Vezetéstechnikai pályán tesztelte tudását a hiradós Szabados Ági (Videókkal)

Ugyan 10 éve szerzett jogosítvány Szabados Ági, az RTL Klub Híradójának műsorvezetője, de ő sem volt felkészülve azokra a szituációkra, amelyek a drivingcamp Hungary vezetéstechnikai pályán érték. A Das WeltAuto márkanagykövete egy félnapos tréningen vett részt a zsámbéki központban, ahol számos olyan helyzettel találkozott, amely a hétköznapi vészhelyzetekre készítették fel, így például azt is átélhette, milyen érzés, amikor az autó irányíthatatlanul megpördül.

Egy jogosítvány mit sem ér, ha nem társul hozzá gyakorlat, de persze sokszor még a rutinos vezetőket is éri meglepetés az utakon. Szabados Ági, az RTL Klub Híradójának műsorvezetője és a Das WeltAuto márkanagykövete tíz éve szerzett jogosítványt, azonban hat év kihagyás után mindössze négy évvel ezelőtt ült vissza a volán elé. Ugyan azóta Ági napi szinten vezet, fontosnak tartotta, hogy egy vezetéstechnikai tréningen finomítsa tudását, amelyre a zsámbéki drivingcamp Hungary pályán került sor.

A rántópad gyakorlat:

A félnapos képzésen számos olyan hétköznapi helyzet várt a műsorvezetőre, amely még a gyakorlott sofőröket is megtréfálja. A rántópadon például azt a helyzetet szimulálták, amikor az autó hátsó kerekei csúsznak meg egy jégfolton, s ezt követően az úton kell tartani a járművet. A jávorszarvas teszt során a hirtelen kikerülést gyakorolták, illetve a lejtőn, kanyarban történő megcsúszás helyes korrigálását is elsajátíthatta Ági.

A kikerülési manőver:

„Nagyon izgalmas pillanatokat éltem át a zsámbéki pályán, számos olyan helyzetet próbálhattam ki tét nélkül, amely egy esős vagy havas úton bármikor bekövetkezhetnek. A nap egyik tanulsága az volt, hogy tényleg fontos, milyen üléspozícióban vezetünk, hol fogjuk a kormányt. Sőt! Még az is baleseti helyzetet menthet, ha például lapos talpú cipőben vagy a télikabátot levéve indulunk útnak.” – mondta Szabados Ági. – „Összességében pedig azt gondolom, hogy vezetéstechnikai tréning nélkül nem szabadna forgalomba engedni a tizenéves sofőröket, ezzel ugyanis számos tragédia elkerülhető lenne az utakon.”

A lejtős hajtűkanyar:

„Ági ideális rutinnal érkezett hozzánk, négy év alatt ugyanis még nem rögzülnek be annyira a mozdulatok, hogy azokat már ne tudjuk korrigálni. A képzéseink során arra törekszünk, hogy életszerű szituációkat idézzünk elő, s megfelelő gyakorlással megtanuljuk elkerülni a baleseteket, vészhelyzeteket.” – tájékoztatott Csörgő László, a drivingcamp Hungary vezető instruktora.

„A vezetéstechnikai rutin mellett az autónk állapota is meghatározó lehet abban, hogy egy vészhelyzetben megfelelően manőverezzük: egy rossz minőségű gumi, a kopott fékek vagy egy hibás futómű is nehezíti a helyzetünket. Éppen ezért fontos, hogy lehetőség szerint megbízható forrásból vásároljunk gépkocsit, és gondoskodjunk annak előírásszerű karbantartásáról.” – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Az összegzés: