Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Az új Opel Corsa tesztelése a Sarkkörön, Dudenhofenben és Rüsselsheimben

Posted on 2019.04.29.2019.05.13. By Teszt Elek

  • A tervek szerint nyáron indul az értékesítés és ősszel érkeznek az autók
  • Ember és gép kemény próbája Svédországban, mínusz 30 fokos zimankóban
  • Futómű-fejlesztés a Dudenhofeni tesztközpontban
  • Elektromágneses összeférhetőség vizsgálata a rüsselsheimi laborban

Készül az őszi piaci bevezetésre a Corsa hatodik generációja. Még ha a legújabb és leghatékonyabb módszerekkel fejlesztették is, az autónak bizonyítania kell legkeményebb gyakorlati körülmények között. Az Opel mérnökei ezért használták ki a svéd Lappföld szigorú sarkvidéki telét, hogy január óta hosszú tesztelő utakat tegyenek a befagyott tavakon és havas országutakon. A már nagyon magas fejlettségi fokot elért előszériás kocsik emellett szorgosan köröznek a Dudenhofeni próbapályáján is, vagy töltenek hosszú időket Rüsselsheim laboratóriumában, ahol például a teljes fedélzeti elektronika elektromágneses összeférhetőségét ellenőrzik – tehát a függetlenségét külső feszültség- és sugárzásforrásoktól.

„A Corsa hatodik nemzedékének fejlesztésekor különös súlyt helyeztünk a hatékonyság fokozására. Az autó jóval könnyebb lett, miáltal nő a vezetési élmény, és csökken a fogyasztás. A futóművet német autópályán és európai országutakon tettük próbára, hogy tökéletes hangolással nyújthassuk át vevőinknek, akik így tökéletes biztonságot, kényelmet és vezetési élményt kapnak az új Corsával“, mondta Thomas Wanke, a járművek viselkedéséért felelős vezető fejlesztőmérnök, aki már negyedik alkalommal dolgozik a Corsa egy-egy új generációján.

Az értékesítés idén nyáron indul, és a vevők már előre örülhetnek minden idők leghatékonyabb Corsájának. A könnyűszerkezetes építési mód jóvoltából kereken tíz százalékkal sikerült csökkenteni az elődmodellhez képest az Opel bestseller súlyát amelyből 1982 – azaz az első generáció – óta 13,6 millió talált gazdára. A legkönnyebb változat 980 kilogrammja alatta marad a bűvös egytonnás határnak. Futóműve opeles egyensúlyt teremt a sportosság és a komfort között – miközben érezhetően dinamikusabb lett a kocsi. Első ízben lesz tisztán elektromos hajtású kivitele is az Opel Corsának – méghozzá mindjárt az értékesítés kezdetétől.

Téli tesztek: komfort és biztonság minden körülmények között

Ahogy évtizedek óta mindig, az Opel csapata most is hónapszám tesztelte a Corsa következő generációját a svéd Lappföldön, mindössze 40 kilométerre délre a sarkkörtől. A futómű-vezérlés szakemberei különösen nehéz talajviszonyok és extrém, mínusz 30 fokos hőmérséklet közepette adták meg a végső hangolást az elektronikus menetstabilizálónak (ESP), illetve a kipörgés- és blokkolásgátlónak (ABS). Hiszen a szabályzórendszereknek mindig megbízhatóan kell működniük, havon, jégen, latyakban, aszfalton, vagy a jobb- és bal oldali kerekek alatt eltérő súrlódási viszonyok között is. Hogy az új Corsa nagyfokú biztonságot, komfortot és menetdinamikát nyújtson, az Opel mérnökei avatott kézzel állítják be, hogy hol végződjön a vezetési élmény, és kezdődjön az ESP beavatkozása. Sehol sem felelnek meg jobban a körülmények ehhez, mint a sarkvidéken. Szorgosan hajtották a köröket a külön e célra kialakított vezetéstechnikai pályán, a körpályán és a speciális tesztelő szakaszokon, fáradhatatlanul optimalizálva a fedélzeti berendezéseket.

A Lappföld országútjain már Karácsony után megjelentek az álcázott autók. Januártól március végéig olyan erős a tavak egy méter vastagságú jege, hogy elbírja a pályákat előkészítő hómarókat, hóekéket, útgyalukat és locsoló teherautókat. A tesztelés alatti hosszú éjszakákon jól lehetett tesztelni a kimagasló Opel-világítástechnikát is, ami az autótulajdonosoknak is jól jön majd a közúti használatban. Az új Corsán jelenik meg a kategóriában először a különösen takarékos fénydiódás (LED) fényszóró és az adaptív IntelliLux LED®mátrixvilágítás. Ez az intelligens rendszer automatikusan és folyamatosan illeszti a világítási teljesítményt a közlekedési körülményekhez és a környezethez. Az előrébb haladó, illetve szembe jövő autókat távfény-módban egyszerűen „körülvilágítja”. A Corsa IntelliLux LED® mátrixlámpája olyan erős, mint valami stadionfényszóró, mégsem vakít, és most vonul be a klasszikus kiskategóriába – újból meggyőzően mutatva, hogyan demokratizálja az Opel a modern technikát.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Pages: 1 2
Jármű Tags:Opel Corsa

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A demenciát korai fázisban kiszűrő szoftvert fejlesztenek és tesztelnek magyar kutatók
Next Post: A Volkswagen ID. R első tesztje a Nordschleifén

Kapcsolódó anyagok

  • Sárban, porban, harci gépek között is magabiztos a Duster Jármű
  • Ez a hatalmas, 1000 LE-s körhinta teszteli az útfelületek élettartamát Hasznos
  • Ötcsillagos Euro NCAP biztonsági minősítést ért el a CUPRA Born, a márka első tisztán elektromos modellje Jármű
  • Már közúton teszteli a Toyota a szilárdtest-akkumulátoros autóját Jármű
  • Az 10001-es alvásszámú 2000GT-vel tesztelték a különféle fejlesztéseket Jármű
  • A Vörös és a kék fény hatásait vizsgálják a Weather Factory időjárási tesztközpontban Hasznos
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EQE szedán és az EQE SUV már különleges kiadású modellként is elérhető, kiterjedt felszereltséggel és vonzó árelőnnyel
  • Több utcát aszfaltoznak uniós támogatásból Mezőhegyesen
  • Forgalomkorlátozás lesz október közepéig az M0-s autóút és az M5-ös autópálya csomópontjában
  • A mesterséges intelligencia a jövőben tehermentesíti a mindennapi folyamatokat
  • Javíthat 2024-es várakozásain az AutoWallis
  • Elképesztő, de mindössze öt év 6 hónap fogházra ítélték a Viking Sygin tömeggyilkos kaptányát
  • Novák Katalin: “Elon Musk személyében egy új szövetségesünk lett a családok szabadságharcában és a békemisszióban”
  • A játékidő veszélyben
  • Okos ötletek konyhai ráncfelvarráshoz
  • Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Új digitális jegyvásárlási és -érvényesítési rendszert tesztel a BKK a 100E repülőtéri buszjáraton Jármű
  • Környezetbarát bankkártyát tesztel az OTP Bank Szolgáltatás
  • Tesztüzemben, pénteken és szombaton egész éjjel közlekedik a 934-es autóbusz Hasznos
  • A pápaiak április 1-ig tesztelhetik az elektromos Iveco E-way midi buszt Jármű
  • Tesztjelleggel hétköznap is járnak CAF-villamosok a 14-es és a 42-es vonalán februártól Jármű
  • A  világ egyik legmodernebb elektromos buszát tesztelik Budapesten Jármű
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt. Jármű
  • vodafon* teszt 2.0 – Ügyfélszolgálatból IS bukta! Szolgáltatás

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.