Tesztek igazolják, hogy az elmúlt év csupasz motorja a Suzuki GSX-8S
Több rangos motorteszten is a Suzuki GSX-8S került ki győztesként, illetve választották az év középkategóriás csupasz motorjának. A 23-as motoros szezonban nemcsak a Motorrad magazin által szervezett Alpen Masters zajlott, hiszen a Motorcycle News (MCN) is megszervezte az Év Motorjának választását és a Motorrevü magazinban (2024/1) is olvashatunk a középkategóriás „naked” bike-ok összehasonlító tesztjéről.
Világraszóló szenzációról podcastolunk
A GSX-8S lett a nemzetközi tesztek alapján napjaink legjobb középkategóriás „naked” modellje.
Az egyik legrangosabb európai magazin, az MCN minden évben megszervezi az Év Motorja választást, melyben a szakújságírók választják ki az adott szezon legjobb modelljét. A rendkívül kiélezett versenyben a Suzuki GSX-8S lett a legkiválóbb „naked”, és nem véletlenül – mint a véleményekből kiderült, legfőképp az élménydús irányíthatóságának és gazdag felszereltségének köszönheti a sikerét.
A tesztelők kiemelték, hogy „olyan zseniális modell született a Suzukinál, ami barátságos karakterével és kezelhetőségével ideális a kezdőknek-újrakezdőknek egyaránt. Emellett kiemelkedő ár/érték-arányú, mindennapi ingázásra is tökéletes, ugyanakkor a tapasztalt motorosok elégedettségét is kielégíti.”
Talán Chris Newbigging, a Performance Bikes magazin vezető szerkesztője foglalta össze legjobban, miért is végzett az élen a Suzuki:
„Az első képek és a száraz műszaki adatok alapján nem lehetett megjósolni a GSX-8S sikerét, de a teszten ismét bebizonyosodott: a motorokat nem papíron vagy képernyőn kell nézegetni, hanem ki kell próbálni!”
„A tapasztaltabb motorosok számára is élvezetes modell!”
Így vélekedtek a MCN sokat látott szakemberei, akik találóan úgy jellemezték a GSX-8S-t, hogy „Sokkal többet nyújt és jobban teljesít, mint amit a részegységek adatai tükröznek!” A tapasztalt pilóták arra is rámutattak: a modell elterjedését nagyban segítheti, hogy egyaránt elérhető 83, illetve 48 lóerős változatban, ezáltal a nagy A-s és A2-es jogosítványt szerzett motorosok számára is elérhető.
Az “Alpen Masters” Európa egyik legnagyobb és legátfogóbb összehasonlító motortesztje, ahol tavaly 17 motorkerékpárból, köztük sport- és túramotorokból, kaland- és utcai modellekből került ki győztesen a Suzuki V-Strom 800DE, miközben a „naked” kategória legjobbja a GSX-8S lett. Utóbbi modell sikere a „lenyűgöző menetdinamikájának valamint a feszes és stabil futóművének köszönhető” – írták a szaklap tesztelői, az eredmények pedig önmagukért beszélnek.
A legfrissebb teszt a Motorrevü magazinban (2024/1) olvasható, ahol a középkategóriás „naked” bike-ok minden részletre kiterjedő versenyben csaptak össze egymással. A szoros küzdelemben pedig nemcsak a lóerő számított, hiszen a futómű, az ergonómia, a biztonság, valamint a fenntartási költség mellett még a garancia is szerepet játszott. A pontszámok alapján a GSX-8S került a dobogó legfelső fokára, ami ezúton is bizonyítja rátermettségét kategóriájában.
A közel egy éve leleplezett modell sorkettes erőforrását vadonatúj fejlesztésű váz öleli körbe, amely hozzájárul a hatékony súlyelosztáshoz és stabilitáshoz, valamint a kényelmes üléspozícióhoz. A GSX-8S optimalizált felfüggesztéséről a KYB fordított villák gondoskodnak, míg a központi rugóstaghoz formatervezett, könnyűfém lengővilla kapcsolódik, ezzel is csökkentve a gép rugózatlan tömegét, tovább javítva a modell kezelhetőségét.
A GSX-8S-en alapáras a kétirányú gyorsváltó rendszer, mellyel sokkal élvezetesebbé válik a szerpentinezés és pályázás, mindemellett pihentetőbb és egyszerűbb a városi motorozás.
A Suzuki díjnyertes motorja már 18 éves kortól, A2-es jogosítvánnyal is elérhető, és hogy a kezdők is könnyen megbirkózzanak vele, vezetéssegítő rendszerek egész hada felügyeli a gyorsításokat és fékezéseket. Ide tartozik a teljesítmény leadást meghatározó vezetési mód választó, a kipörgésgátló, valamint az alacsony fordulatszám-asszisztens.