Szemezés a világ legnagyobb állatával, rajzolás 3D-ben, játék, játék, játék a valóságon túl
Az úgy történt, hogy beugrottam az SBR Racinghoz, hogy az ott vásárolt Lamax X7 kamerákhoz beszerezzek még néhány kiegészítőt, ám egy adrenalinbombával dúsított villámtesztre is sor került.
Mindez úgy eshetett meg, hogy az ország legjobb és legélethűbb autós szimulátorait bérbe adó vállalkozás éppen a HTC Vive virtuális valóság szettjét tesztelgeti, hogy már a hétvégétől azt is bárki számára elérhetővé tegye – bérlési konstrukcióban.
Amikor beléptem a telephelyre a fiúk azonnal odavittek a HTC és a Valve virtuális valóság alapú megoldásához azzal a felkiáltással, hogy „István, ezt ki kell próbálnod, mielőtt bármi másról lenne szó!”.
Engedtem az erőszaknak és már vettem is fel a „VR szemüveget”, ami azér került idézőjelbe, mert ez az eszköz sokkal több az eddig próbált virtuális valóságot közvetítő eszközöknél…
Itt ugyanis a fejünkre felvett „vetítő” mellé egy igen jó hangzással bíró füles, valamint két kontroller tartozik.
A „szemüveg” és a fejhallgató kábelekkel csatlakozik a központi számítógéphez.
MIVAAAN?!
VR-szemüveg, meg kontroller, meg füles, meg számítógép?
Igen,ez van, elvégre a HTC Vive használója nem a telefonnal játszik, hanem a számítógépen keresztül választhat ki alkalmazást, játékot, vbagy épp demót.
Na, ezeket letisztázva elindítottak nekem a fiúk egy demonstrációs „kisfilmet”.
Korábban is voltam már különböző VR eszközök segítségével a tengerek/óceánok mélyén, itt azonban egy elsülyedt hajóroncs tatján állva vártam, mi történik.
Először szépen körbenéztem, majd kisétáltam a fedélzet széléig, hogy lenézzek a mélybe – durván bele is szédültem-, s közben figyeltem a körülöttem úszkáló halak mozgását, vagy a fentről leszűrúdú napfény sugarait.
Aztán, jött a meglepetés, hisz’ beúszott közvetlenül a hajóroncs mellé egy kék bálna.
Bevallom, félelem fogott el, hisz a hatalmas állat megállt előttem, majd mélyen a szemembe nézett, mielőtt tovaúszott volna…
Hihetetlen élmény volt!
A folyatatásban egy olyan applikációt indítottakel a fiúk, melynek segítségével rajzolni lehet.
„Oké, nézzük” – gondoltam.
Aztán, amikor húztam néhány vonalat a levegőbe a jobb kezemben tartott kontroller segítségével és szóltak, hogy akkor most sétáljak bele a rajzba, bizony eldobtam a nem nagyon létező agyamat is, mert a rajz 3D-ben született.
Ezen felbuzdulva hosszú perceken át alkottam és még hosszabb perceken át variáltam a bal kezemben tartott kontroller segítségével a színeket, a toll vastagságát, vagy épp a rajzról készített képeket.
Olyan lehetőségek vannak ebben a rajzprogramban és a HTC Vive-ben, hogy azt el sem lehet mondani!
Zárásként egy űrbéli kismanó életébe pillantottam bele, a lövöldőzős, vagy éppen sportos játékokat kihagytam, mert vártak már reám a földvári kultúrház ócska színpadán (Bródy).
Bevallom, erőt kellett venni magamon, hogy induljak, mert ez a VR-élmény az év lejjobbja volt eddig. 🙂
És akkor röviden a HTC Vive-ről:
A HTC és a Valve virtuális valóság alapú megoldása, a HTC Vive, egy szempillantás alatt “más világba” helyezi a felhasználót. Teljes körű, 360 fokos megoldást (Full Room Scale 360 Degree Solution) kínál, követő kontrollerrel kiegészítve, így használat közben felállhatunk, sétálhatunk, felfedezhetjük a virtuális teret, minden szögből megvizsgálhatjuk a tárgyakat és valódi kapcsolatot létesíthetünk a virtuális környezettel.
Az eszköz arra is lehetőséget biztosít, hogy hívást fogadjunk, elolvassuk és megválaszoljuk a beérkező szöveges üzeneteket, megnézzük naptárbejegyzéseinket, mindezt közvetlenül a headseten keresztül. Ez a “hibrid” megoldás számos új területet nyit az üzleti és az egyéni felhasználáson belül.
A HTC Vive vezeték nélküli kontrollerei, az előlapi kamera, az újragondolt kialakítás és a továbbfejlesztett vizuális rendszer élénkebb, valósághűbb élményt biztosít. A headset másodpercenkénti 90 képkockás képfrissítése pedig garantálja a magával ragadó látványt és hangzást.
Próbáljátok ki az -nél!!!