Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Utasforgalmi tesztüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén

Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén – közölte a MÁV hétfőn az MTI-vel.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója Facebook oldalán közzétett bejegyzésében felidézte: az év elején bejelentett tíz rövidtávú vállalás egyike, hogy újabb mozdonyok beszerzésével erősítik a járműállományt, különösen a mozdonyflottát. A vontató járművek hadra foghatósága, és megbízhatósága alapvetően határozza meg a menetrendszerűséget.

Ennek érdekében csak az idén 15 nagyteljesítményű dízel, és 40 darab villanymozdonnyal, összességében 55 darab korszerű mozdonnyal bővítik a vasúti járműparkjukat

– ismertette.

Mielőtt megkapná a MÁV-os arculatát, a francia gyártmányú Alstom Astride-villanymozdonyt utolsó, kötelező fázisként az utasforgalomban úgynevezett tartampróbának vetették alá.

A jármű a Mecsek IC-t vitte Budapestről Pécsre, 5 óra 53 perckor indult a fővárosból és 8 óra 46 perckor érkezett a baranyai vármegyeszékhelyre, azóta pedig sikeresen teljesítette a visszautat is – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója.

Hegyi Zsolt jelezte: az utasok a próbaüzem alatt is a Mecsek InterCity-k élén, napi négy vonaton találkozhatnak a mozdonnyal, a sikeres 40 ezer kilométernyi tesztüzem után pedig további társai érkeznek majd a Mecseket átszelő InterCity járatok élére.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!