14 autót teszteltek

Az év utolsó kiadása 14 autóval, a 2022-es évet tükrözi, hiszen hamarosan új protokollfrissítések érkeznek.

2022. december 07-én Az Euro NCAP közzé tette a 2022-es év utolsó autócsoportjának eredményeit. A 14 vizsgált autó közül csak három nem érte el a fogyasztóvédelmi szervezet maximális, ötcsillagos biztonsági besorolását. A 2022-ben tesztelt járművek sokszínűségét tükrözve a mai csoportban három kínai autó, szuperminik, családi autók, terepjárók, MPV-k, pick-upok és négy prémium jármű, köztük a Lucid Air luxusautó szerepelnek.

A Lucid, az Euro NCAP által 2022-ben tesztelt számos új márka egyike, elhozta Európába az “Air” nevű modelljét, amely lenyűgöző ötcsillagos eredményt ért el. A Lucid Air a prémium osztályban helyezkedik el, és átfogóan felszerelt a legújabb biztonsági technológiával, így olyan autókkal szemben is megállja a helyét, mint a múlt hónapban vizsgált Tesla Model S, vagy más csúcskategóriás járművek, például a Lexus RX nagy terepjáró és a Land Rover Discovery Sport, valamint a kisebb Mercedes-Benz GLC, amelyek mindegyike szerepel a ma közzétett csoportban.

Az amerikai Lucid azonban kivételt képez 2022-ben, hiszen idén az Európába érkező új kínai márkák számának növekedése dominált. A világ más régióiban már bizonyított Chery az OMODA5 kis terepjáróval érkezett Európába, a SAIC Maxus pedig a MIFA 9 nagyméretű MPV-t mutatta be. Mindkettő ötcsillagos eredményt ért el. Az MG, egy másik SAIC-márka, folytatja sikersorozatát az MG 4, kis, elektromos családi autójával, amely a legjobb biztonsági minősítést kapta.

2022-ben felgyorsult a villamosítás irányába mutató tendencia is. A Volkswagen „új, de retró” ID. Buzz egy teljesen elektromos hajtású nagyméretű MPV. Ellentmondanak azonban ennek a trendnek a belsőégésű motorral hajtott Ford Ranger és VW Amarok pick-upok, amelyek a hagyományos hajtásláncokat korszerű biztonsági technológiával kombinálták.

“2022 az Euro NCAP egyik legmozgalmasabb éve volt, és sok új autógyártót és új technológiát láthattunk. Egyértelmű, hogy az európai fogyasztók továbbra is megkövetelik a legmagasabb szintű biztonságot, és az autógyártók a siker szempontjából kulcsfontosságúnak tartják a jó Euro NCAP-besorolást. Huszonöt évvel az indulás után az Euro NCAP még mindig a biztonság egyre magasabb szintjének elérésére törekszik, és a 2023-ra vonatkozó protokolljaink izgalmas, kemény, új kihívások elé állítják majd az autóipart” – Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára. A decemberi kiadványban családi autók is szerepeltek: a nagyobb Škoda Octavia öt csillagot kapott az Euro NCAP tesztjein nyújtott teljesítményéért.

A Ford Puma szupermini és a Volkswagen Touran kis MPV – mindkettő az öregedő, de korszerűsített autók újraértékelése – a felnőtt utasok védelmével kapcsolatos nehézségek miatt maradt le az öt csillagos értékelésről. A Peugeot 408 kis családi autó, amely az év elején megjelent 308-as modellre épült, szintén csak négycsillagos minősítést kapott. Közzétesszük továbbá a C4 egyik változatának, a C4 X-nek az eredményét is, amely ugyan csak négy csillagos eredményt ért el.

A részletes eredmények megtekintéséért látogasson el a www.euroncap.com weboldalra.