Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Platina minősítésű VW furgonok

A legmagasabb, platina minősítést kapta az Euro NCAP vizsgálata után a Volkswagen Transporter, a Caddy, valamint az ID.Buzz Cargo.

A minősítéseket a különféleképpen tesztelt biztonsági asszisztens (ADAS) technológiák teljesítménye alapján adták ki, de az Euro NCAP rámutatott, hogy 2023-tól a korábbi éveknél részletesebb a haszonjárművek tesztelési és értékelési protokollja, ezért a minősítéseket nem szabad összehasonlítani.

Mivel mindhárom említett Volkswagen modellben ugyanazok a biztonsági szoftverek dolgoznak, nem csoda, hogy mindegyik a legjobb minősítést kapta.

Az autonóm vészfékezési rendszer (AEB) radar-kamera fúziós technológiát használ a többi jármű és a veszélyeztetett a gyalogosok és a kerékpárosok védelmében. A rendszer ugyanolyan jól teljesít, akár a VW előtt volt a tesztjármű, akár oldalt, és a rendszer jól reagál azokra a helyzetekre, amikor egy jármű keresztbe fordult a közeledő VW furgon útvonalán. Gyalogosok esetén minden helyzetben jól teljesített a rendszer, még az éjszakai tesztek alkalmával is. A rendszer ugyanilyen jól reagál az Euro NCAP kerékpárosokkal kapcsolatos tesztjén is.

A sávtartó rendszer magában foglalja a sávelhagyásra figyelmeztető jelzést is, ha a kisteherautó kisodródik a sávjából, és vészhelyzetben erőteljesen beavatkozik, hogy megakadályozza a furgon lefusson az útról.

A holtteret figyelő rendszer abban segíti a vezetőt, hogy ne húzódjon ki egy előzésben lévő jármű elé.

A biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető funkció alapfelszereltség a vezető és az első utasülésen, és mindhárom modell felismeri a fáradt vezetésre jellemző kormánykezelést, és figyelmezteti a vezetőt, hogy ideje pihenőt tartani.

nc_caddy.jpg

Az Euro NCAP a több évtizedes múltra visszatekintő Caddy ötödik generációs, 2024-es év 25. hete után készült TDI motoros változatát vizsgálta, mert azok tartalmazzák az akkor bevezetett szoftverfrissítéseket. A platina minősítés megérdemelt – írja a vizsgáló szervezet –, és tükrözi a Volkswagen politikáját, hogy a modelljeit a biztonság tekintetében naprakészen tartsa.

nc_id_buzz.jpg

A Volkswagen ID.Buzz Cargo 2022-ben mutatkozott be teljesen elektromos kisáruszállítóként. Szoros rokonságban áll a személyszállító változatával, és természetesen ugyanazzal az ADAS-technológiával látták el, mint a többieket, így többek között autonóm vészfékezéssel is rendelkezik, az alapfelszereltség részeként. Az Euro NCAP tesztjein ez a biztonságtechnológia lenyűgöző eredményeket mutatott, és az ID.Buzz is megérdemelte platina díjat – summázza az Euro NCAP.

dasblog

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!