Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Új generációs villamosenergia-rendszert tesztel a Toyota

Posted on 2019.05.26.2019.05.25. By Teszt Elek

Az elektromosság hatékony felhasználását megcélozva a részben vagy teljesen elektromos (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtások vezető fejlesztőjének számító Toyota, a Tokiói Egyetem és a megújuló forrásból származó energia értékesítésére specializálódott TRENDE olyan, magánszemélyek, illetve vállalkozások közötti villamosenergia-kereskedelmi rendszer tesztelésébe kezd, amely az elosztott energiatermelők – úgymint a napelemek, a másodlagos akkumulátorok és az elektromos járművek – hasznosítására épül. Ez a projekt illeszkedik a Toyota okosvárosok fejlesztésével kapcsolatos kutatási tevékenységébe.

A Tokiói Egyetem (UTokyo), a Toyota és a TRENDE egymással együttműködve június 17-től a Toyota Higashi-Fuji Műszaki Központban és annak környékén olyan új generációs villamosenergia-rendszer (P2P1 villamosenergia-tranzakciók) tesztelésébe kezd, amely a blokklánc-technológia2 révén lehetővé teszi az áramhálózathoz csatlakozó otthonok, vállalatok és az elektromos autók tulajdonosai számára, hogy részt vegyenek a villamosenergia-kereskedelemben. Tekintve, hogy az elosztott áramtermelők – azaz a napelemek, a másodlagos akkumulátorok és az elektromos járművek – meglehetősen széles körben elterjedtek, Japán villamosenergia-ellátó rendszere jelenleg átmeneti állapotban van. Az országra jellemző hagyományos, nagyszabású, egységes rendszer felől az elosztott rendszer felé mozdulnak el, melyben a magánszemélyek és a vállalatok saját áramellátással rendelkeznek. A teszt célja a gazdasági előny igazolása, amely a prosumerek3 (vagyis az olyan termelő-fogyasztók, akik saját elosztott áramtermelő berendezésükkel villamos energiát termelnek, amit aztán az áramtőzsdén keresztül adnak el az áramfogyasztóknak, a kereslet és kínálat viszonyaihoz igazodó áron) révén keletkezik, valamint egy olyan kétirányú, önálló villamosenergia-rendszer megvalósíthatóságának felmérése, amely lehetővé teszi a direkt kereskedelmet más prosumerekkel.

A teszt főbb lépései közé tartozik egy olyan áramtőzsde létesítése, amely elérhető a tesztben szereplő összes háztartás és vállalkozás számára, valamint egy mesterséges intelligenciával működő villamosenergia-gazdálkodási rendszer (azaz egy kereskedő robot, angolul trading agent) telepítése, ami szintén minden háztartásban és vállalkozásnál megtalálható. A kereskedő robot az áramtőzsdén keresztül megbízásokat ad villamos energia vásárlására és eladására. Az árak mindig az áramfogyasztáson és azon az előrejelzésén alapulnak, hogy mennyi villamos energiát termelnek a háztartások és a vállalkozások napelemei. Az egyének közötti villamosenergia-tranzakciók meghatározott algoritmus szerint történnek, ami egyezteti az összes háztartásból és vállalkozásból az áramtőzsdére beérkező vételi és eladási megbízásokat.

Ez az első, magánszemélyek között folyó villamosenergia-kereskedelemmel kapcsolatos teszt4, amely a plug-in hibrid autókat (PHEV), mint elosztott energiatermelőket is magában foglalja a napelemek és a másodlagos akkumulátorok mellett. A cél annak a gazdasági előnynek a megerősítése, amely abból származik, hogy a fogyasztók és a prosumerek piaci tranzakciók révén folytatnak villamosenergia-kereskedelmet egymással. A teszt emellett megtett távolságon alapuló5 áramszállítási díjakat is szimulál majd, valamint hitelesít egy algoritmust az elektromos autók villamosenergia-igényének előrejelzésére. Ezek egymástól eltérő áramfelhasználási szintje a hatótávolságuktól függ.

A teszt áttekintése

A Toyota Higashi-Fuji Műszaki Központjában és környékén 2019. június 17.-től 2020 májusáig tartó tesztidőszak célja a villamosenergia-számlák P2P villamosenergia- tranzakciók révén történő minimalizálása és az áramszolgáltató rendszerként történő megvalósíthatóság igazolása. A tesztidőszakban a keletkezp villamosenergia ára a kereslet és kínálat mennyiségétől szerint alakul. A Tokiói Egyetem feladata lesz az ennek lekövetését lehetővé tévő villamosenergia-tőzsde alapítása, valamint az áramtőzsdei kereskedő robot elindítása az üzleti használatra. A Toyota felel az áramtőzsdei kereskedő robot járművön belüli, míg a TRENDE annak háztartási használatra történő elindításáért. A tesztben résztvevők köre kiterjed a vállalkozásokra (napelemek és PHEV-töltők) és az általános háztartásokra. Utóbbiak két csoportra oszthatóak:

  • Villamosenergia-fogyasztók (két típus: PHEV-tulajdonosok és nem PHEV-tulajdonosok)
  • Prosumerek (négy típus: csak napelemek tulajdonosai; napelemek és másodlagos akkumulátorok tulajdonosai; napelemek és PHEV tulajdonosai; napelemek, másodlagos akkumulátorok és PHEV tulajdonosai

A rendszer működésének folyamata a következő:

1.    Az ajánlati információk minden háztartásból, vállalkozástól az áramtőzsdére érkeznek be, ahol egyeztetik azokat.

2.    Az áramtőzsde teljesíti az ügyleteket az értékesítési és vásárlási feltételek egyeztetésével.

3.    Az értékesített áram az áramelosztó- és átviteli hálózaton keresztül a létrejött ügyletnek megfelelő helyre jut el.

1    A Peer to Peer rövidítése, amely az üzleti tranzakciók olyan mechanizmusára utal, ahol az összes terminál (azaz csomópont) közvetlen, egyenrangú összeköttetésben áll egymással ahelyett, hogy egy ügyféltől vagy egy meghatározott szervertől függene.

2    Megosztott könyvelési technológiának (distributed ledger technology – DLT) is hívják, amit olcsó adatbázisok kiépítésére használnak. Az összes hálózati résztvevő megosztja egymással a könyvelési információkat, hogy azokat ne lehessen illetéktelenül módosítani.

3    A kifejezés a “producer” (termelő) és a “consumer” (fogyasztó) összeolvasztásával született és olyan villamosenergia-fogyasztóra vonatkozik, aki egyben áramot is előállít saját villamosenergia-termelő berendezése révén.

4.   2019. május 23-tól – a kutatást a TRENDE végzi.

5    Ez a rendszer a villamosenergia-továbbítás- és eloszlás távolságától függően változtatja az áramszállítás díját.

Jármű, Kütyü Tags:villamosenergia-rendszer

Bejegyzés navigáció

Previous Post: 5 csillagos a RAV4 és a Corolla is
Next Post: 5 csillag az új Mazda3-nak az EuroNCAP törésteszten

Kapcsolódó anyagok

  • Egy feketét kérek! De erős legyen ám! Kütyü
  • Debrecenben megkezdődött a Zöld busz program éles tesztelése Jármű
  • Ultrakondenzátort tesztelt a Skeleton Technologies Kütyü
  • Nemzetközi automatizált vezetési tesztüzemet indítanak Jármű
  • “Fantasztikus”… – Még mindig csak tesztelik, de márciusban (talán) elindul az azonnali átutalás Kütyü
  • A Hyundai i10 nyerte az Auto Bild összehasonlító tesztjét Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Waberer’s Csoport átvette a hatezredik Volvo FH típusú nyergesvontatóját
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Semmelweis
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • Verstappen nyerte a japán időmérőt
  • Van képünk hozzá (23.09.23.) –  Polestar Synergy Design Contest Winner
  • Verstappen behúzta a harmadik szabadedzést is
  • Frankl András: “A Hungaroring ugyanolyan tökéletes lesz, mint az atlétikai stadion”
  • Verstappen volt a leggyorsabb a második szabadedzésen is
  • Levesdiéta
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Dovhjort suger på kuben Szolgáltatás
  • A Szegedi Közlekedési Társaság is teszteli a SolveAir UNI fotokatalitikus légtisztítót Jármű
  • Kreatív, gyors, saját – Kreativator Szolgáltatás
  • A tesztüzemet követően JYSK régiós központ lesz Magyarország Kütyü
  • Megkezdték a hidrogén üzemanyagcellás elektromos tömegközlekedés tesztüzemét Fukuoka tartományban Jármű
  • Csupán tizenkét mulasztás “piszkít bele” a zöld teszt egyébként makulátlan eredményébe Szolgáltatás
  • Környezetbarát gyomirtást tesztel a Főkert Hasznos
  • A BKK 2022. június 30-ig meghosszabbítja a díjmentes hétvégi kerékpárszállítás tesztidőszakát Hasznos

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.