Praktikus minibuszt tesztel a Volánbusz Szigetszentmiklóson, Várpalotán és Hajdúszoboszlón
Kicsi, de erős minibusz az utakon: a Volánbusz járműtesztelési projektjének keretében ezúttal egy Mercedes-Benz REFORM-S City minibusz áll forgalomba a következő hetekben több településen is. Az utasok Szigetszentmiklóson, Várpalotán és Hajdúszoboszlón próbálhatják ki a kisebb forgalmú viszonylatokon jelentkező utazási igények kiszolgálására ideális, korszerű és kényelmes járművet.
Exkluzív Mercedes podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!
Az ITK Holding Zrt. cégcsoporthoz tartozó Omnibus Hungária Kft. által tesztelésre felajánlott minibusz 2024. április 16. és 25. között Szigetszentmiklóson, április 27. és május 6. között Várpalotán, május 8. és 16. között pedig Hajdúszoboszlón vehető igénybe. Az első, szigetszentmiklósi tesztidőszak menetrendje már elérhető a Volánbusz honlapján.
A legkorszerűbb, Euro 6-os környezetvédelmi besorolású motorral hajtott jármű 7 álló és 11 ülő, valamint egy kerekesszékes utas egyidejű szállítására alkalmas. A szintén az ITK Holding cégcsoporthoz tartozó Inter Traction Electrics Kft. debreceni gyárában készült minibusz további műszaki paraméterei:
- Alapjármű: Mercedes-Benz Sprinter VS30
- Motor: Mercedes-Benz OM 651 DE 22 LA EURO VI, 125 kW
- Sebességváltó: 9G-TRONIC PLUS automata
- Elektronikusan szabályozott végsebesség: 90 km/h
A Volánbusz az elmúlt években közel 50 alkalommal több mint 20 busztípust tesztelt. A társaság 2024-ben is aktívan folytatja a különböző típusú és meghajtású autóbuszok utasforgalmi próbáját, hiszen a beszerzések tervezésében és a járműállomány üzemeltetésében nagy segítséget jelentenek a próbaüzemek minél szélesebb körű tapasztalatai. A budapesti agglomeráció helyközi vonalain jelenleg is zajlik egy hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz tesztelése.
A kis befogadóképességű midi- és minibuszok elterjedése Európa-szerte nem új keletű, mivel alkalmazásuk különösen hasznos azokon a vonalakon, ahol az utazási igények nagyságrendje miatt a normál méretű autóbuszok üzemeltetése gazdaságtalan, vagy a településszerkezeti adottságok miatt a kisebb méretű járművekkel hatékonyabban biztosítható a közszolgáltatás. A Mercedes-Benz REFORM-S City próbaüzeme tehát sikeresen hozzájárulhat az ideális forgalomszervezést segítő beszerzések tervezéséhez az érintett térségekben.