Skip to content

Teszt a lelke mindennek

tesztek, mindenről, mindenkinek

  • Kezdőlap
  • Jármű
  • Kütyü
  • Podcast
  • Óra
  • Egészség
  • Hasznos
  • Toggle search form

Olasz, sportos, kifinomult, csúcstechnológiát tesztelünk

Posted on 2020.04.12.2020.08.17. By Rónavölgyi Endre

Nyolc éve, a válásom után annyi pénzem sem maradt, hogy gyalog bevegyek egy kanyart. Kellett valami olcsó hobbi, autóversenyzésről akkor álmodnom sem lehetett. Először jött a séta, kirándulás, majd egy régi barátom elkezdett maszírozni, hogy kezdjek el bringázni. „Mennyibe kerül egy bringa?” Kérdeztem tőle. „Százezer.” Jött a válasz. „De ez használt lesz, majd gatyába rázzuk.” Hát én őszintén szólva leültem a hírtől. Mi a csuda kerül egy bringán ennyibe? Aztán most meg itt egy bringa majd másfél millióért.

Bianchi. Ez a név, még azoknak is mond valamit, akik nem vájtfülűek a kerékpárok világában. Nem is csoda, hiszen az egyik legnagyobb múltú kerékpárgyártóról van szó.

Edoardo Bianchi 1885-ben, 21 évesen alapította cégét. Orvosi műszerek helyett, kerékpárok fejlesztésébe kezdett. Úttörője volt az első kerékpár féknyeregnek, 2017-ben már a Ferrarival kötött partneri szerződést és a csúcskategóriás SF01, már ennek az együttműködésnek lett a gyümölcse.

Az Infinito CV, a Bianchi legrégebben gyártott CounterVail rezgéselnyelő karbon technológiás országúti modellje, melyből a 2019-es modellévre egy vadonatúj vázformájú, de egyelőre csak tárcsafékkel elérhető verziót dobott piacra a gyár. A kényelmesebb üléspozíciót kínáló endurance geometriás kerékpár megújult vázformája az Oltre XR család aero modelljeire hajaz és fogadja az azoknál már megismert Vision Metron 5D integrált aero kormányt is, teljesen új és vagány kinézetet kölcsönözve a modellnek.

A hosszú láncvillák és a magas fejcső mind a kényelmet szolgálja, kevésbé terheli a kerékpáros hátát ebben a pozícióban. További újítás, az aero kinézetű, de nem teljesen integrált nyeregcső is. Az új Infinito CV akár 32 mm-es külső gumikat is fogadni tud, a szélesebb gumik további extra tapadást és kényelmet nyújthatnak ezen az amúgy is nagyon komfortosnak szánt országúti kerékpáron. A 12×100-as és 12×142-es átütős tengelyekkel, természetesen flat mount-os tárcsafék felfogatással, 140 és 160 mm-es rotor kompatibilitással és vázon belül futó bowdenezéssel. 

Az első villa súlya mindössze 390 gramm, a vázé 55-ös méretben pedig 950 gramm. Hétféle méretben lesz kapható 47-61-es vázméretekig, ami a gyári felszereltségeket illeti, igazán bő lett a lista. Vázszettként, Campagnolo Super Record és Potenza, valamint Shimano Dura-Ace DI2, Ultegra DI2, mechanikus Ultegra és 105-ös szettekkel is kapható.

Én egy Ultegra szettel szerelt változatot kaptam tesztelésre. Mit éreztem koca kerékpárosként a használat közben? Azt, hogy ez a bringa olyan, hogy a kezdő bringástól a profi versenyzőig mindenkinek megfelel. Ez egy kényelmes vázgeometriájú, endurance kerékpár, mégis igazi versenygép. A kialakítás rendkívül közvetlen erőátvitelt tesz lehetővé. Rálépsz a pedálra és úgy megindul, mintha hátba rúgtak volna. Hosszú távon sem fárasztó vele a tekerés. Az útról jövő rezgések 80%-át megszűri a vázrendszer. A nyereg mindig egy kényes pont. A régebbi bringámon háromszor is cseréltem, mert egyik sem volt kényelmes. Ezt le nem cserélném semmi pénzért. Amióta itt van, minden második nap tekerek. 30-120 km között és egyszer sem éreztem kényelmetlennek. Nem zsibbadt tőle a valagam. Más bringáknál sűrűn előfordult, hogy bizonyos idő után elkezdett zsibbadni a kezem is. Itt ez egyszer sem fordult elő. Ez is azt bizonyítja, hogy egy hétköznapi, elkényelmesedett ember is profi bringásnak képzelheti magát az Infinito nyergében és száz kilométereket tud tekerni anélkül, hogy „belehalna”.

Hogy miért kerül ennyibe? Miért kerül annyiba egy Ferrari? Mert olasz, sportos, kifinomult, csúcstechnológiát alkalmaz és gyönyörű, vonzza a tekintetet. Még bringás körökben is megsüvegelik. „Szép darab.” Mondják és ez a minimum. Én vissza sem adom.

Reméljük a Bringaland nem sértődik meg ezen! 😉

Egészség, Élmény, Hobbi, Jármű Tags:Bianchi, bicaj, bicikli, bringa, Bringaland, Campagnolo Super Record, CounterVail, csúcstechnológia, drótszamár, Edoardo Bianchi, elegáns, igényes, Infinito CV, kerékpár, kifinomult, olasz, Oltre XR, Potenza, Shimano Dura-Ace DI2, sportos, Ultegra, Ultegra DI2, Vision Metron 5D

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A metrón is tesztelik az ózonos fertőtlenítést (Exkluzív videóval)
Next Post: “Apa! Ez nagyon szép” – RAV4

Kapcsolódó anyagok

  • A Scania Super győzött a német 1000 pontos összehasonlító teszten Jármű
  • Bíztató eredményeket hozott a teszteken egy új izraeli gyógyszer Egészség
  • Kilégzési teszt diagnosztizálja a nyelőcső- és gyomorrákot Egészség
  • Tesztelőcsapatokat küldenek az iskolákhoz Egészség
  • Szemeddel látsz, szíveddel érzel Jármű
  • Waze új riasztórendszerének tesztelése olyan utak elkerülésére, ahol a balesetek valószínűleg előfordulnak Jármű
2023. szeptember
h K s c p s v
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az EQE szedán és az EQE SUV már különleges kiadású modellként is elérhető, kiterjedt felszereltséggel és vonzó árelőnnyel
  • Több utcát aszfaltoznak uniós támogatásból Mezőhegyesen
  • Forgalomkorlátozás lesz október közepéig az M0-s autóút és az M5-ös autópálya csomópontjában
  • A mesterséges intelligencia a jövőben tehermentesíti a mindennapi folyamatokat
  • Javíthat 2024-es várakozásain az AutoWallis
  • Elképesztő, de mindössze öt év 6 hónap fogházra ítélték a Viking Sygin tömeggyilkos kaptányát
  • Novák Katalin: “Elon Musk személyében egy új szövetségesünk lett a családok szabadságharcában és a békemisszióban”
  • A játékidő veszélyben
  • Okos ötletek konyhai ráncfelvarráshoz
  • Jobban járhatunk, ha közvetlenül foglalunk
  • Hamarosan a Tesla is Magyarországon gyártja/újrahasznosítja az akkumulátorait? Elon Muskkal találkozott Novák Katalin Texasban
  • Van képünk hozzá (23.09.25.) –  Nikola Tre
  • Verstappen nyerte a Japán Nagydíjat, világbajnok a Red Bull
  • Van képünk hozzá (23.09.24.) –  Abarth 500e
  • Kalandozz Csontváry világában a Budapest Airport támogatásával
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Levesdiéta
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Egészségügy? Így is lehet! – Az Affideánál jártunk Egészség
  • Gyűrődésmentes útburkolat tesztelnek a győri Jókai utcában Hasznos
  • Hamarosan indul az áfabevallási tervezetek kiajánlásának a tesztüzeme Szolgáltatás
  • A Volánbusz Győrben teszteli a legújabb magyar gyártmányú autóbuszt Jármű
  • Szuper ötletek, szuper kaja, szuper kiszolgálás – szuper rendezvénytársaság! Kaja
  • A három sikeres tesztszerelvény után a Rail Cargo Operator és a Rail Cargo Hungaria magyar exportvonatokat indít Kínába Szolgáltatás
  • A végső tesztek még zajlanak, de már lehet tudni a megújult MOL Bubi tarifáit Jármű
  • Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében Jármű

Copyright © 2023 Teszt a lelke mindennek.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Teszt a lelke mindennek
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.