5 csillagot kapott az Octavia a szigorított Euro NCAP teszten is

A negyedik generációs Škoda Octavia ismét ötcsillagos lett a független Euro NCAP (Európai Új Autó Értékelési Program) tesztjein, jóllehet a 2022-es tesztévre bizonyos új, szigorúbb értékelési kritériumokat vezettek be. Bár az Euro NCAP folyamatosan szigorítja a feltételrendszerét, a Škoda modellek mindig kiérdemlik a legjobb minősítést.

A közelmúltban az Octavia 86 százalékot ért el a felnőtt utasok védelmére vonatkozó tesztsorozatban és 84 százalékos a gyereket védettsége a fedélzeten – jelentette az Euro NCAP.

Ugyanakkor az alapfelszereltséghez tartozó biztonsági asszisztens rendszerek tekintetében az Octavia felülmúlta a 2019-es eredményt, amely így 79-ről 81 százalékra emelkedett.

A Škoda Auto 2022 júniusában továbbfejlesztette az Octavia biztonsági felszereltségét. Azóta mind a ferdehátú, mind a kombikivitel központi légzsákkal van felszerelve vezető és az első utas között, emellett a vezető térdlégzsákja az alapfelszereltséghez tartozik.

Az Euro NCAP azért szigorítja folyamatosan a tesztelési protokollt, hogy minél valósághűbben szimulálják a valódi baleseteket. Például egyebek között az oldalütközéses vizsgálatban a korlát sebességét 50-ről 60 km/h-ra növelték, míg a súlya 1300 kilogrammról 1400 kilogrammra nőtt. Ezek a változások azt jelentik, hogy a vizsgált járműnek 55 százalékkal több mozgási energiát kell biztonságosan elnyelnie, mint korábban.

Az autonóm vészfékezéssel szemben támasztott követelmények is egyre magasabbak, ezért a Škoda vezetőtámogató rendszereinek legújabb generációja automatikusan fékezésbe kezd, ha ütközésveszély fenyeget egy kereszteződésben, vagy az autó sávját keresztező kerékpáros tűnik fel. A Driver Alert fáradtságérzékelő rendszer mostantól audiovizuális figyelmeztetést is ad.

A biztonsági tesztek végső pontszámába beleszámít az audiovizuális figyelmeztetést adó fáradtságérzékelő rendszer, valamint a másodlagos ütközések hatását csökkentő Multi-Collision Brake teljesítménye is. Ez utóbbi az első ütközés után fékez, hogy elkerülje a másodlagos ütközéseket. A végső pontszámot az egyes jellemzők kombinációja alapján számítják ki.

dasblog