltalán nem zavaró! Max. egy picit szokatlan az első néhány hátrapillantás során.
A Hyundai Hatvan márkakereskedésből kikanyarodva Aszód felé indultunk és igen gyorsan megállapítottam, hogy az autó kormányzása nagyon direkt.
Nincs semmi holtjáték a kormánynál, az autó úgy követi le a mozdulatainkat, akár a villamos/földalatti/metró/vonat a sínpályát.
Az elején óvatosan bántam a gázadással, így a hibrid Tucson elektromos módban gurult.
Szinte semmi felesleges zaj nem szűródik be a kocsiba. Teljesen zavartalanul lehet beszélgetni benne.
Az országúton természetesen megjött a kedvem a gyorsabb tempóhoz is és néhány előzésbe is „belementem”.
Olyan erőtartalék van a gépben, hogy úgy tűnik, nincs lehetetlen feladat, ha sietni kell.
Az automata váltó ráadásul úgy teszi a dolgát, hogy komolyan kell koncentrálni, ha észre akarjuk venni, mikor kapcsolgat a fokozatok között.
Az, hogy a kormánynál található váltófülekkel mi is beleszólhatunk, még kényelmesebbé, biztonságosabbá teszi a vezetést.
Biztonságosabbá, mert így magunk pakolgathatjuk vissza a fokozatokat egy-egy előzés/gyorsítás előtt.
De, ezen kívül takarékoskodhatunk is az üzemanyaggal, elvégre a motorfék használatával gurulhatunk például lejtőn lefelé, vagy a piros lámpa közelébe.
Nem mentünk el Aszódig, hanem egy kicsivel hamarabb fordultunk vissza.
Persze, hogy a visszaúton oda-odaléptem a Tucsonnak.
Elvégre, többször át akartam élni azt az élményt, amikor megindul az egyébként nem kicsi „vasdarab”. (Tényleg! Van ebben még egyáltaklán vas? … #költőikérdésvolt)
Nem tudom, hányszor mondhattam Tibinek, hogy „jó”, „nagyon jó”, „klassz”, „KELL!”, de azt tudom, hogy az első rövidke benyomás után ez lett a kedvenc.
Mert a Tucson tényleg túl a csúcson.
Azaz, #TUlaCSucsON!
Várom a folytatást!