NIU, NIUjság? – Hangtalan suhanás a NIU NQi GT Pro elektromos robogóval

Ha már lelőttük ezt a „poént” két videóban is (itt, meg itt), akkor egyrészt jöjjön az „eredeti” (mert jó), másrészt suhanjunk, csak hangtalanul…

Először tavaly ősszel találkoztam statikusan a NIU NQi GT Pro elektromos robogóval.
Akkor megtudtam, hogy a két akkumulátorral több mint 100 kilométeres hatótáv is simán legyűrhető.

Első ránézésre kis robogónak tűnt, ám alaposabban megnézve meglátja az ember a kihajtható hátsó lábtartót, valamint a rendszámot.
Igen, az ülés is dupla – de azért erre nem minden esetben alapozhatunk, hiszen vannak olyan „kisrobogók” is, amelyeknél az ülőpárna nagyobb méretezésű.

Szóval, nézegettem, körbejártam, megtapogattam, felültem rá, majd begyűjtöttem a KSR elérhetőségeit…

Azt már a tavalyi időbeosztásom ismeretében tudtam, hogy leghamarabb idén kerülhet sor az éles tesztre.
Néhány hete jött a gondolat (A Kaabo Mantis teszt során – mivel az Ultimate boltjában a NIU robogók is ott sorakoztak.), mi lenne, ha felvenném a kapcsolatot a KSR-rel.
Egyrészt a NIU-k kapcsán, másrészt ők forgalmazzák – többek között – a Lambretta, a Brixton valamint a Malaguti modelljeit is.

Az elhatározást tett követte és másfél héttel ezelőtt megtörtént a facebook-on keresztül a kapcsolatfelvétel.
Nagyon gyorsan érkezett a pozitív válasz.
Rövid egyeztetés után pedig néhány nappal később már érkeztem is a céghez, hogy elektromos motorra pattanjak.

Persze, nem ment azért ez ennyire gyorsan 😀

Nem ment, mert beszélgettünk egy keveset a vállalkozás felépítéséről, a viszonteladókról, a motorpiacról, az elektromos járművek térhódításáról, az elektromobilitást támogató pályázatról és természetesen a NIU, a Lambretta, a Brixton, a Sur-Ron, valamint a Malaguti termékeiről is.

Miután a NIU NQi GT Pro lett az első tesztalany, átbeszéltünk minden fontos tudnivalót, valamint letöltöttem a mobilomra a géphez szükséges applikációt.
Jöhetett az összehangolás, majd elsőként egy teljes ellenőrzést is végigfuttattam az appon keresztül.

Na – ha már itt tartunk -, mire is jó az applikáció?

Egyrészt – ahogy említettem -, az indulás előtt (vagy bármikor) futtathatunk egy ellenőrzést a motoron.
Ilyenkor „lecsekkolja” a kerekek, a motor, az akkumulátorok, a fékek, a gázkar állapotát.

Másrészt, a motorba épített mozgásérzékelő, valamint az alkalmazás segítségével folyamatosan ellenőrzés alatt tarthatjuk a motorunkat.
Be lehet állítani, hogy mire és hogyan riasszon.
A mozgásérzékelő a legapróbb mozgásokra is jelez. Elég, ha csak egy a közelben elsuhanó nagyobb autó menetszele mozgatja meg picit a gépet. (Vagy esetemben a kis „tinédzsr” tacskó, aki az ülésre terített – gumipókozott – takaróplédet szerette volna mindenáron leszedni onnan 😀 )
De be tudjuk azt is állítani, hogy a komolyabb megmozdításra hangjelzést is adjon – amellett, hogy ilyenkor blokkolja a hátsó, hajtott kereket.

Harmadrészt, az akkumulátorok töltöttségét/töltését is figyelemmel kísérhetjük a mobilon keresztül.
A motor akkuit nem szükséges kivenni a helyükről. A töltési folyamatot a mobilunkon csekkolva nem kell rendszeresen kimenni a lakásból/házból, munkahelyről, hogy személyesen ellenőrizzük azt.

Negyedrészt, a megtett utakat tudjuk naplózni/visszanézni/elemezni.
Látjuk, hogy hány kilométert gurultunk, de a motorba épített GPS-nek, valamint az applikáción megjelenő google térképnek köszönhetően azt is látjuk, hogy milyen útvonalakon jártunk.
(Imádtam, hogy mennyire pontos… Még azt is felrajzolta, amikor a ház elől a „nyárikonyhába” toltam át a vasat – hogy bolond kiskutyám ne „basztassa” azt. 😀 )

Applikáció megismerve, lóra!

Az igazi indulás előtt tettem néhány „ismerkedő kört” (gyorsítás, lassítás, kanyarodás, intenzív fékezés), majd indultam haza, Turára…

Nagyon látványos, amikor gyújtást adunk a motorra és a hatalmas – egyben informatív – műszerfal beköszön.

(Hosszabban a jóval fentebb említett és belinkelt youtube videókban!)

Fót-Mogyoród-Gödöllő-Valkó-Tura útvonal volt a fejemben, amikor kikanyarodtam a Régi Fóti útra, de már a Hungaroring felé lekanyarodva tudtam, megint hosszabb lesz az út…
Gödöllőig még sikerült tartani a tervet ám onnan a Bag-Aszód-Hatvan-Tura irányra módosítottam.

https://www.instagram.com/p/CCWF7YHhIta/?utm_source=ig_web_copy_link

Változtatni kellett, mert elvarázsolt a hangtalan suhanás…

…az elektromos motor gyorsulása, a sebesség.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!