Tesztek bizonyítják, hogy tökéletesen biztonságos az új Lexus NX
Európa után az Egyesült Államokban is a legmagasabb utas- és gyalogosvédelmi minősítést kapta a Lexus NX, amely így vitán felül kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselője.
Magasra tette a lécet az első generációs Lexus NX, amely bevezetésekor az Euro NCAP utas- és gyalogosvédelmi tesztjét maximális, ötcsillagos eredménnyel abszolválta, majd az USA közlekedésbiztonsági intézete, az IIHS által szervezett vizsgálatsorozaton szintén a lehető legmagasabb minősítést érte el. A két modell bevezetése között eltelt nyolc év során hatalmas fejlődésen mentek keresztül az aktív biztonsági és vezetőtámogató technológiák; egy hasonlóan kiemelkedő eredmény eléréséhez ma már jóval többet kell nyújtania egy típusnak, mint 2014-ben.
A Lexus mérnökei azonban maximálisan felkészültek a feladatra. Az NX középkategóriás szabadidőjármű második kiadása így kiemelkedően jó teljesítménnyel zárta az európai vizsgálatot: gyalogosvédelmi képességei egyenesen a kategória élére emelik, de felnőtt és gyermek utasvédelmi adottságaira is büszke lehet, továbbá elektronikus védrendszerei is jól vizsgáztak a komplex felmérés során. Ezután most az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety, közlekedésbiztonsági biztosító intézet) is tüzetesen megvizsgálta a modell képességeit, és a crossover nem is okozott csalódást.
A tíz kategóriában elvégzett, több tucatnyi mérést egyetlen kivétellel pontvesztés nélkül abszolválta. Az IIHS különösen szigorúan büntet két hibát: az egyik a fényszórók nem megfelelő teljesítménye, a másik pedig a gyermekülések rögzíthetősége. A Lexus NX azonban mindkét területen maradéktalanul helytállt, így elődjéhez hasonlóan kiérdemelte a Top Safety Pick+ (legbiztonságosabb választás plusz) minősítést. Az értékelés a modell összes hajtáslánc-változatára, így az újonnan bevezetett plug-in hibridre is vonatkozik.
A Lexus jelenlegi kínálatából az ES és IS szedánok rendelkeznek hasonló Top Safety Pick+ besorolással, míg az RX és UX szabadidőjárművek Top Safety Pick címkéje csupán azon múlt, hogy ezek az idősebb modellek nem alapfelszerelésként, hanem opcióként kínálják az intézmény legszigorúbb elvárásait kielégítő fényszórórendszert.
Ami a Lexus európai biztonsági besorolását illeti, a márka összes eddig vizsgált típusa (2005-ig visszamenőleg) maximális ötcsillagos eredménnyel zárta az Euro NCAP tesztjét.
Fotók: Lexus, iihs.org