Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett a Civic e:HEV

Posted on 2022.11.16.2022.11.16. By Teszt Elek
  • A vadonatúj Civic e:HEV-et a Honda SENSING™ legújabb, legfejlettebb változata teszi biztonságosabbá. Hatékonyságát a hangradarrendszer és az új, széles látószögű kamera fokozza
  • A Civic karosszériaszerkezetének új nyúlványai a frontális, a ráfutásos és az oldalirányú ütközéseknél is nagyobb védelmet garantálnak
  • A fejlett kocsitest mellett aktív menetbiztonsági eszközök is védik az utasokat. A légzsákok száma 11 – immáron az első ülések között is felfúvódik egy
  • A Honda célja, hogy 2050-ben már ne történhessenek olyan halálos balesetek, amelyekben a márka termékei is érintettek. E szellemiségben fogant a vadonatúj Civic is, ami kategóriájának egyik legbiztonságosabb modellje 

Ötcsillagos, azaz kiváló minősítést szerzett az Euro NCAP menetbiztonsági vizsgálatán az új Honda Civic e:HEV – adta közre a töréstesztekre szakosodott nemzetközi szervezet. A Honda célja, hogy 2050-ben már ne történhessenek olyan halálos balesetek, amelyekben a márka termékei is érintettek, ezért megannyi új, illetve továbbfejlesztett menetbiztonsági eszközzel szereli fel a Civic 11. nemzedékét. Ezek az utasokat és a gyalogosokat egyaránt védik, így az új Civic kategóriájának egyik legbiztonságosabb modelljeként mutatkozhatott be.

Hogy megfeleljen a felnőtt utasok védelmére vonatkozó az Euro NCAP támasztotta rendkívül szigorú feltételeknek, a Civic karosszériaszerkezetét számos passzív biztonságot fokozó elemmel egészítették ki. Megerősítették például az ajtókat és a hátsó kerékjáratokat, hogy ellenállóbbak legyenek az oldalirányú ütközéseknél, továbbá az autó teljes szélességét átfogó merevítés került a padlólemez és a műgyanta alapú tűzfal találkozásához, hogy a frontális ütközéseknél irányított, és persze minimális legyen az orr-rész deformációja.

A Civic utasait nemcsak masszív karosszéria védi, hanem az alapfelszereltség részeként kínált 11 darabos légzsákrendszer is, ami többek között magába foglalja az első térdlégzsákokat, csökkentve ezzel a frontális ütközés okozta sérülések számát mind a két utas esetén, valamint az oldallégzsákokat, ami nem csak az első sorban ülőket védi, hanem a hátsó sorban utazókat is. A Civic történetében először szereltek az első ülések közé is egy légzsákot, így a vezető és a mellette ülő utas teste nem csapódhat egymásnak oldalirányú ütközésnél.

A vadonatúj Civic nyújtotta teljes körű biztonság természetesen nem kizárólag a felnőttekre vonatozik, a típus gyermekvédelem terén is kimagasló teljesítmény nyújt. Ebben szerepet játszanak az új, integrált ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontok is, amelyek megfelelnek a legújabb i-Size szabványnak.

A Civic 11. generációja a gyalogosok testi épségét is igyekszik megóvni, ezért teljesen új lökhárítótartó konzolokat dolgoztak ki a Honda mérnökei. Ezek energiaelnyelő képessége jóval nagyobb az eddig alkalmazottakénál, így csökkent a térd- és a lábsérülés kockázata egy esetleges ütközésnél, illetve gázolásnál. A védelmet tovább növeli a felpattanó motorháztető, aminek belső felére domború membrán került, hogy még inkább elnyelje az ütközési energiát, ezáltal csökkentse a sérülések kockázatát, különös tekintettel a fejre.

Honda SENSING™

Akárcsak a passzív, az aktív menetbiztonság terén is legmagasabb színvonalat képviseli a 11. generációs Civic. Erről tanúskodik, hogy ultramodern, vezetést segítő eszközöket is felsorakoztató Honda Sensing™ csomag került a modellbe. Újak például a szonár érzékelők, amik a hanghullámok visszaverődését figyelik, így a nem fémből készült tárgyak, például üvegek, falak észlelésére is. További előnyük, hogy jóval pontosabbak és megbízhatóbbak, mint az eddig használt, milliméteres hullámhosszú radarok.

Szintén új a 100˚-os látómezőjű első kamera, sőt maga a felismerőszoftver is, ami a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is könnyedén képes azonosítani. Lecserélték a nagy sebességű felismerésért és irányításért felelős processzort is, ezáltal a Honda SENSING™ sötétben és világosban egyaránt hamarabb és pontosabban azonosítja a tárgyakat, valamint a gyalogosokat.

A továbbfejlesztett Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning, FCW) folyamatosan monitorozza az autó előtti területet, és vizuális, illetve hangjelekkel, valamint rezgésekkel figyelmezteti a vezetőt, ha úgy ítéli meg, hogy túl gyorsan közelít a veszélyt jelentő objektumhoz. Ha a pilóta nem reagál, az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer automatikusan működésbe lép, és óvatosan fékezni kezd, hogy csökkentse az ütközés esélyét, illetve következményeit. Amennyiben a frissített vezérlőelektronika elkerülhetetlennek ítéli meg a karambolt, erőteljesen lassít.

Az ötcsillagos eredménnyel igen prominens társasághoz csatlakozott a Civic, tudniillik a Honda többi modellje, a CR-V és a Jazz is kiváló, ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP vizsgálatán.

https://egyszermarlattamautot.hu/honda-versenyautok-ihlettek-a-legujabb-casio-karorat/
Jármű Tags:Civic e:HEV, e:HEV, Euro NCAP, Euro NCAP törésteszt, Euro NCAP töréstesztjei, European New Car Assessment Programme; Euro NCAP, Honda, Honda Civic e:HEV

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Hogyan tesztelték az aszúborokat?
Next Post: Ezek a legjobb téliabroncsok

Kapcsolódó anyagok

  • A rakparton is tesztelik a kísérleti mikroMobilitási Pontokat Jármű
  • Herczigék hosszú teszttel készülnek új csapatukkal az idénynyitóra Jármű
  • Éles kanyarok és meredek lejtők – a legjobb teszt Jármű
  • A Kia EV6 megmutatta tudását a jávorszarvas-teszten Jármű
  • Önvezető tesztmotort mutatott be a BMW a CES-en (Fotókkal, videóval) Jármű
  • Hyundai i30 tartós barátság – harmadik felvonás Jármű
2023. március
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Lezárásokra kell számítani a Puskás Aréna környékén
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Alaposan vizsgálták a “natúr”, “bio” vagy “vegán” megjelöléssel kínált termékeket Szolgáltatás
  • A pápaiak április 1-ig tesztelhetik az elektromos Iveco E-way midi buszt Jármű
  • Udvarelárasztó szennyvízteszt helyett gyors és alapos segítség Szolgáltatás
  • Kísérletezési, tesztelési és demonstrációs környezetet biztosítanának Szolgáltatás
  • Hunbug teszt Kütyü
  • A sikeres tesztek után a 75-ös, a 76-os, a 77-es, a 80-as és 82A vonalon Jármű
  • Rettenetesen megbuktak a kisgyermekeknek szánt lábbelik, ruhák a teszteken Szolgáltatás
  • A Kálvin téri állomáson folytatódik a tesztelés Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.