475 kilométer Stuttgartból Münchenbe és vissza egyetlen akkumulátortöltéssel a teszten

Prototype new Mercedes-Benz eSprinter Prototype new Mercedes-Benz eSprinter

A mostani tesztvezetés bemutatja: az új Mercedes-Benz eSprinter lenyűgözi hatékonyságát, hatótávját és terhelhetőségét

  • Az új Mercedes-Benz eSprinter 2023. február elején ünnepli világpremierjét; jelenleg az utolsó tesztvezetések zajlanak
  • Az expressz kézbesítés valós feltételei: A gyártás előtti jármű 475 kilométeres tesztvezetést tesz meg Stuttgartból Münchenbe és vissza – egyetlen akkumulátortöltéssel és újratöltés nélkül
  • A TÜV Süd 21,9 kWh/100 km-es fogyasztást igazol a tesztvezetésre
  • A hatékonyság, a hatótáv és a terhelhetőség hármasa az új Mercedes-Benz eSprintert sokoldalú, sokoldalú géppé teszi.

Az új Mercedes-Benz eSprinter gyártás előtti járműve 2022. október 19-én egy különleges tesztvezetést végzett: egyetlen akkumulátortöltéssel és újratöltés nélkül vezetett az út a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumtól a müncheni repülőtérre, majd vissza. Ez 475 kilométeres távolságnak felel meg, 21,9 kWh/100 kilométeres energiafogyasztás mellett. És mindez annak ellenére, hogy az autópályák magas aránya és a Sváb Jurán való felkapaszkodás miatt az útvonal rendkívül megterhelő az üzemanyag-fogyasztás szempontjából. A tesztvezetés következtetése: Az új Mercedes-Benz eSprinter meggyőző.

Az új Mercedes-Benz eSprinter három különböző akkumulátormérettel jelenik meg. A próbaútra a három változat közül a legnagyobbat gyártott járművet választották ki. A CEP használatához (futár, expressz, csomagküldő szolgálat) való praktikus járműkonfiguráció érdekében egy extra hosszú, magas tetővel rendelkező eSprintert választottak ki, hogy demonstrálják: Az új Mercedes-Benz eSprinter a hatékonyságot szolgálja. A számos konfigurációs lehetőség és a nagy terhelhetőség, valamint a nagy hatótávolság az eSprintert a világ egyik legrugalmasabb nagyméretű elektromos furgonjává teszik.

A próbaút
A fogyasztásmérés 2022. október 19-én történt. A Stuttgart és München közötti expressz szállítás valós feltételeinek megteremtése érdekében az utat nem zárt próbapályán, nemhogy próbapadon, hanem belvárosi forgalomban teljesítették. valamint a szövetségi utakon és autópályákon. A domborzatot sem optimalizálták; például a Sváb Jurára való felkapaszkodást szándékosan hagyták az útvonalon. A TÜV Süd ellenőre a teljes tesztvezetés alatt az utasülésen ült a Mercedes-Benz tesztpilótája mellett. Semleges tesztelő szervezetként a TÜV Süd igazolja, hogy ezen a Stuttgartból Münchenbe és vissza a műszercsoport szerinti tesztúton elért 21,9 kWh/100 kilométeres fogyasztást egy akkumulátortöltéssel sikerült elérni, és a jármű rendben volt.

Az út
A CEP-ipar egy tipikus alkalmazásának újrateremtése érdekében a Mercedes-Benz Múzeumtól közvetlenül az untertürkheimi Mercedes-Benz gyárban található az út a B10-es úton Göppingen irányába, majd Ulm felé. Ott átszálltunk az autópályára. Az útvonal a müncheni repülőtérre vezetett az A8-as és az A99-es úton. Ezt követően az autópályán folytatódott az út vissza Stuttgart felé, ahol a Wendlinger Kreuz csomópontnál a B313-as és a B10-es úton visszavezetett a Mercedes-Benz Múzeumhoz. Az útvonal hossza 475 kilométer volt, a legalacsonyabb szakasz 210 méteres tengerszint feletti magasságban, a legmagasabb pedig 785 méteres tengerszint feletti magasságban. Érkezéskor a műszercsoport további mintegy 20 kilométeres hátralévő hatótávot mutatott.

Az új eSprinter
Az új eSprinterrel a Mercedes-Benz Vans következetesen hajtja végre villamosítási stratégiáját, és kiemeli „Vezető az elektromos meghajtásban” igényét a vezető szerepre. A követelményeket az ügyfelekkel szoros együttműködésben határozták meg: A három akkumulátoros és több karosszériaváltozattal a kisteherautótól a dobozos karosszériás alvázig például az új eSprinter lényegesen rugalmasabb lesz, és új vásárlói szegmenseket és piacokat nyit meg (mellett Európában, először az USA-ban és Kanadában). A hatótávolság a jelenlegi eSprinterhez képest több mint kétszeresére nőhet, a konfigurációtól függően. Az új eSprintert 2023 második felétől egymás után Charlestonban (Dél-Karolina, USA), Düsseldorfban és Ludwigsfeldében gyártják.

Mercedes-Benz eVan portfólió
A Vito E-CELL-lel a Mercedes-Benz Vans már 2010-ben úttörő volt a helyi károsanyag-kibocsátásmentes furgonok piacán. Ma a vásárlók négy akkumulátoros elektromos kisteherautó közül választhatnak: az eVito Panel Van, az eSprinter, az eVito Tourer és az EQV. Az új eCitan[1] és az EQT1 révén a teljes furgonportfólió hamarosan villamosításra kerül.

Az évtized közepétől a Mercedes-Benz Vans a VAN.EA-val (Mercedes-Benz Vans Electric Architecture) valósítja meg villamosítási stratégiájának következő szakaszát: 2025-től az új moduláris architektúrára épülő összes közép- és nagyteherautó tisztán elektromos legyen.

[1]A jármű jelenleg még fejlesztés alatt áll, és még nem kapható.