NIU, NIUjság? – Hangtalan suhanás a NIU NQi GT Pro elektromos robogóval

Na, álljunk csak meg megint egy picit!

Gyorsulás, sebesség.

A gyorsulás az elektromos hajtásnak köszönhetően nagyon intenzív.
A sebességgel kapcsolatban a módválasztó gomb fontos befolyással bír.

Három üzemmódot választhatunk.
Az Eco-t választva akkumulátortakarékosabban haladhatunk. Hiába húzzuk a „gázkart”, az elektromos motor nem fog maximálisan felpörögni.
Tapasztalataim szerint a hozzám hasonló 100 pluszos emberek 53-57 km/órás maximális sebességet tudnak ebben a módban elérni.
A Dynamic-ot választva magasabb sebességgel suhanhatunk, de ekkor a fogyasztás is megnő – a hatótáv pedig csökken, az eco-hoz képest.
„Dinamikusan” haladva már 68-73 km/órás sebességet tudtam elérni.
A Sport módban a legmagasabb az elérhető sebesség, de a fogyasztás is itt a legnagyobb.
Alattam 83-86 km/órával bírt suhanni a NIU NQi GT Pro.

Hazaérve „letámasztottam” a gépet, majd az akkumulátorokat bevittem a házba, hogy töltőre tegyem azokat.

A fentebbi képen is látható, hogy a töltő úgy lett kialakítva, hogy egy „kiegészítőnek” köszönhetően a lakáson belül is egyszerre tudjuk megfelelő energiaállapotba hozni az akkukat.

Ja!
Az egyik akkumulátor az ülés alatti tárolóban, a másik pedig a taposó alatt helyezkedik el.
Az ülés alatti résznél is kialakítottak egy töltéshez szükséges csatlakozót, így a két akku a motorban maradva is 100 százalékos állapotba hozható.
Fontos és egyben okos kialakítás, hogy a töltőkábelnek kialakítottak egy kis „csatornát”. Ennek köszönhetően az ülés visszazárható a kábel sérülése nélkül!

Az egy hétig tartó tesztidőszak során volt, hogy csak a boltba suhantam el, de volt, hogy erdőt jártam (szilárd útburkolaton) a hangtalan masinával – és csak hallgattam a madarak csicsergését a gurulás közben.

De – a vége előtt -, ne felejtsük el a gép további hasznos/ötletes kialakításának elemeit, kiegészítőit sem!

Ilyen például a kormány alatt, található kihajtható akasztó.
Mivel nincs csomagtartója a NIU NQi GT Pro elektromos robogónak (Elérhető a modellhez hátsó doboz – a rögzítésére szolgáló gyári konzollal, nagyon hasznos lehet például a boltban való bevásárlás után.

De ilyen a taposóra – az akkumulátort tároló „doboz” fedelére – helyezhető „gumiszőnyeg
Használatával könnyebb a motor tisztán tartása, illetve kevésbé szennyeződik az akkut tartó „rekesz” is.

Gyári telefontartó tok.
Egyrészt beállítható hogy állítva, vagy fektetve legyen a mobil képernyője.
Másrészt beállítható a „betekintési szög” is – azaz, hogy milyen dőlésszögben álljon.
Harmadrészt, egy tekerőtárcsa segítségével teljesen a mobilunkra tudjuk szorítani a négy „befogókart”. Ezzel biztosíthatjuk, hogy ne essen onnan ki/le a telefon.

A fentebb említett kihajtható akasztó fölött egy „gumikupakkal” lezárható USB-s telefontöltő is található.
Attól balra pedig egy rekesz, ahova vagy a mobilunkat, vagy akár egy félliteres palackot is elhelyezhetünk.

Összességében nagyon pozitív élményekkel zártam a tesztet.
Egy remekül használható, okos kis közlekedési eszközzel ismerkedhettem meg, aminek igenis van helye és szerepe a mindennapi életünkben!

Fájó szívvel adtam vissza, de szerencsére volt még a KSR-nél tesztjármű.

Az viszont már egy másik sztori…

https://www.instagram.com/p/CCYgjDcBQtE/?utm_source=ig_web_copy_link